Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ser de ber meg begrunne hvorfor jeg har jobbet i den jobben jeg hag gjort i mange år siden jeg har en annen utdannelse?

De som pålegger folk å ta hva som helst av jobb, og har en utdannelse som kan brukes til mye variert arbeid, arbeid jeg har fått. Forstår ikke helt hvorfor det skal begrunnes?

Anonymkode: 74379...4ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det kommet nytt søknadsskjema, eller er det en saksbehandler som har bedt deg begrunne? Det er da uansett bare å si at du heller tar en jobb som helt ikke er drømmejobben, enn å sitte hjemme og snylte på staten mens du venter på at drømmejobben skal sprette ut av finn-appen helt av seg selv.

Anonymkode: c63c3...72e

• Liker 2
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har det kommet nytt søknadsskjema, eller er det en saksbehandler som har bedt deg begrunne? Det er da uansett bare å si at du heller tar en jobb som helt ikke er drømmejobben, enn å sitte hjemme og snylte på staten mens du venter på at drømmejobben skal sprette ut av finn-appen helt av seg selv.

Anonymkode: c63c3...72e

? har aldri snyltet, alltid hatt jobb..tror ikke du forstod spørsmålet mitt, dagpenger har alle rett på og du skal ikke få meg til å føle meg dårlig av den grunn. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

? har aldri snyltet, alltid hatt jobb..tror ikke du forstod spørsmålet mitt, dagpenger har alle rett på og du skal ikke få meg til å føle meg dårlig av den grunn. 

Tror du må lese den en gang til.

• Liker 7
Skrevet

Jeg må begrunne hvorfor jeg har jobbet som leder i ett annet yrkesfelt i mange år i stedet for XXXXXXX i det jeg opprinnelig var utdannet som.

Begge jobbene utfyller hverandre, har en utdannelse som kan brukes til veldig mye.

De setter jo krav til folk at de skal takke ja til alt arbeid, så synes det blir feil.

Skrevet

Hvem er det som ber deg begrunne? Er det veilederen din som spør om dette i forbindelse med oppfølging?
Det er ingen steder på søknadsskjemaet der man skal begrunne slikt, i alle fall.

• Liker 2
Skrevet

En tilfeldig saksbehandler har skrevet det i loggen ( etter samtale på tlf ) synes det er ltt rart;) har jo en utdannelse som kan brukes til "alt" egentlig, det er jo slikt de skal vite på et slikt kontor.

Skrevet

Da er det bare å skrive/begrunne med det du har nevnt i denne tråden. Min erfaring, er at "alt" skal begrunnes, og det er ikke nødvendigvis ment negativt. Årsaken til at dette skal begrunnes vet jo ikke jeg, men de spør om mye forskjellig for å danne seg et bredt og best mulig bilde av deg og din situasjon. Mao, så ville jeg ikke sett på dette som at de trekker deg i tvil på noen måte. 

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, Søgni skrev:

Da er det bare å skrive/begrunne med det du har nevnt i denne tråden. Min erfaring, er at "alt" skal begrunnes, og det er ikke nødvendigvis ment negativt. Årsaken til at dette skal begrunnes vet jo ikke jeg, men de spør om mye forskjellig for å danne seg et bredt og best mulig bilde av deg og din situasjon. Mao, så ville jeg ikke sett på dette som at de trekker deg i tvil på noen måte. 

Neida, det har de ingen grunn til. Alt i orden, er bare det at "jeg forventer de har nok kunnskap om min utdannelse" til og forstå hvorfor jeg kan "jobbe innen ulike fagfelt"... er sosionom:fnise: (annen utdannelse  i bunn der og..har mye utdannelse ;)

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, det har de ingen grunn til. Alt i orden, er bare det at "jeg forventer de har nok kunnskap om min utdannelse" til og forstå hvorfor jeg kan "jobbe innen ulike fagfelt"... er sosionom:fnise: (annen utdannelse  i bunn der og..har mye utdannelse ;)

De ber deg begrunne ting fordi nivået av sammenhengbarhet i begrunnelsen din sier noe om funksjonsnivået ditt. Som gir indikasjon på behovet for hjelp for å komme i jobb igjen. Ut fra tråden er din evne til å lese og forstå lav, noe som vil flagge deg for "trenger mer enn snittet hjelp" noe som er positivt for deg. Så begrunn.

Anonymkode: ce36d...e72

Skrevet (endret)

Det kan jo være psykiske eller fysiske årsaker til at en person ikke jobber innenfor det feltet de er utdannet til, så derfor spør NAV om hvorfor. Det kan være opplysninger de trenger når de evt skal hjelpe deg å finne en ny jobb. Ingen vits å hjelpe deg f.eks. å finne jobb som kokk om årsaken til at du IKKE har jobbet som det er at du har dårlige knær og ikke kan stå hele dagen :- )

Det er vel bare å svare det, f.eks. at det var den jobben du fikk på det tidspunktet, så da tok du den og trivdes der, så du ble værende. Så enkelt som det kan det være.

Endret av Million
  • Liker 3
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De ber deg begrunne ting fordi nivået av sammenhengbarhet i begrunnelsen din sier noe om funksjonsnivået ditt. Som gir indikasjon på behovet for hjelp for å komme i jobb igjen. Ut fra tråden er din evne til å lese og forstå lav, noe som vil flagge deg for "trenger mer enn snittet hjelp" noe som er positivt for deg. Så begrunn.

Anonymkode: ce36d...e72

Var ikke den tilbakemeldingen jeg fikk, eller har fått noengang tidligere.Så det er feil.

Skrevet
25 minutter siden, Million skrev:

Det kan jo være psykiske eller fysiske årsaker til at en person ikke jobber innenfor det feltet de er utdannet til, så derfor spør NAV om hvorfor. Det kan være opplysninger de trenger når de evt skal hjelpe deg å finne en ny jobb. Ingen vits å hjelpe deg f.eks. å finne jobb som kokk om årsaken til at du IKKE har jobbet som det er at du har dårlige knær og ikke kan stå hele dagen :- )

Det er vel bare å svare det, f.eks. at det var den jobben du fikk på det tidspunktet, så da tok du den og trivdes der, så du ble værende. Så enkelt som det kan det være.

Det kan det, har ikke vært ute for det tidligere, derfor jeg spurte, takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...