Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg lurer på om det er noen lærervikarer (uten pedagogisk utdannelse) som vet om man får høyere lønn ved å jobbe som ringevikar på en skole vs bemanningsbyrå. Hva ligger lønnen på, sånn ca? Jeg har høyere utdannelse (5 år), innen realfag, men ingen pedagogikk = ingen undervisningskompetanse. Hva ville dere anbefale: jobbe i skolen direkte eller gå via byrå? 

På forhånd takk! 

Anonymkode: 88eff...3ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg er lærerstudent på 4. året. Er i ferd med å bli godkjent for bemanningsbyrå selv, så jeg er ikke helt sikker, men det er bedre betalt å gå direkte til skolene. Jeg tror det er rundt 20-30 kr/timen mindre hos vikarbyrå. For barneskolen ligger lønna på rundt 250-280 kr der jeg har jobbet (har godkjent 3 år av lærerutdannelsen). Ungdomsskolen tror jeg ligger på rundt 300 og oppover avhengig av fag.

I utgangspunktet vil jeg anbefale å gå direkte til skolene, men det kan være vanskelig å få nok jobb. Jeg meldte meg til en relativt stor skole (3 klasser på hvert trinn), og fikk fortsatt ikke jobbe 2-3 ganger i uka slik jeg ønsket, derfor prøver jeg nå vikarbyrå. Hvis du vil jobbe fullt som vikar tror jeg vikarbyrå er best, selv om det er ganske kjipt å bli sendt til skoler der du ikke er kjent. Men det kan kanskje være verdt å prøve skoler først, bare forhør deg om behovet deres før du melder deg (noen har vikarer hver dag, mens andre får lærerne til å dekke opp). Du kan også være klar over at vikarbyråer ofte krever at du ikke har noen kontrakter annet enn med dem. 

Anonymkode: 0ef34...9a7

Skrevet

Jeg ville gått direkte til skolen/skoler. Både fordi du får litt mer lønn, og fordi du blir kjent med den skolen. Da får du en fot innafor, og når det blir ledige stillinger blir du en naturlig kandidat. I tillegg er det mindre stressende fordi du kjenner rutiner, andre lærere, elevene, bygget, og alt sånt.