AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #1 Skrevet 3. februar 2017 Er det innafor/kan man kreve at exen/barnas forelder har livsforsikring med barna som begunstiget? Jeg har en klausul om at en eventuell utbetaling skal forvaltes av mine foreldre, ikke av den andre forelderen, og forventer i så fall det samme for den andre parten. Anonymkode: 529da...2ab
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #2 Skrevet 3. februar 2017 Hva tenker du å gjøre om ex'en gir blaffen i kravet ditt da? (Nei, det er ikke innafor å kreve livsforsikring). Anonymkode: b50a2...581 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #3 Skrevet 4. februar 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det innafor/kan man kreve at exen/barnas forelder har livsforsikring med barna som begunstiget? Jeg har en klausul om at en eventuell utbetaling skal forvaltes av mine foreldre, ikke av den andre forelderen, og forventer i så fall det samme for den andre parten. Anonymkode: 529da...2ab Lykke til med dette lol- Du kan ikke kreve noe som helst fra exen din. Anonymkode: 41ddd...ba3 1
Athene Skrevet 4. februar 2017 #4 Skrevet 4. februar 2017 Det er en fin ting å gjøre for dine barn. Men ikke noe du kan kreve av andre. Diskutere det med han, selvfølgelig. Og dele dine tanker rundt hvorfor dette er gunstig, men med en ydmyk holdning om at det er hans valg. 2
tirben Skrevet 4. februar 2017 #5 Skrevet 4. februar 2017 Du kan ikke kreve at din eks har livsforsikring, men du kan tegne livsforsikring på din eks. Du kan forsikre hvem som helst, og dersom noe skjer med h*n, får du eller barna pengene. 3
Carrot Skrevet 4. februar 2017 #6 Skrevet 4. februar 2017 5 minutter siden, tirben skrev: Du kan ikke kreve at din eks har livsforsikring, men du kan tegne livsforsikring på din eks. Du kan forsikre hvem som helst, og dersom noe skjer med h*n, får du eller barna pengene. Tror dette er bedre - men syns likevel man skal snakke med den andre forelderen før man gjør dette og være enige om at det er en god måte å sikre barna/barnet på økonomisk dersom den ene / begge foreldrene dør. 1
Muscae Skrevet 4. februar 2017 #7 Skrevet 4. februar 2017 Det er ikke alle som får livsforsikring, man må levere utfyllende helseerklæring og de kontakter legen din for å få informasjon om din helse. Veldig mange får avslag, og mange av de som får forsikringen må ofte betale ganske høye summer for det. Mange ville også valgt å ha partneren som begunstiget, om man har lån sammen, eller felles bolig som en vil at den andre skal ha mulighet til å sitte igjen med om en dør. 3
Carrot Skrevet 4. februar 2017 #8 Skrevet 4. februar 2017 Jeg ville også begunstiget partner mtp bolig osv hvis barna er under 18 pga overformynderi, verge osv men det er ikke noe i veien for å begunstige barna direkte.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #9 Skrevet 4. februar 2017 3 timer siden, Muscae skrev: Det er ikke alle som får livsforsikring, man må levere utfyllende helseerklæring og de kontakter legen din for å få informasjon om din helse. Veldig mange får avslag, og mange av de som får forsikringen må ofte betale ganske høye summer for det. Mange ville også valgt å ha partneren som begunstiget, om man har lån sammen, eller felles bolig som en vil at den andre skal ha mulighet til å sitte igjen med om en dør. Men det er veldig forskjell på om det er dødsrisikoforsikring eller uføre/sykdomsforsikring. Er det kun inntreff ved død er det mange steder som ikke krever fulle hekseerklæringer og skal også mye til å få avkortning der helseskjema skal leveres. Disse to produktene kan ikke sammenlignes. Anonymkode: 32479...d78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå