Mettepip Skrevet 7. desember 2004 #1 Del Skrevet 7. desember 2004 Hva i all verden skal vi finne på å kjøpe til jenta vår til jul :-? . Hun er 6 år og ønsker seg alt, men erfaringen viser at svært lite av det hun har på rommet blir lekt mye med. Hun ønsker seg Barbie, men har 15 fra før som hun nesten ikke leker med. Hun ønsker seg ny BabyBorn som kan bade, men har en som hun har hatt i 3 år og lekt heller lite med, ønsker seg ponnier, lego...osv. Skjønner bildet? :o Jeg har så lyst å gi henne noe som hun virkelig setter pris på..som ikke bare blir liggende... er det utopi? Hun liker veldig godt å pusle, tegne, perle, male osv, men jeg synes det monner så lite under juletreet. Små putleting liksom? Har dere noen gode tips?? Er kjempetakknemlig for alle svar!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CecilieB Skrevet 7. desember 2004 #2 Del Skrevet 7. desember 2004 Gå på Ikea og kjøp sånt stort staffeli med rull med tegnepapir. På baksiden er det tavle. Kan slås sammen så det ikke tar så stor plass. Dette skal jenten vår på 5 år få. Jeg har satt foten ned for flere Barbie, Barbieslott osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. desember 2004 #3 Del Skrevet 8. desember 2004 Lundby dukkehus. Møblene er dyre, men de kan hun ønske seg litt etterhvert til bursdager og jul senere. Eller hun kan spare penger til noe av dette selv. Dattera vår fikk dukkehuset i fjor og har fortsatt lite møbler, og blir nå veldig glad for hver lille ting hun får til dukkehuset. Hun fikk Lundby- adventskalender til bursdagen i november og her er det små pynteting og dukkeklær til husets familie. Til jul får hun kjøkkeninnredning, belysning og familien som hører til huset. Hun er 5 år og for første gang føler jeg hun har fått noe hun er forsiktig med og som hun setter pris på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 8. desember 2004 #4 Del Skrevet 8. desember 2004 Kva med eit Eitech construction beginners - sett? Har hatt stor suksess med å gi Eitech-sett til litt eldre barn - dette er puslearbeid, utfordrar motorikk, kreativitet og tålmod, og kan brukast om igjen og om igjen og om igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wok Skrevet 8. desember 2004 #5 Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg har ikke barn selv, men har tenkt litt på dette med barn og gaver. Jeg synes det ser ut til at de fleste barn har så UTROLIG mye leker! Mine nevøers rom flommer over av leker som de ikke bruker. Sånn ønsker ikke jeg at mine eventuelle barn skal ha det, derfor tror jeg ikke vi som foreldre kommer til å kjøpe typiske leker til dem til jul/bursdag. Det får de sikkert nok av av tanter, onkler og besteforeldre. Da synes jeg det er bedre å kjøpe ting de trenger av f.eks sportsutstyr som ski og skøyter eller sykkel, eller klær. Gaver som bøker, lydbøker og spill som utvikler barnas fantasi, motorikk, og at det er noe voksne og barn kan bruke sammen, synes jeg er mye bedre enn enda en barbiedukke... Eller ting til rommet: stol, huske til å henge i taket (ikea har det), ribbevegg, lampe... Så gjenstår det å se om vi klarer å gjennomføre dette hvis vi får barn, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå