AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #1 Del Skrevet 3. februar 2017 Hei! Jeg har av personlige grunner bestemt meg for at jeg vil studere hjemme i Norge til høsten. Problemet er at jeg har sagt ja til å bo med en venninne her i utlandet (også fra Norge) neste skoleår. Vi har ikke funnet et sted å bo enda. Problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal gå frem? Det virker nemlig som om at hvis ikke jeg skal gå her neste år så kommer hun også til å hoppe av. Men jeg har kommet frem til at for meg er det beste å bytte til skole i Norge i stedenfor. Det har skjedd mye i høst, og føler derfor at det hadde vært bedre for meg å bodd litt nærmere hjemme. Hva skal jeg si til henne? Jeg får jo fryktelig dårlig samvittighet, for føler at alt avhenger av meg og at hun (og de felles vennene våre) kommer til å bli sur på meg når jeg sier det. Hun har jo andre gode venner, men de har allerede funnet seg steder å bo for neste år, så da avhenger liksom alt av meg. Som sagt, av personlige grunner føler jeg virkelig at det beste for meg akkurat nå er å være nærmere hjemme. Setter veldig pris på tips og svar! Tusen takk! Anonymkode: 034ec...8a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tahini Skrevet 3. februar 2017 #2 Del Skrevet 3. februar 2017 Du må jo bare være ærlig om det så fort som mulig, slik at hun ikke regner med å skulle bo med deg og ser etter andre alternativer. Hva du sier? Det du skriver her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #3 Del Skrevet 3. februar 2017 Har akkurat kommet frem til dette etter veldig mange runder med meg selv, så er ikke noe jeg sånn sett har holdt fra henne lenge eller noe. Og planen er jo så klart ikke å vente så lenge som mulig med å fortelle henne det. Men ja, jeg gruer meg jo så klart. For sånn som hun har snakket fra dag 1 så virker det som om alt avhenger av meg, og jeg syntes det er veldig stort press for å være helt ærlig. Jeg vil jo ikke at hun skal droppe ut av skolen her kun fordi jeg ikke skal gå her lenger, er derfor jeg gruer meg veldig og vil passe på å si det på en bra måte sånn at hun skjønner hvor jeg kommer fra. De siste to mnd. har vært de tyngste to mnd. av livet mitt. Planen var aldri å droppe ut av skolen her for å gå på skole i Norge, men akkurat nå er det det eneste jeg føler er rett for min egen del, bare for å være skikkelig egoistisk her. Håper bare hun forstår hvor jeg kommer fra, sånn at ikke jeg føler at jeg har ødelagt for henne hvis du skjønner hva jeg mener? Anonymkode: 034ec...8a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tahini Skrevet 4. februar 2017 #4 Del Skrevet 4. februar 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Har akkurat kommet frem til dette etter veldig mange runder med meg selv, så er ikke noe jeg sånn sett har holdt fra henne lenge eller noe. Og planen er jo så klart ikke å vente så lenge som mulig med å fortelle henne det. Men ja, jeg gruer meg jo så klart. For sånn som hun har snakket fra dag 1 så virker det som om alt avhenger av meg, og jeg syntes det er veldig stort press for å være helt ærlig. Jeg vil jo ikke at hun skal droppe ut av skolen her kun fordi jeg ikke skal gå her lenger, er derfor jeg gruer meg veldig og vil passe på å si det på en bra måte sånn at hun skjønner hvor jeg kommer fra. De siste to mnd. har vært de tyngste to mnd. av livet mitt. Planen var aldri å droppe ut av skolen her for å gå på skole i Norge, men akkurat nå er det det eneste jeg føler er rett for min egen del, bare for å være skikkelig egoistisk her. Håper bare hun forstår hvor jeg kommer fra, sånn at ikke jeg føler at jeg har ødelagt for henne hvis du skjønner hva jeg mener? Anonymkode: 034ec...8a4 Du virker veldig dramatisk. Du sier ifra til henne, verre er det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå