AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #1 Skrevet 3. februar 2017 Hei! Jeg fikk vite at jeg hadde pcos for litt over 4 måneder siden. Da hadde vi allerede vært prøvere i 8 måneder uten at det hadde gitt resultater. Jeg fikk utskrevet metformin som jeg skulle begynne på, 3 tabletter om dagen, 500mg. Jeg begynte forsiktig på 1 tablett og ble som forventet ganske dårlig i magen, men ingen kvalme, trappet deretter opp til 2 tabletter i dagen og gikk på det i en måned ca for å vende kroppen til det ordentlig. Ble fortsatt ganske dårlig i magen, men fortsat ikke noe kvalme. Hadde en liten pause fra metformin i desember da det ble litt drikking og en del reising, men begynte igjen nå i januar. Har nettopp trappet opp til 2 tabletter og denne gangen går det veldig fint, mye mindre bivirkninger enn tidligere. Lurer på om det er noen her som har blitt gravide etter at de begynte på metformin? Eventuelt hvor lang tid tok det før du ble gravid? Lurer også på om noen av dere har gått mye ned i vekt etter at dere begynte på metformin? Har til nå gått ned 4 kg totalt, men det var nok fordi jeg var så dårlig i magen de første månedene. Har nettopp meldt meg inn på et treningssenter, men har ikke kommet helt igang med treningen enda. Setter pris på svar :-D Anonymkode: f029b...bcb
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #2 Skrevet 3. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg fikk vite at jeg hadde pcos for litt over 4 måneder siden. Da hadde vi allerede vært prøvere i 8 måneder uten at det hadde gitt resultater. Jeg fikk utskrevet metformin som jeg skulle begynne på, 3 tabletter om dagen, 500mg. Jeg begynte forsiktig på 1 tablett og ble som forventet ganske dårlig i magen, men ingen kvalme, trappet deretter opp til 2 tabletter i dagen og gikk på det i en måned ca for å vende kroppen til det ordentlig. Ble fortsatt ganske dårlig i magen, men fortsat ikke noe kvalme. Hadde en liten pause fra metformin i desember da det ble litt drikking og en del reising, men begynte igjen nå i januar. Har nettopp trappet opp til 2 tabletter og denne gangen går det veldig fint, mye mindre bivirkninger enn tidligere. Lurer på om det er noen her som har blitt gravide etter at de begynte på metformin? Eventuelt hvor lang tid tok det før du ble gravid? Lurer også på om noen av dere har gått mye ned i vekt etter at dere begynte på metformin? Har til nå gått ned 4 kg totalt, men det var nok fordi jeg var så dårlig i magen de første månedene. Har nettopp meldt meg inn på et treningssenter, men har ikke kommet helt igang med treningen enda. Setter pris på svar :-D Anonymkode: f029b...bcb Begynte på provera, metformin og femar, tok 2 år før den satt :-) gikk ikke ned i kg, men var også super dårlig i magen og kvalm av metforminen. Anonymkode: 958de...ad1
Mayah Skrevet 3. februar 2017 #3 Skrevet 3. februar 2017 Hei! Siden jeg har vært gjennom IVF vet jeg ikke om min erfaring blir helt relevant for deg, men kan jo skrive for det :-) Jeg ble diagnostisert med pcos grunnet cyster, uregelmessige sykluser og manglende EL, men jeg er normalvektig og har ikke noen andre tydelige symptomer. Fikk Metformin 500 mg x 2, og opplevde som deg å få bivirkninger, men de gikk helt over etter et par måneder for min del. Og selv om jeg "kun" veide 65 kg (170 høy), gikk jeg ned 4-5 kg pga Metformin, endret ikke kostholdet noe særlig. En liten stund etter oppstarten med dette begynte jeg på Femar som ledd i fertilitetsbehandling, og opplevde for første gang i våre 3 år som prøvere å bli gravid! (hadde prøvd Pergotime x flere med påvist EL uten resultat...) Det endte dessverre med kjemisk, men jeg er ganske overbevist om at Metformin spilte en rolle i at jeg idet hele tatt ble gravid. Vi måtte dog ha IVF etter et halvt år, men spiren satt på første forsøk og jeg har brukt Metformin hele veien og skal også fortsette med det. Er 15+4 på vei nå, og alt ser ut til å gå bra. Da jeg fikk vite at jeg hadde pcos begynte jeg også å spise karbohydratredusert, noe som hadde god effekt på kroppen min og syklus. Vet ikke om du har lest noe om det, men lavkarbo/karboreduksjon er visst supert for oss pcos-damer :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå