AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #1 Skrevet 3. februar 2017 Hei hei! Jeg har nå bestemt meg for å kjøpe en slik og har bestilt en. Litt for investeringens skyld har jeg gått for 1500watt, også fordi jeg ønsker å lage et par litt tyngre deigen i denne. Men har noen tips til en stakkar som kun har hatt billige miksmastere hittil i livet? Formålet mitt med å kjøpe en slik maskin er at min miksmaster har tatt kvelden og jeg klarer ikke lengre å lete store deiger til hvetebakst. Har noen tips til hvilke visper som brukes til hva? Og retter dere synes en kenwood eller tilsvarende maskin er uunnværlig for å lage? Anonymkode: 93f6e...339
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #2 Skrevet 3. februar 2017 Eltekroken brukes til gjærdeiger. K-vispen brukes til kakerøre som ikke skal vispes, farser og egentlig alt mulig som ikke er deig og ikke skal vispes. Ballongvispen brukes til ting som skal vispes, eggedosis, krem og slikt. Jeg kunne ikke klart meg uten Kenwooden når jeg lager gjærdeig, for jeg gidder aldri å elte lenge nok, og da blir ikke resultatet like bra (pass på å bruke kaldt vann når du elter i maskin, for maskinen varmer opp deigen litt). Jeg bruker også kjøttkverna (ekstrautstyr) mye, til å kverne fisk til fiskekaker og viltkjøtt til kjøttdeig, så hadde jeg ikke hatt Kenwooden måtte jeg uansett kjøpt ei elektrisk kjøttkvern. Den er også veldig grei for å lage brownies i langpanne, siden den tar store mengder røre uten problemer. Det er praktisk å ha en liten håndmikser i tillegg, for Kenwooden tar ikke små mengder så bra. Jeg klarer selvsagt å vispe eggedosis av to egg eller krem av en halv pakke fløte for hånd, men det er fryktelig tungt. Å røre smør og sukker hvitt er ikke mulig for hånd, og Kenwooden må ha minst en halvkilo smør før den får det til. Anonymkode: ab14f...225 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå