Gå til innhold

Kunne du hatt en av disse jobbene?

Yrkesvalg  

66 stemmer

1. 1. Kunne noen av disse yrkene vært aktuelle for deg?

• Bibliotekar
      18
    • Vaktmester
      3
    • Kokk
      2
    • Skuespiller
      3
    • Journalist
      11
    • Badevakt
      0
    • Vekter
      1
    • Bussjåfør
      3
    • Gartner
      2
    • Fengselsbetjent
      4
    • Sosionom
      18
    • Hudpleier
      1

Anbefalte innlegg

Gjest Gregor Clegane
Skrevet

Vil gjerne høre deres tanker rundt hva dere kunne trives i og fått til av disse yrkene. Og hva som er heller tvilsomt, samt de som du er usikker på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bibliotekar er drømmejobben min.

Badevakt er uaktuelt siden jeg nesten ikke kan svømme, bussjåfør uaktuelt siden jeg mistet lappen pga sykdom (så da utgår alle yrker som krever bilkjøring).

Anonymkode: fcee6...47e

• Liker 1
Skrevet

Journalist. Nærmeste man kommer forfatter, som jeg ønsker å bli :fnise: Kokk kunne jeg ikke tenkt meg å bli, av den grunn at jeg hater å lage mat og er litt kresen i matveien. Heller ikke vaktmester. Eller bussjåfør. Egentlig er alle de andre alternativene utelukket fordi det eneste jeg ønsker å gjøre, er å skrive.

Anonymkode: 84c71...399

Skrevet

Har jobbet som bibliotekar på et universitetsbibliotek. Likte godt jobben med bøkene, sortering og organisering, men jeg ble nesten gal av studenter som kom og spurte de samme spørsmålene dag ut og dag inn, selv om svaret hang tydelig på lapp foran dem.. 

Anonymkode: 30e41...708

Skrevet

Hadde det ikke vært for de dumme arbeidstidene som ofte hører til kokkeyrket så hadde det vært drømmejobben.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at jeg ville trivdes som både journalist og bibliotekar.

Bibliotekar fordi jeg virkelig elsker bøker, og det har jeg gjort så lenge jeg kan huske. Moren min var veldig flink til å lese for meg på senga da jeg var liten, noe som helt sikkert var med på å vekke min interesse for bøker. Helt siden jeg lærte meg å lese på egenhånd, har jeg lest. Lest, lest, lest. Jeg foretrekker en bok fremfor en film anytime.

Journalist fordi jeg også bestandig har vært glad i å skrive. Har skrevet dagbøker, noveller, dikt og alt mulig annet helt siden jeg gikk på barneskolen. Drømmen min har vel egentlig alltid vært å bli forfatter, men det er vel sannsynligvis noe som vil forbli en drøm - i hver fall inntil videre :fnise:. Dessuten er jeg ganske nysgjerrig av meg, så journalist ville helt sikkert vært et yrke jeg hadde trivdes med.

Skrevet
25 minutter siden, Clarity skrev:

Jeg er ganske sikker på at jeg ville trivdes som både journalist og bibliotekar.

Bibliotekar fordi jeg virkelig elsker bøker, og det har jeg gjort så lenge jeg kan huske. Moren min var veldig flink til å lese for meg på senga da jeg var liten, noe som helt sikkert var med på å vekke min interesse for bøker. Helt siden jeg lærte meg å lese på egenhånd, har jeg lest. Lest, lest, lest. Jeg foretrekker en bok fremfor en film anytime.

Journalist fordi jeg også bestandig har vært glad i å skrive. Har skrevet dagbøker, noveller, dikt og alt mulig annet helt siden jeg gikk på barneskolen. Drømmen min har vel egentlig alltid vært å bli forfatter, men det er vel sannsynligvis noe som vil forbli en drøm - i hver fall inntil videre :fnise:. Dessuten er jeg ganske nysgjerrig av meg, så journalist ville helt sikkert vært et yrke jeg hadde trivdes med.

Hva jobber du med nå siden du ikke fulgte en av de tl drømmene?

Anonymkode: 0fb86...b69

Skrevet

Jeg er sosionom, og trives veldig godt med det. Kunne også tenkt meg å vært journalist. 

Anonymkode: 33365...d5d

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva jobber du med nå siden du ikke fulgte en av de tl drømmene?

Anonymkode: 0fb86...b69

Jeg er student (med deltidsjobb i klesbutikk ved siden av). Jeg studerer hverken til å bli bibliotekar eller journalist, men det å ordlegge seg skriftlig vil sannsynligvis bli en stor del av min fremtidige jobb, så det er litt i samme gate likevel.

Skrevet

Jeg skulle gjerne kjørt buss om natten når jeg ikke har elever. Da kunne jeg endelig oppfylt drømmen min om 18 timers arbeidsdager...

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror faktisk ikke at jeg hadde klart noen av yrkene :/ Men skulle jeg valgt noe, hadde det nok blitt journalist eller hudpleier. Jeg ser at flesteparten har svart sosionom. All ære til de som klarer det, og forsåvidt alle andre yrker som er nevnt her også. Problemet mitt er at jeg ikke er så glad i folk, og heller ikke har noen som helst interesse for yrkene her. Og dersom jeg ikke har en grunnleggende interesse for det jeg driver med, så er det håpløst.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Silje Lien skrev:

Jeg tror faktisk ikke at jeg hadde klart noen av yrkene :/ Men skulle jeg valgt noe, hadde det nok blitt journalist eller hudpleier. Jeg ser at flesteparten har svart sosionom. All ære til de som klarer det, og forsåvidt alle andre yrker som er nevnt her også. Problemet mitt er at jeg ikke er så glad i folk, og heller ikke har noen som helst interesse for yrkene her. Og dersom jeg ikke har en grunnleggende interesse for det jeg driver med, så er det håpløst.

Sosionom er sånn kassadame som jobber på NAV? Blander alltid sosiolog og sosionom.

• Liker 1
Gjest Jessica
Skrevet
7 minutter siden, amativeReflection skrev:

Sosionom er sånn kassadame som jobber på NAV? Blander alltid sosiolog og sosionom.

Så morsom du er. Du blander sammen en ufaglært og en med 3 års utdanning  minimum.  Og nei, det er ikke det samme. Jeg er ingen av delene 

Skrevet
30 minutter siden, Jessica skrev:

Så morsom du er. Du blander sammen en ufaglært og en med 3 års utdanning  minimum.  Og nei, det er ikke det samme. Jeg er ingen av delene 

Trenger man tre års utdanning for å bli kassadame på NAV? Jobben deres er jo noe av det enkleste i verden...

De har jo et lettvint regelverk å forholde seg til.

Skrevet
4 minutter siden, amativeReflection skrev:

Trenger man tre års utdanning for å bli kassadame på NAV? Jobben deres er jo noe av det enkleste i verden...

De har jo et lettvint regelverk å forholde seg til.

Har du høyere utdanning?

Anonymkode: 52464...4f9

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du høyere utdanning?

Ja, innenfor flere fagfelt. Primært innenfor psykologi og pedagogikk.

Noe mer du lurte på?

Skrevet
5 minutter siden, amativeReflection skrev:

Ja, innenfor flere fagfelt. Primært innenfor psykologi og pedagogikk.

Noe mer du lurte på?

Hva jobber du med?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva jobber du med?

Jeg lærer folk å ikke skade seg selv eller andre i trafikken, primært i relasjon til å føre motorvogn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...