AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #1 Skrevet 3. februar 2017 Til dere som har full jobb og skolebarn (2.-3.klasse) som må følges til aktiviteter på kveldene (og som legger seg så sent at man ikke rekker å trene etter at de har lagt seg): hvordan rekker dere å trene selv? Og da tenker jeg trening på treningssenter, ikke hjemmetrening. Da barna var mindre var det ikke noe problem å trene etter at de var lagt i 19-20-tiden. Men det blir altså for sent for meg å trene rundt kl 21... Er takknemlig for svar Anonymkode: 91883...d87
Lykkehjerte Skrevet 3. februar 2017 #2 Skrevet 3. februar 2017 (endret) Trene mens barna trener! Enten joggetur mens trening for barn pågår, eller dratt til senter, ved sistnevnte så leveres barnet ikke akkurat på tiden, men noen minutter før. (kommer jo an på hvor langt unna ditt treningssenter er) Mange som kommer 10-15 minutter før trening starter. Her har vi vært flinke med samkjøring også, med barnas venner og treningsvenner. Dermed har jeg bare kjørt en av veiene til barneaktiviteter, eller hatt avtaler der vi har kjørt både tur/retur samme treningsdag, for så å hatt kjørefri neste trening. Det har variert mellom annen hver gang, eller annen hver kjøreuke. Er svært fint å samkjøre med andre, så det anbefales sterkt, dersom dere har anledning til det! Det er fordel for begge parter å samkjøre, for det frigjør litt tid for foreldre, og er svært så hyggelig for barna å kjøre i samme bil, de har det alltid moro, med prat og knising og det som hører med, og barna knytter sterkere vennskapsbånd. Legger til at dersom du ikke kjenner andre foreldre godt nok til å føle at det er ok å spørre noen direkte ang samkjøring, har kanskje barnas aktiviteter egen facebook gruppe der info kommer osv, da kan det være en ide å legge ut et åpent spørsmål og samkjøring der, om det er noen som kunne tenke seg det. Endret 3. februar 2017 av Lykkehjerte La til noe 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #3 Skrevet 3. februar 2017 Tren med barna? Skitur, gåtur, husarbeid, hagearbeid, snømåking osv. Anonymkode: dd806...6d8 1
happiest Skrevet 3. februar 2017 #4 Skrevet 3. februar 2017 Har du mulighet for å trene mens barna er på aktiviteter? Eller gå en tur i mens? Evt. kan jo du og barna gå til og fra trening om det er i gåavstand. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #5 Skrevet 3. februar 2017 Jeg går ikke på treningssenter, men løper til bhg, løper til butikk osv. Anonymkode: ffd47...8f8
Riskrem Skrevet 3. februar 2017 #6 Skrevet 3. februar 2017 Har du lov til å trene i arbeidstiden? Noen steder får man lov til å trene 1-2 timer i uken i arbeidstiden 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #7 Skrevet 3. februar 2017 Ah, lurer på det samme! Å trene rett etter jobb går ikke, for da blir barns hentet så sent i bhg (jeg henter, mannen leverer). Når barna er lagt, er det så sent..men kanskje du kan ha en avtale med mannen din om at du en dag i uka kan trene før ungene er i seng? Om omvendt? Det er jo egentlig ikke nødvendig at begge to er hjemme helt til alle har sovnet (hvis dere bor sammen da). Og kanskje det er mulig å arranger en slags felles jogge/trimgruppe med andre foreldre litt senere på kvelden. Jeg lurer på om jeg skal ta initiativ til det når. F.x at alle som vil møtes ved skolen søndagskveldene kl.20.30 og så går/ jogger vi sammen. Trim og sosialt samvær... Anonymkode: ebece...549
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #8 Skrevet 3. februar 2017 Vi ordner det slik at jeg trener om morgenen ( før jobb) mannen tar alt morgenstell, og levering. Mannen trener rett etter jobb, jeg henter og lager middag... Anonymkode: caeea...535 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #9 Skrevet 3. februar 2017 Her er det mange foreldre som trener mens barna er på trening. Er lagd løyper og stier rundt skole og idrettshus her. Ellers så ser jeg mange som faktisk trener med barna. De kan fint sykle en tur mens du jogger, eller jogg sammen med dem. Kan og trene styrke ute, eller sammen med dem. Vil man, så klarer man. Anonymkode: c916b...274
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #10 Skrevet 3. februar 2017 Jeg trener før barna står opp. Trener fra 05.30 til 06.45. Fungerer glimrende. På søndager sover jeg til 07.00 og trener fra 07.30 - 09.00. Lørdager har jeg treningsfri. Anonymkode: 9cc1a...cce 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #11 Skrevet 3. februar 2017 Om dere er to kan vel den ene trene mens den andre passer ungene/følger dem til aktiviteter? Ellers støtter jeg forslag om å trene mens de er på aktiviteter. Anonymkode: 1daa9...b7c 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #12 Skrevet 3. februar 2017 Det jeg savner mest fra livet før barn: trening!!!! Men er alene da, med ganske lite avlastning.... Anonymkode: cdcc7...164
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #13 Skrevet 3. februar 2017 Takk for svar, alle sammen, nå fikk jeg litt inspirasjon:) TS Anonymkode: 91883...d87
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #14 Skrevet 4. februar 2017 I den alderen trente jeg mens barna var på trening/aktiviteter. Tenker jo også de kan være hjemme alene i 30-60 min en eller annen gang i løpet av dagen så du kan feks jogge i nabolaget. Anonymkode: 1874f...47f 1
Gjest GoldenLioness Skrevet 4. februar 2017 #15 Skrevet 4. februar 2017 Før jeg ble syk så løp jeg en halvtime før barnet våknet
Vera Vinge Skrevet 4. februar 2017 #16 Skrevet 4. februar 2017 Nå har jeg ikke skolebarn ennå, men det blir vel ganske likt. Jeg har faste treningsdager, og det vil si at jeg drar på trening like før barnas legging på tirsdager, og så tar jeg ofte ukas storhandel i samme slengen. Fredag morgen står jeg opp en halvtime tidligere, og drar før de andre i huset har våknet (at jeg ikke gjør noe med barna frigjør i tillegg litt tid). Da har jeg en effektiv løpeøkt. Og så trener jeg lørdag eller søndag formiddag, hvor jeg tar med meg barna på barnepassen på trening.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #17 Skrevet 4. februar 2017 Enig med flere andre her; ta en joggetur mens barna er på fotballtrening eller hva det måtte være. Selv har jeg hest og far tar seg av barna etter skoletid et par timer to ganger i uken. Og nabojenta passer de en gang i uken (mot betaling så klart). I tillegg har jeg forrytter også tar jeg de av og til med i stallen Anonymkode: e5407...f91
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #18 Skrevet 4. februar 2017 Skolebarn bør klare å være hjemme alene en time på dagtid. Før SFO fantes mange nøkkelbarn som var hjemme i timesvis før mor/far kom hjem. Anonymkode: e1520...7f6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå