Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde du valgt, og hvorfor?

Evt. videreutdanning?

Anonymkode: 615c1...2fa

Skrevet

Sosionom. Er snart ferdig med utdannelsen min. Liker ikke sykehus eller oppgaver sykesøstre gjør (men er evig takknemlig for at noen liker det!)

Anonymkode: 94bff...93d

• Liker 1
Skrevet

Sosionom.

Anonymkode: f0351...bcd

Skrevet

Sykepleier er et tryggere valg tror jeg.

Skrevet

Sosionom. Tåler ikke blod, sprøyter og synes rensing av sår er ekkelt.

Anonymkode: 011b3...cff

Skrevet

Ikke mange dagjobber i sykepleier stillinger så du må like turnus. Tro meg etter mange år går du lei det. Men nå er jeg sosionom og har jobbet i turnus i starten, men likte helt klart best å gå hjem kl fire og ha helgefri. 

Anonymkode: 12a33...c6a

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke mange dagjobber i sykepleier stillinger så du må like turnus. Tro meg etter mange år går du lei det. Men nå er jeg sosionom og har jobbet i turnus i starten, men likte helt klart best å gå hjem kl fire og ha helgefri. 

Anonymkode: 12a33...c6a

I hvilke jobb?

Skrevet
16 timer siden, Nøste~ skrev:

Sykepleier er et tryggere valg tror jeg.

Du har ingen anelse om hva du snakker om. Sosionomer kan få jobb overalt. Man har enorme muligheter som sosionom.

Anonymkode: a1069...9ee

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ingen anelse om hva du snakker om. Sosionomer kan få jobb overalt. Man har enorme muligheter som sosionom.

Anonymkode: a1069...9ee

Javel.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Nøste~ skrev:

Javel.

Hva er det for et svar

• Liker 4
Skrevet

Sosionom. Er selv sosionom og jobber i rusomsorgen. Jeg jobber tverrfaglig sammen med sykepleiere,  og er veldig glad jeg slepper det medisinske ansvaret som å legge medisiner f. eks. Dette er arbeidsoppgaver sykepleiere ved enkelte arbeidsplasser bruke mye tid på. Jeg synes den sosialfaglige jobben og de mellommenneskelig relasjonene er mye mer spennende. 

Så valget avhenger jo av hva og hvordan du liker og jobbe? 

Jeg er engasjert i sosiale problemer, og menneskers psykiske helse, som er viktige momenter ved begge yrker. Derimot er jeg ikke engasjert i sårstell, praktisk hjelp til stell osv. Valget falt på sosionomutdanning, og jeg angrer ikke et sekund :) 

Du har mange muligheter som sosionom som f. eks. i barnevern, NAV, skole, institusjoner, botilbud, sykehus, psykiatri, rus... 

lykke til med valget :) 

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Runnershigh skrev:

Sosionom. Er selv sosionom og jobber i rusomsorgen. Jeg jobber tverrfaglig sammen med sykepleiere,  og er veldig glad jeg slepper det medisinske ansvaret som å legge medisiner f. eks. Dette er arbeidsoppgaver sykepleiere ved enkelte arbeidsplasser bruke mye tid på. Jeg synes den sosialfaglige jobben og de mellommenneskelig relasjonene er mye mer spennende. 

Så valget avhenger jo av hva og hvordan du liker og jobbe? 

Jeg er engasjert i sosiale problemer, og menneskers psykiske helse, som er viktige momenter ved begge yrker. Derimot er jeg ikke engasjert i sårstell, praktisk hjelp til stell osv. Valget falt på sosionomutdanning, og jeg angrer ikke et sekund :) 

Du har mange muligheter som sosionom som f. eks. i barnevern, NAV, skole, institusjoner, botilbud, sykehus, psykiatri, rus... 

lykke til med valget :) 

Skal søke sosionomstillinger etter mange år i et annet felt, er litt usikker, er det kjekt, gode arbeidsforhold osv??

bare litt spent....../ Hilsen sosionom :)

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal søke sosionomstillinger etter mange år i et annet felt, er litt usikker, er det kjekt, gode arbeidsforhold osv??

bare litt spent....../ Hilsen sosionom :)

Abeidsforholdene varierer nok i  stor grad fra statlig, kommunalt og privat. Jeg trives veldig godt som kommunalt ansatt med 8-16 jobb. Har trygge og gode arbeidsforhold, med en utfordrende og varierende arbeidsdag. Men har ingen luksuslønn akkurat.. :)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det for et svar

Det er da et helt vanlig svar.

Skrevet
3 timer siden, Runnershigh skrev:

Abeidsforholdene varierer nok i  stor grad fra statlig, kommunalt og privat. Jeg trives veldig godt som kommunalt ansatt med 8-16 jobb. Har trygge og gode arbeidsforhold, med en utfordrende og varierende arbeidsdag. Men har ingen luksuslønn akkurat.. :)

Nei, ligger vel på rundt 400 tusen tror jeg,, sikkert mer med hvis man arbeider kveld, natt og helg i bolig. Får se hva det blir til:)

Skrevet
På Friday, February 03, 2017 den 19.28, AnonymBruker skrev:

Sosionom. Er snart ferdig med utdannelsen min. Liker ikke sykehus eller oppgaver sykesøstre gjør (men er evig takknemlig for at noen liker det!)

Ugh, misliker at folk fortsatt kaller det sykesøster 

• Liker 1
Skrevet

Det er jo to helt forskjellige studier egentlig, så må jo nesten se hva du vil bli. En sykepleier og en sosionom kan ha vidt forskjellige jobber.

Jeg ville valgt sosionom fordi det er hva jeg skal søke på. Jeg tror ikke å jobbe på sykehus er helt for meg, men det er fordi mamma hadde kreft når jeg var liten så jeg har et veldig anstrengt forhold til sykehus og blir veldig ukomfortabel når jeg er der. Husker hvor stressa jeg var når jeg lå på barsel, og det er en koselig avdeling. Så nei, sykehus er ikke noe for meg :/ 

• Liker 1
Skrevet
På 3.2.2017 den 19.28, AnonymBruker skrev:

Sykesøster, hvilket år lever du i?

Anonymkode: 131ca...2f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...