Gå til innhold

Katt som reagere voldsomt på at søsteren døde.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har spurt om råd tildigere, har en katt som har vokst opp sammen med søsteren sin hele sitt liv, søsteren døde for 2 mnd siden.. etter det har pusen slitt med sorg, har gitt alt av tid, omsorg og kjærlighet hele tiden, men begynner å lure om vi må ha hjelp fra dyrelege? Alle sier det går over, men det har blitt værre:

hyling om natten, behov for meg 24.7-vil helst ligge oppå meg om natten...søker meg hele dagen-veldig behov for ekstra oppmerksomhet og urolig.....og MYE jamring.

har ikke mulighet tll å skaffe meg en annen katt nå.. noen tips?

Anonymkode: fcdf4...b9a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er pusen?

Anonymkode: 9b79f...08b

Skrevet

Er vel halveis i livet, har heldigvis roet seg litt nå.. vært ekstremt den siste uken.

Skrevet

Stakkars følsomme pus :( Men, kan du ikke bare gi ham/henne mye trygghet og omsorg i en periode da? :unsure: 

• Liker 2
Skrevet

Awww, aner ikke hva du kan gjøre men hjertet mitt knuste litt nå. føler med dere begge :grine:

• Liker 1
Skrevet

Min pus mistet sin sidekick igjennom 14 år for noen år siden. Hun reagerte ikke så mye med en gang, men etter hvert ble det mer og mer - hvor hun gikk og hylte i gangene om natten, og man kunne ikke unngå å høre at det var sorg/ at det var henne hun ropte etter. Hun oppsøkte også mer og mer de stedene hun hadde sovet de siste ukene før hun døde. Min løsning var å gi henne masse oppmerksomhet og kos, være der for henne så mye som mulig. Etter dette er hun nok forandret for alltid. Men hun har roet seg og akseptert situasjonen.

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar, sevfølgelig gir vi alt av kjærlighet, omsorg of støtte, både dag og natt, men det er for mye. Det er snakk om en pus som helst vil ligge oppå meg om natten.

For hennes egen del må vi forsøke å snu dette, hun har det jo ikke bra for tiden. 

Ser heldigvis som hun har roet seg litt nå ( sover på egenhånd ) må nesten se om vi kan få en annen katt, men de er veldig dyre.

Skrevet

Hmm ja, det høres ikke lett ut. Hvor lenge har det pågått? Har du snakket med veterinæren hennes?

Bra det har roet seg litt, det tyder vel på at det dere gjør hjelper henne. Håper hun får det bedre etterhvert :) 

• Liker 1
Skrevet

Holdt på med varierende styrke i 2 mnd, siste uken har det toppet seg, trodde det skulle bli mindre etterhvert,men det har det ikke.

Hvis ikke det snur så må jeg ringe etter dyrelege, vurderer sterkt ny katt (selv om de er dyr )... heldigvis sover hun nå, håper hun får en rolig natt.

Skrevet

Forstår at det er vanskelig, men kanskje det kan hjelpe å tenke at de er mer komplekse enn man kanskje tror? 

Håper uansett at det ordner seg for dere. Kanskje en ny pus kan være en ide etter hvert :Nikke: 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Rumle skrev:

Forstår at det er vanskelig, men kanskje det kan hjelpe å tenke at de er mer komplekse enn man kanskje tror? 

Håper uansett at det ordner seg for dere. Kanskje en ny pus kan være en ide etter hvert :Nikke: 

Skulle gjerne hatt mer kunnskap ja....

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skulle gjerne hatt mer kunnskap ja....

Snakk med veterinæren du - og fortsett å gi mye god omsorg - det er i alle fall aldri feil. :) Ønsker deg og pus alt godt :klemmer: 

• Liker 1
Skrevet

Du trenger da ikke kjøpe en til rasekatt for å få selskap til katta di. Få tak i en kattunge fra Dyrebeskyttelsen el. Masse katter som trenger nye hjem. Har hatt 2 siamesere og en vanlig huskatt. Gikk veldig fint. Katt er katt. 

Anonymkode: 1908f...39b

• Liker 7
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger da ikke kjøpe en til rasekatt for å få selskap til katta di. Få tak i en kattunge fra Dyrebeskyttelsen el. Masse katter som trenger nye hjem. Har hatt 2 siamesere og en vanlig huskatt. Gikk veldig fint. Katt er katt. 

Kan ikke ha utekatt sammen med katten min som er "innepus".

Skrevet
15 minutter siden, Rumle skrev:

Snakk med veterinæren du - og fortsett å gi mye god omsorg - det er i alle fall aldri feil. :) Ønsker deg og pus alt godt :klemmer: 

Takk:hjerte:

• Liker 1
Skrevet

Merker hun begynner litt på igjen.. tror vi rett og slett bare må skaffe oss en til katt, ante ikke at de kunne få slike reaksjoner, men de var veldig tette gode venner da. 

( Husker en av dem skulle til dyrelegen, den andre lusket seg med i buret uten at vi visste det ):hjerte:

Skrevet

En vanlig huskatt kan vel så gjerne være innekatt som en siameser, ragdoll, perser osv. Mine siamesere og huskatt har fått styre dette selv, og jeg har hatt huskatt som har vært ren innekatt. Katt er katt. De tilpasser seg. Huskatta var den som egnet seg " best" t innekatt.

• Liker 6
Skrevet

Dyrebeskyttelsen har noen ganger enkelte katter til omplassering som de anbefaler at holdes innendørs. Det kunne kanskje være verdt å spørre? Lykke til uansett hva du bestemmer deg for. Håper virkelig pus føler seg litt bedre snart. :klem:

Anonymkode: b8e08...cf4

• Liker 2
Skrevet
På 2/3/2017 den 14.08, AnonymBruker skrev:

Kan ikke ha utekatt sammen med katten min som er "innepus".

ALLE KATTER KAN FINT LEVE INNE. Om du vurderer annen katt vil jeg på det sterkeste anbefale fra Dyrebeskyttelsen el.  Katter blir  i tusentall drept året rundt ,  vær så snill og redd et liv!  Det fins ikke utekatt er forøvrig,  katter dør ute i Norge. Kattene er IKKE ment å leve uten 24/7 eller 20/7 som mange dessverre gjør. ALLE katter kan taes ut i bånd,  ha leker etc, dette vet du jo fra før. Stimuli.  

Anonymkode: 2e83a...410

• Liker 1
Skrevet
På Friday, February 03, 2017 den 22.45, AnonymBruker skrev:

Holdt på med varierende styrke i 2 mnd, siste uken har det toppet seg, trodde det skulle bli mindre etterhvert,men det har det ikke.

Hvis ikke det snur så må jeg ringe etter dyrelege, vurderer sterkt ny katt (selv om de er dyr )... heldigvis sover hun nå, håper hun får en rolig natt.

Det kan være at årsaken til at det topper seg nå, er at hun begynner å innse at søsteren ikke kommer tilbake. Katter er sosiale nok og smarte nok til å ha den type håp/savn reaksjoner. 

Jeg ville snakket med dyrlege for å høre om reaksjonen er unormalt sterk, og om det er noe han kan hjelpe med. Ellers bare gi masse kjærlighet og omsorg - sorg varer skjeldent evig.

Anonymkode: f3138...646

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...