AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #1 Skrevet 3. februar 2017 Hei. Jeg lurer på om det er noen her som har studert/studerer biologi ved Nord universitet i Bodø, eller generelt studerer der, som kan si noe om studiet og skolen/studentlivet/byen? Jeg står mellom å søke til Ås eller Bodø som førstevalg, men kjenner jeg er ganske skeptisk til Bodø ettersom jeg ikke har noe særlig informasjon eller kjenner noen som har studert der. Anonymkode: 3ea40...e96
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #2 Skrevet 4. februar 2017 Jeg har studert i Bodø og trivdes mye bedre der enn i Oslo når det kom til det sosiale, og egentlig syntes jeg det faglige var mye bedre også, og det hadde jeg ikke trodd på forhånd. Bodø er en mindre by, ca. 50 000 innbyggere, men det er over 5 000 studenter der, og masse å finne på. Klassene på universitetet er mindre, så det er mye enklere å bli kjent med folk enn feks på Blindern hvor vi var så mange på hvert studiepeogram at du kanskje bare ble kjent med noen få av de du var på faddergruppe med liksom.. Det var også veldig greit å få seg et sted å bo, og jeg følte at jeg som student ble tatt godt vare på - og at de på universitet faktisk var veldig interesserte i hvordan alle hadde det, og at vi skulle ha det ålreit. Sånn følte jeg det ikke på Blindern, da drukna man enklere i mengden. Også var det digg å ha alt på en plass, hele universitetet i Bodø ligger på ett lite område, så man kan rusle rundt, ta en kaffe her eller der (det er flere steder), og studenthuset UFO ligger på campus, og her er det quiz en gang i uka (utrolig moro), masse konserter +++. Mange tror kanskje at nord-norge er kjedelig og at det liksom ikke bor folk der også ser de for seg sånn fiskevær med 20 innbyggere, men det er ikke sånn i det hele tatt. Det er som å bo i Oslo, bare triveligere by, triveligere folk, mer ålreit tempo og mye mer natur og mindre "grums". Hvis du er glad i friluft så er det også mye du kan gjøre i Bodø, og det er flere turgrupper, organisasjoner + du kan låne alt fra hytte til kano på universitetet. Og de hjelper deg med nesten hva det skal være. De henter deg til og med på flyplassen til skolestart Anonymkode: fe6fc...9bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå