AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #1 Skrevet 3. februar 2017 Har en katt på 1 og et halvt år og da jeg var hos dyrlegen sist ble det påpekt at han hadde litt tannstein (men ikke så mye at de gjorde noe).. noen som vet hva en som eier kan gjøre for å forebygge tannstein? Og er det andre her med erfaring med tannstein på katt? Anonymkode: a1ec8...8dd
KaDust Skrevet 3. februar 2017 #2 Skrevet 3. februar 2017 Det finnes for som er bra for tennene til kattene. Ellers kan du pusse tennene på katten. Du kan få kjøpt tannkrem til katt hos veterinær eller dyrebutikker. Generelt sett skal tørrfor av god kvalitet hjelpe å forebygge tannstein.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #3 Skrevet 3. februar 2017 Akkurat nå, KaDust skrev: Det finnes for som er bra for tennene til kattene. Ellers kan du pusse tennene på katten. Du kan få kjøpt tannkrem til katt hos veterinær eller dyrebutikker. Generelt sett skal tørrfor av god kvalitet hjelpe å forebygge tannstein. Han har hele sitt liv fått proplan fra plamtasjen. Det er jo et ganske dyrt for, så jeg har egentlig regnet med at det var et bra for pga det. Så det er ikke noe sånne "tyggepinner" de kan få, alla sånn til hund? Anonymkode: a1ec8...8dd
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #4 Skrevet 3. februar 2017 En av mine har slitt med tannsten hele livet, er dessverre relativt vanlig. Hun har fått fjernet tannsten annethvert år siden hun var 2, det krever dessverre full narkose. Koster omtrent 1500 så prisen er ikke så ille, men stressende for meg og veldig ubehagelig for henne med narkose. Kombinerer det med vaksine og helsesjekk, så slipper vi i alle fall en ekstra bil-/veterinærtur. Tannpuss viste seg helt umulig, og har sannsynligvis heller ingen effekt. Riktig for hjelper litt, men når problemet etterhvert blir verre svelger min selv de største bitene hele. Så her er fjerning hvert annet år eneste utvei. Anonymkode: 196da...1af 1
KaDust Skrevet 3. februar 2017 #5 Skrevet 3. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Han har hele sitt liv fått proplan fra plamtasjen. Det er jo et ganske dyrt for, så jeg har egentlig regnet med at det var et bra for pga det. Så det er ikke noe sånne "tyggepinner" de kan få, alla sånn til hund? Anonymkode: a1ec8...8dd Det skal være bra nok det altså, men noen katter har jo mer anlegg for å få det enn andre - og da er det bare tannpuss som fungerer desverre. Du kan jo se om du finner tyggepinner til katter også, men jeg har ikke sett noen nå i de siste åra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå