Cyndaquil Skrevet 4. februar 2017 #1 Skrevet 4. februar 2017 Ja som tittelen sier lurer jeg på hvor lenge sengetøy har garanti? Kjøpte sateng sengesett på princess høsten 2015 som begynte å rakne midt på stoffet etter bare to uker. Fikk nytt tilsvarende på reklamasjon, i tillegg kjøpte vi et ekstra sett. Men nå, etter litt over et år, har begge nye begynt å rakne på samme måte som det vi reklamerte på orginalt. Det er noe galt med kvaliteten på satengen til prinsesse altså... vi har mange sett så de har ikke blitt brukt mer enn 4 ganger ca hver etter kjøp. Forventer at sengesett til 600kr skal vare lengre. Min mor har trossalt sengesett hjemme som er 25år+ som ennå er like god. Men har jeg noe sak siden settene juridisk sett er over ett år gamle? hvor lang tid har slike ting garanti? på forhånd takk for hjelp 😊 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #2 Skrevet 4. februar 2017 Vet ingenting om garanti men når det er så pass gammelt som ett år, så tror ikke det er noe garanti, er jo bare sengetøy. Men to ting. Sjekk vaskemaskin for skarpe gjenstander. Det er ikke en binders, glidelås, metallknapp eller liknende som sitter fast i trommelen en plass? Sjekk nøye. Vask dynetrekk vrengt og lukket, uansett om du har glidelås eller knapper. Gjør du det? Anonymkode: 7f8bd...ae8
ajarRun Skrevet 4. februar 2017 #3 Skrevet 4. februar 2017 Garantier er verdiløse i Norge. Du kan reklamere innen 2 år eller 5 år avhengig av hvor lang tid varen skal vare. Så det er bare å reklamere. 1
Cyndaquil Skrevet 4. februar 2017 Forfatter #4 Skrevet 4. februar 2017 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet ingenting om garanti men når det er så pass gammelt som ett år, så tror ikke det er noe garanti, er jo bare sengetøy. Men to ting. Sjekk vaskemaskin for skarpe gjenstander. Det er ikke en binders, glidelås, metallknapp eller liknende som sitter fast i trommelen en plass? Sjekk nøye. Vask dynetrekk vrengt og lukket, uansett om du har glidelås eller knapper. Gjør du du det? jeg tror ikke dette lages av sten, vi kjlpte helt ny maskin etter å hannejkr dette 2 ganger. Stoffet detter på enmmåte fra hverandre bare, feilproduksjon? Det første vi reklamerte på rakk ikke vaskes før det falt fra hverandre Endret 4. februar 2017 av aicelain
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #5 Skrevet 4. februar 2017 Det er elendig kvalitet på sengesett fra billigkjedene, som Princess og Kid. Investerte for noen år siden i to sett fra Geismars. Jeg bytter hver uke, det vil si at hvert av disse settene har blitt vasket på 60 grader + tørketrommel over 200 ganger. Det synes ikke på dem en gang. Så selv om engangsinvesteringen er høy (5 000 inkl. putetrekk) har det virkelig tjent seg inn igjen. For ikke å snakke om hvor fantastiske de er å ligge i - en helt annen kvalitet en billig-sateng. Anonymkode: 19639...15f
Cyndaquil Skrevet 4. februar 2017 Forfatter #6 Skrevet 4. februar 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er elendig kvalitet på sengesett fra billigkjedene, som Princess og Kid. Investerte for noen år siden i to sett fra Geismars. Jeg bytter hver uke, det vil si at hvert av disse settene har blitt vasket på 60 grader + tørketrommel over 200 ganger. Det synes ikke på dem en gang. Så selv om engangsinvesteringen er høy (5 000 inkl. putetrekk) har det virkelig tjent seg inn igjen. For ikke å snakke om hvor fantastiske de er å ligge i - en helt annen kvalitet en billig-sateng. Anonymkode: 19639...15f Vi er svært misfornøyd med satengen til princess. Når 3 av 3 sett bare rakner. Disse kostet en 699-799 kr, så jeg trodde virkelig at de skulle holde mål. Jeg har funnet kviteringen også skal vi dra til princess å prøve å reklamere. Og da blir det ikke nye sateng fra princess for å si det sånn
Cyndaquil Skrevet 4. februar 2017 Forfatter #7 Skrevet 4. februar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet ingenting om garanti men når det er så pass gammelt som ett år, så tror ikke det er noe garanti, er jo bare sengetøy. Men to ting. Sjekk vaskemaskin for skarpe gjenstander. Det er ikke en binders, glidelås, metallknapp eller liknende som sitter fast i trommelen en plass? Sjekk nøye. Vask dynetrekk vrengt og lukket, uansett om du har glidelås eller knapper. Gjør du det? Anonymkode: 7f8bd...ae8 Ja jeg glemte å si at ja jeg vasker på vrangs med knapper igjen. Vi har ikke tørketrommel så de er aldri blitt tromlet 😊
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #8 Skrevet 4. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er elendig kvalitet på sengesett fra billigkjedene, som Princess og Kid. Investerte for noen år siden i to sett fra Geismars. Jeg bytter hver uke, det vil si at hvert av disse settene har blitt vasket på 60 grader + tørketrommel over 200 ganger. Det synes ikke på dem en gang. Så selv om engangsinvesteringen er høy (5 000 inkl. putetrekk) har det virkelig tjent seg inn igjen. For ikke å snakke om hvor fantastiske de er å ligge i - en helt annen kvalitet en billig-sateng. Anonymkode: 19639...15f Jeg har sengetøy fra kid til 200 kroner som jeg har hatt siden jeg flyttet hjemmefra for 13 år siden og som fortsatt holder seg like bra etter utallige 60 graders vask. Anonymkode: 95a92...f10 4
smilo Skrevet 4. februar 2017 #9 Skrevet 4. februar 2017 2 timer siden, aicelain skrev: jeg tror ikke dette lages av sten, vi kjlpte helt ny maskin etter å hannejkr dette 2 ganger. Stoffet detter på enmmåte fra hverandre bare, feilproduksjon? Det første vi reklamerte på rakk ikke vaskes før det falt fra hverandre Dette lignet ikke sateng.Mer flanell.. Men ellers er jeg enig med den over meg som har sengetøy fra KID til 200 at det holder i mage år det også 3
Cyndaquil Skrevet 4. februar 2017 Forfatter #10 Skrevet 4. februar 2017 36 minutter siden, smilo skrev: Dette lignet ikke sateng.Mer flanell.. Men ellers er jeg enig med den over meg som har sengetøy fra KID til 200 at det holder i mage år det også Det er sateng, står på lappen og embalasjen. Vi har flanell sengesett fra princess også, og de er kvalitet og har aldri raknet.
Cyndaquil Skrevet 4. februar 2017 Forfatter #11 Skrevet 4. februar 2017 Da har vi vært på princess. Helt klart en reklamasjonsak, ikke meningen at stoffet skal rakne på den måten. Den ansatte mistenkte prokuksjonsfeil fordi det skulle ikke skje. Veldig god service fra dem. Fikk velge meg et nytt sengesett til samme prisen. Ble møtt på en bra måte. De sa tilogmed at om noe lignende skulle skje, men kviteringen er borte, skal man likevel få reklaere. Får håpe det nye ikke rakner også 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå