AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #1 Del Skrevet 3. februar 2017 Jeg ser endel på den amerikanske serien tiny House living og ønsket kommer mer og mer for å bygge meg et slikt hus selv slik at familien vår kan dra rundt i Norge og ha med oss huset vårt istedenfor å leie hytter og hotell. er det noen der ute som har gjort dette? Har dere noen forslag til meg? Alle svar tas imot med stor takk 😃 Anonymkode: cc19f...549 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 3. februar 2017 #2 Del Skrevet 3. februar 2017 Hotell er billigere og de har frokost. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #3 Del Skrevet 5. februar 2017 På 4.2.2017 den 0.45, amativeReflection skrev: Hotell er billigere og de har frokost. Nå var vel hensikten til ta å slippe hotell? Er ikke alle steder i Norge det er hotell heller, om du skal for eksempel langt inn i femundsmarka er det vel ikke noen hoteller å oppdrive? Campinghytter er det men jeg vil nå si det det er bedre å ha med seg sin egen bolig, slippe å bære alt ut og inn og vaske ut etter seg. Ta: jeg har også sett på det og har også lyst på noe sånt, men mer som et anneks/hjemmekontor/lekestue men gjerne med mulighet for å dra det med på ferie når vi for eksempel skal på hytta til mamma og pappa hvor det er litt trangt om alle er der... Anonymkode: 58382...7c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 5. februar 2017 #4 Del Skrevet 5. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå var vel hensikten til ta å slippe hotell? Er ikke alle steder i Norge det er hotell heller, om du skal for eksempel langt inn i femundsmarka er det vel ikke noen hoteller å oppdrive? Campinghytter er det men jeg vil nå si det det er bedre å ha med seg sin egen bolig, slippe å bære alt ut og inn og vaske ut etter seg. Ta: jeg har også sett på det og har også lyst på noe sånt, men mer som et anneks/hjemmekontor/lekestue men gjerne med mulighet for å dra det med på ferie når vi for eksempel skal på hytta til mamma og pappa hvor det er litt trangt om alle er der... Anonymkode: 58382...7c4 Vil ikke campingvogn eller bil da være et langt billigere og bedre alternativ? Hva er fordelen med et hus på tilhenger? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Commander Skrevet 5. februar 2017 #5 Del Skrevet 5. februar 2017 På 04.02.2017 den 0.17, AnonymBruker skrev: Jeg ser endel på den amerikanske serien tiny House living og ønsket kommer mer og mer for å bygge meg et slikt hus selv slik at familien vår kan dra rundt i Norge og ha med oss huset vårt istedenfor å leie hytter og hotell. er det noen der ute som har gjort dette? Har dere noen forslag til meg? Alle svar tas imot med stor takk 😃 Anonymkode: cc19f...549 Har sett det programmet og det ser litt morsomt ut faktisk. Men da måtte bruksområdet tenkt nøye igjennom. De konstruksjonene de bygger er tunge, høyt tyngdepunkt osv. Spesielt veivennlig er de ikke. Skal du taue rundt på noe sånt må du har en relativ kraftig bil. Chevrolet tahoe, Dodge Ram osv. Noe som har lov å taue 3-4 tonn. OBS setter du tilhenger bak en lett lastebil skal du ha lappen på lastebil med tilhenger.(Vogntog/ semi) Og med norske bompenger på lette lastebiler, vogntog på ferjer, tunnel og broavgifter? En tur fra Kristiansand til Trondheim vil koste en New York tur bare i bompenger. Tror det "beste" bruksområde for noe sånt ville være å parkere ved sjøen om sommeren og flytte til fjellet om vinteren. Dra noe sånt rundt omkring på kjerreveger hadde blitt nervepirrende. For å få en veigodkjent slik med helårstandard ville man lett havne på 500.000 i tillegg. Bare tilhenger understellet koster 50.000, et strømaggregat 4-5KW 20-30.000 osv osv. Hadde lagt pengene i en campingbil isteden faktisk..... lett å selge , ferdig testet og slipper å bruke 2 år av livet ditt på noe som kanskje biltilsynet setter en stopper for... Vi bor tross alt i Norge, ikke USA med rette flotte veger og en Dodge Ram med koster 200.000 og dieselprisen er 5 kr. https://www.cargurus.com/Cars/l-Used-Dodge-Ram-2500-d667#listing=150771060 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Commander Skrevet 5. februar 2017 #6 Del Skrevet 5. februar 2017 20 minutter siden, amativeReflection skrev: Vil ikke campingvogn eller bil da være et langt billigere og bedre alternativ? Hva er fordelen med et hus på tilhenger? hehe. du er mann og menn er ofte praktisk orientert. Damene er ofte litt mer svermende og romantisk anlagt. La oss gjøre det , det blir såååå fiiint og moro. Og da er det (desverre) jeg som må sitte ned og forklare hva som skal til for å virkeligjøre. For i praksis er det jeg som må virkeligjøre drømmene. (kjøkken, bad, terrasse, bil, younameit..... Og da blir jeg han som alltid skal ødelegge og se problemer....skikkelig gledesdreper er min tildelte rolle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #7 Del Skrevet 7. februar 2017 På 5.2.2017 den 11.52, AnonymBruker skrev: Nå var vel hensikten til ta å slippe hotell? Er ikke alle steder i Norge det er hotell heller, om du skal for eksempel langt inn i femundsmarka er det vel ikke noen hoteller å oppdrive? Campinghytter er det men jeg vil nå si det det er bedre å ha med seg sin egen bolig, slippe å bære alt ut og inn og vaske ut etter seg. Ta: jeg har også sett på det og har også lyst på noe sånt, men mer som et anneks/hjemmekontor/lekestue men gjerne med mulighet for å dra det med på ferie når vi for eksempel skal på hytta til mamma og pappa hvor det er litt trangt om alle er der... Anonymkode: 58382...7c4 Hei alle, beklager sen respons, men dro en tur til fjells. til deg over: Ja det er akkurat det jeg tenker også.. så fordel å kunne ha med på hytta for er vi alle der er det for trangt. Men ellers takk for svar til alle sammen. Det er nok mye mer å tenke på enn jeg tror og mye å sette seg inn i. Men det er jo lov å drømme 😁 Men hvis noen har noen flere forslag eller synspunkter så tas de i mot med takk 🙂 Anonymkode: cc19f...549 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2017 #8 Del Skrevet 10. februar 2017 På 7.2.2017 den 21.54, AnonymBruker skrev: Hei alle, beklager sen respons, men dro en tur til fjells. til deg over: Ja det er akkurat det jeg tenker også.. så fordel å kunne ha med på hytta for er vi alle der er det for trangt. Men ellers takk for svar til alle sammen. Det er nok mye mer å tenke på enn jeg tror og mye å sette seg inn i. Men det er jo lov å drømme 😁 Men hvis noen har noen flere forslag eller synspunkter så tas de i mot med takk 🙂 Anonymkode: cc19f...549 Finnes forøvrig en Facebook-gruppe iallefall. Kanskje du finner noen tips der? Kan en mulighet være å bygge om en campingvogn eller bobil? Anonymkode: 58382...7c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 12. februar 2017 #9 Del Skrevet 12. februar 2017 På 4.2.2017 den 0.17, AnonymBruker skrev: Jeg ser endel på den amerikanske serien tiny House living og ønsket kommer mer og mer for å bygge meg et slikt hus selv slik at familien vår kan dra rundt i Norge og ha med oss huset vårt istedenfor å leie hytter og hotell. er det noen der ute som har gjort dette? Har dere noen forslag til meg? Alle svar tas imot med stor takk 😃 Anonymkode: cc19f...549 Det ser jeg veldig mye på! Har en drøm om å bygge meg et lite hus. Holder på med planlegging. Mye å tenke på, og jeg ønsker gode løsninger, samtidig som det skal være pent. Men ønsker den skal stå på fast plass. Sånne hus tviler jeg får lov til å kjøre på veiene i Norge. Vanskelig, tungt og kronglete å få med seg hele huset på Norges skrunglete veier og svinger.. Men jeg har en plan! Som du kanskje kan tenke å prøve Skal kjøpe campingvogn. Pusse den opp og gjøre den kjempefin. Den skal da stå på en fast plass, men poenget var å ha noe lite og noe privat. Noe jeg kan pusse skikkelig opp og gjøre til mitt eget sted. Siden "tiny house" prosjektet mitt er under planlegging så blir dette løsningen for meg. Hvis du søker på "caravan renovation" osv på google, får du opp så utrolig mange flotte bilder av campingvogner som er pusset opp. Når jeg er ute å reiser, så unngår jeg hotell. Bruker som regel telt jeg, haha. Enkelt og greit. Selv på familiesammenkomster Å trekke seg tilbake i min lille hule etter en lang dag er digg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå