AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #1 Skrevet 3. februar 2017 Hei! Søkte om en stilling på en kiosk på Gardermoen flyplass for noen dager siden og fikk intervju om noen dager. Jeg har en påtaleunnlatelse på rullebladet der jeg forsøkte å selge en mobil som jeg hadde kjøpt til tross for at den var stjålet. Har dette noe betydning på at jeg kanskje ikke får jobben? Anonymkode: 2feda...df6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #2 Skrevet 3. februar 2017 Du vet det, det er du selv som eventuelt leverer vandelen din til en arbeidsgiver. Ingen kan sjekke det uten din tillatelse. Anonymkode: 1f20a...232
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #3 Skrevet 3. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du vet det, det er du selv som eventuelt leverer vandelen din til en arbeidsgiver. Ingen kan sjekke det uten din tillatelse. Anonymkode: 1f20a...232 På Gardermoen må man vise frem den uttømmende politiattesten, altså den politiattesten der alt av lovforbrytelser man har gjort vises. Men jeg tenker har det at jeg skal sitte i kassen noe å gjøre med den dumme hendelsen som skjedde for nesten 2 år siden.. Anonymkode: 2feda...df6
Lykkehjerte Skrevet 3. februar 2017 #4 Skrevet 3. februar 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet det, det er du selv som eventuelt leverer vandelen din til en arbeidsgiver. Ingen kan sjekke det uten din tillatelse. Anonymkode: 1f20a...232 Trodde alle ansatte på en flyplass, uansett stilling, må fremvise politiattest, grunnet sikkerheten? 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #5 Skrevet 3. februar 2017 2 minutter siden, Lykkehjerte skrev: Trodde alle ansatte på en flyplass, uansett stilling, må fremvise politiattest, grunnet sikkerheten? Ja? Anonymkode: 1f20a...232
Lykkehjerte Skrevet 3. februar 2017 #6 Skrevet 3. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja? Anonymkode: 1f20a...232 Ja, da sjekkes jo vandelen da! Det blir jo arbeidsøkende/taker som fremviser denne frivillig, men dersom h*n velger å la være å fremvise attest, blir det heller ingen jobb på vedkommende, så lenge fremvisning av attest er et krav. Ut i fra ditt forrige svar "Du vet det, det er du selv som eventuelt leverer vandelen din til en arbeidsgiver. Ingen kan sjekke det uten din tillatelse.", så forsto jeg ikke helt hvor du ville med å si det? Man viser som sagt attest frivillig, og velger man la være, så blir det vel uansett ingen jobb, så lenge det er et krav å fremvise. Blir som ved idrett og dopingtester, man kan nekte å la seg teste, men det registreres også da som et positivt dopingresultat.
Lykkehjerte Skrevet 3. februar 2017 #7 Skrevet 3. februar 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: På Gardermoen må man vise frem den uttømmende politiattesten, altså den politiattesten der alt av lovforbrytelser man har gjort vises. Men jeg tenker har det at jeg skal sitte i kassen noe å gjøre med den dumme hendelsen som skjedde for nesten 2 år siden.. Anonymkode: 2feda...df6 Jeg vet ikke, men har forstått at det er svært strengt der, selv om det bare er snakk om å sitte i kassen, som du selv sier. Forstår din tankegang rundt dette, men det er det som er så synd i utgangspunktet å få noe på attesten, uansett hvor smått der måtte være, nettopp fordi det kan være og føles helt ubetydelig i ens liv nå, men som likevel innhenter en og kan hindre en i å få enkelte jobber eller hindre reisemål. Men som sagt, jeg vet ikke annet enn at jeg har hørt at det er svært strengt mht kriterier for de som får jobb på flyplassen, og min første tanke var at det muligens vil bli et hinder for deg pga attesten ikke er plettfri.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #8 Skrevet 3. februar 2017 Noen bedrifter sjekker til og med om søkere har betalingsanmerkninge rett før ansettelserr. Dårlig betalingsmoral ønsker de ikke bli assosiert med. Anonymkode: 607a7...207
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #9 Skrevet 4. februar 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen bedrifter sjekker til og med om søkere har betalingsanmerkninge rett før ansettelserr. Dårlig betalingsmoral ønsker de ikke bli assosiert med. Anonymkode: 607a7...207 Det er vel som regel banker som gjør, og det har lite med betalingsmoral å gjøre. Handler mer om at en person uten orden i egen økonomi er uegnet til å forvalte andres økonomi. Anonymkode: 360d9...d94
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #10 Skrevet 4. februar 2017 Du er neppe den eneste som søker, og hvis det står mellom deg og en med rent rulleblad og ellers samme kvalifikasjoner så tar de nok den andre. Anonymkode: 6c488...874
Gjest Sorbus Skrevet 4. februar 2017 #11 Skrevet 4. februar 2017 Avinor AS har lov til å kreve uttømmende politiattest dersom du skal jobbe på flyplass. Det er du som får den tilsendt, og så legger du den frem på et intervju. Alle lovbrudd du noen gang har begått, unntatt forenklede forelegg, står på denne. Arbeidsgiver vurderer deretter om du er egnet. Lykke til på intervju!
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #12 Skrevet 4. februar 2017 Hva menes med "rent rulleblad"? Hva om en person har fått fartsbøter eller har blitt anmeldt for noe der saken ble henlagt? Anonymkode: 552ec...284
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #13 Skrevet 4. februar 2017 1 time siden, Sorbus skrev: Avinor AS har lov til å kreve uttømmende politiattest dersom du skal jobbe på flyplass. Det er du som får den tilsendt, og så legger du den frem på et intervju. Alle lovbrudd du noen gang har begått, unntatt forenklede forelegg, står på denne. Arbeidsgiver vurderer deretter om du er egnet. Lykke til på intervju! Så hvis TS har blitt anmeldt for drøssevis av forhold men der alle raskt ble henlagt - å kommer ikke dette frem? Anonymkode: 552ec...284
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #14 Skrevet 4. februar 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hvis TS har blitt anmeldt for drøssevis av forhold men der alle raskt ble henlagt - å kommer ikke dette frem? Anonymkode: 552ec...284 Det gjelder kun vedtatte forelegg, dommer eller bøter ja. Ellers kunne jo hvem som helst tulleanmeldt og ødelagt karrieren til folk. For å jobbe på flyplass må man sikkerhetsklareres, hvor streng klarering man trenger kommer an på om man jobber airside eller ikke. Det er ikke arbeidsgiver som gir denne, de skriver bare under på anmodningen om at du trenger denne og til hva. Det blir alltid foretatt en individuell vurdering, så du kan alltid søke. Små lovbrudd som ikke er relevante for jobben, og langt tilbake i tid kan de velge å se bort i fra, dersom du ikke har noen nyere lovbrudd. (Jeg kjenner flere som har fått klarering, på tross av mindre narkotikaforseelser, ordensforstyrrelse og denslags.) Det du gjør er at du går på intervjuet, når de spør om sikkerhetsklarering sier du at du regner med det vil gå greit. Får du jobben og feiler på klareringa må du bare beklageg ovenfor arbeidsgiver og trekke deg fra jobben. Eller droppe hele greia, hvis du føler det vil være en ubehagelig situasjon. Anonymkode: ac0eb...06e
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #15 Skrevet 4. februar 2017 Hvem søker jobb på en flyplass hvis man har gjort kriminelle ting i fortiden??? Det er lov å bruke hodet litt. Finn deg en jobb der sikkherhet ikke er så viktig. Se hva disse innvandrerene jobber med for å få tips. Anonymkode: 80518...b81 1
Gjest Sorbus Skrevet 4. februar 2017 #16 Skrevet 4. februar 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem søker jobb på en flyplass hvis man har gjort kriminelle ting i fortiden??? Det er lov å bruke hodet litt. Finn deg en jobb der sikkherhet ikke er så viktig. Se hva disse innvandrerene jobber med for å få tips. Anonymkode: 80518...b81 Takker KKK for innspillet!
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #17 Skrevet 4. februar 2017 Man får ikke jobbe på flyplass hvis man har noe på rullebladet. Det sier vel seg selv uansett hva du skal jobbe med. Anonymkode: dad41...458
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #18 Skrevet 5. februar 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Man får ikke jobbe på flyplass hvis man har noe på rullebladet. Det sier vel seg selv uansett hva du skal jobbe med. Anonymkode: dad41...458 Nei, det sier seg ikke selv, siden man kan få sikkerhetsklarering med rulleblad, så lenge forseelsene er små og langt tilbake i tid. Anonymkode: ac0eb...06e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå