Gjest Anonymous Skrevet 7. desember 2004 #1 Del Skrevet 7. desember 2004 Det finnes egnede typer boksemat til valper? Valpen min er ikke glad i tørrfor.. Vil gjerne at han skal spise mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elbereth Skrevet 8. desember 2004 #2 Del Skrevet 8. desember 2004 Blir valpen din vant til boksemat, spiser den ikke tørrfôr når den blir voksen heller. Tørrfôret inneholder alle de næringsstoffene valpen skal ha for å vokse og utvikle kroppen. Bløt opp tørrfôret først, og bland det evt med litt boksemat eller kulturmelk som smakstilsetning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. desember 2004 #3 Del Skrevet 8. desember 2004 Takk for svaret ditt. Jeg gjør akkurat slik du beskriver, bløter opp tørrforet og har litt kulturmelk over. Kan prøve å blande det ut med litt boksemat i steden. Vet du om noen merker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. desember 2004 #4 Del Skrevet 8. desember 2004 Tror det har mindre betydning hvilket merke det er, det skal jo bare brukes som smakstilsetning. Du kan også prøve med litt leverpostei. Valper spiser gjerne dårlig i perioder, og det er kanskje lurt å gi litt mindre porsjoner og dele dagsrasjonen opp i flere måltider. Ta for all del bort den maten som ikke er spist etter 10-15 min. I perioder med dårlig appetitt er det viktig å gjøre maten fristende, samtidig som man ikke bør "skjemme bort" valpen med ting man ikke har tenkt å gi den i framtida. Noen valper liker maten litt lunken, og det blir den jo ikke når vi blander med kjøleskapskald surmelk. Jeg pleier å helle kokende vann over tørrfôret, og når det er sånn passe oppbløtt, blander jeg i det andre. Da blir det litt lunkent fôr, og samtidig er det litt "knas" igjen i tørrfôret. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elbereth Skrevet 8. desember 2004 #5 Del Skrevet 8. desember 2004 Det var meg her over. Hadde visst blitt utlogga... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. desember 2004 #6 Del Skrevet 8. desember 2004 Hvor gammel er valpen? Enkelte valper pleier å ha en periode fra 5-6 måneders alder der de ikke har noen særlig matlyst i det hele tatt, kan bare spise litt, så la resten være, eller ikke spise noe i det hele tatt. Jeg ville tatt bort fôret etter 10-15 minutter, så sette det ned igjen til neste måltid, spiser den ikke da heller, er det bare å ta bort fôret igjen etter 10-15 minutter, så sette ned til neste måltid etc, for en eller annen gang blir den jo nødt til å spise uansett. Ville ikke gitt boksemat til en valp, så den begynner å bli vant med det. 30 kroner hver dag for våtfôr blir litt vel mye i lengden. Så vil den tilslutt ikke spise noe annet enn våtfôr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. desember 2004 #7 Del Skrevet 8. desember 2004 Takk for svar. Valpen er 10 uker. Synes godt han kunne vært litt tykkere. Det er en miniatyrrase, så det blir ikke så dyrt med boksemat samme hva tror jeg. Hvilke produsenter har bra boksemat egnet for valper? Kan jeg kjøpe Pedigree boksemat f.eks og blande det med Royal Canin tørrfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå