Gå til innhold

God lunsj til vennebesøk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får besøk av noen venner i helgen og prøver å finne ut hva jeg skal servere... er helt blank! Tror ikke salat er noen stor hit, men har lyst på noe mer fancy enn rundstykker &pålegg. Noen som har forslag til meg? 😋

Anonymkode: 32dbe...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med en wok med okse/svin/kylling?   Den ferdige woksausen med østers og hvitløk er veldig god.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pai 

Anonymkode: 0fc5e...b4b

Pai er undervurdert og veldig god lunsjmat.

Hjemmebakte rundstykker/godt brød med røkelaks og eggerøre + litt annet godt pålegg kan bli en god lunsj, men det kan også en smaksrik suppe servert med gode brødvarer bli. Jeg syns suppe smaker ekstra godt vinterstid.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville satt frem brød, smør og pålegg, litt grønt, frukt, kaffe, te, vann og juice og latt gjestene forsyne seg selv. Det enkleste er ofte det beste. Kanskje laget eggerøre sammen med laks eller spekemat. Kunne overrasket med nystekte vafler eller sveler, rømme /krem og bær.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville laget en god, fyldig suppe (f.eks. søtpotetsuppe eller thaisuppe med kokos og ingefær), og servert sammen med hjemmebakte rundstykker eller brytebrød. Enkelt å lage til en gjeng, og deilig å spise noe annet enn skiver med pålegg hele tiden.

Alternativt ville jeg laget ceviche, og servert med godt brød. Utrolig enkelt, men spennende og litt eksotisk. 

Anonymkode: 7da38...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å handle inn rundstykker og reker, lage eggerøre og steke bacon, og bortsett fra det flyttes alt som finnes av pålegg fra kjøleskapet til bordet. Til de som har baller til å drikke før kl. 15 byr vi også på litt øl og vin, men ikke så mye at det kan utvikle seg til en tidlig fyllefest. 

Endret av PassionatePatti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...