lady90 Skrevet 3. februar 2017 #1 Skrevet 3. februar 2017 Vi har bygd en liten nisje i veggen over toalettet og ønsker å ha en fototapet med eget motiv der. Er ikke i nærheten av dusj, men kan kanskje bli noe fukt i lufta som ødelegger tapetet over tid? Jeg klarer ikke å finne fototapet med eget design som passer på våtrom, men allkopi kunne lage med en miljøtapet kalt Jetex (sier meg ikke så mye men). Noen som har erfaringer?
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #2 Skrevet 3. februar 2017 Vegger på våtrom må ha våtromstapet eller males med våtromsmaling. Ville ikke anbefalt fototapet på grunn av fuktighet, vannsøl ol. Anonymkode: ea3f6...1ad
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #4 Skrevet 3. februar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vegger på våtrom må ha våtromstapet eller males med våtromsmaling. Ville ikke anbefalt fototapet på grunn av fuktighet, vannsøl ol. Anonymkode: ea3f6...1ad Hva om man lakkerer fototapeten med matt klarlakk etter montering? Anonymkode: 58b25...49f
Leo Skrevet 3. februar 2017 #5 Skrevet 3. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva om man lakkerer fototapeten med matt klarlakk etter montering? Anonymkode: 58b25...49f Sjansen er nok ganske stor for at lakken reagerer med underlaget dessverre.
Leo Skrevet 3. februar 2017 #6 Skrevet 3. februar 2017 Min tanke er at hvis denne nisjen er f.eks. 120x60 cm. så kan man bestille bildet trykket på en aluminiumsplate og feste denne med solid dobbeltsidig tape inni nisjen. Bilder trykket på aluminium tåler både sol og vann og blir dessuten veldig fine. Kan bestilles bl.a. hos japanfoto.no og illux.no i helt eksakte mål.
lady90 Skrevet 4. februar 2017 Forfatter #7 Skrevet 4. februar 2017 8 timer siden, Leo skrev: Hvor stor er denne nisjen? 30 x 30 ca Ja hente den samme tanken ang aluminiumsplate selv, men ser ut som alle selger dem i bestemte, og ikke egendefinerte mål?
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #8 Skrevet 4. februar 2017 På flisekompaniet kan man kjøpe fliser med eget trykk. Hør med dem. Anonymkode: 265cf...69c
lady90 Skrevet 4. februar 2017 Forfatter #9 Skrevet 4. februar 2017 Takk, men tror jeg har funnet løsningen : http://smilesontiles.no
Leo Skrevet 4. februar 2017 #10 Skrevet 4. februar 2017 25 minutter siden, lady90 skrev: 30 x 30 ca Ja hente den samme tanken ang aluminiumsplate selv, men ser ut som alle selger dem i bestemte, og ikke egendefinerte mål? Neida. Jeg har bestilt både fra Japanphoto og Illux i helt "merkelige" mål av typen 29,7x54,3 cm. til lignende formål. Du legger inn målene underveis i bestillingsprosessen og får laget bildet ørlite grann mindre (F.eks. 1 mm) hele veien rundt slik at du får platen inn i nisjen. Fungerer helt supert og bilder blir, som sagt, veldig fine på aluminium.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå