Gå til innhold

Gutt på 8 som tisser på seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har vært bleiefri siden han var 4. Og helt siden da har han hatt perioder hvor han ikke går på do når han må. Mengde varierer, noen ganger er det helt igjennom, men det er ikke så ofte. Så har han perioder der alt går fint og så er det på an igjen. Når jeg spør hvorfor det skjedde så svarer han at han ventet for lenge og det kan jeg og se når han er hjemme at han ikke går med en gang han kjenner det. Prøver å forklare at det lukter, men han er uenig fordi han mener at så lenge det tørker så er det ikke problem, og at det er som om det aldri har skjedd. Belønninger fungerer ikke, ei heller å ta bort spill osv.

Noen som har tips?

Anonymkode: babfb...c9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje Barnevernet kan hjelpe med tiltak i samarbeid med skolens sosiallærer? 

Anonymkode: 27e82...518

Skrevet

Hvorfor mener du at barnevernet skal kobles inn i en slik sak, Anonymbruker? Det er jo ikke snakk om omsorgssvikt. Regner med at de har andre saker å prioritere. 

TS; Jeg anbefaler deg å ta kontakt med fastlegen, for det kan hende at det ligger et problem bak i og med at gutten din tisser på seg. Legen vet mye om det, og har kanskje noen løsninger som kan hjelpe dere. Lykke til!

Anonymkode: 14142...edd

• Liker 2
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sønnen min har vært bleiefri siden han var 4. Og helt siden da har han hatt perioder hvor han ikke går på do når han må. Mengde varierer, noen ganger er det helt igjennom, men det er ikke så ofte. Så har han perioder der alt går fint og så er det på an igjen. Når jeg spør hvorfor det skjedde så svarer han at han ventet for lenge og det kan jeg og se når han er hjemme at han ikke går med en gang han kjenner det. Prøver å forklare at det lukter, men han er uenig fordi han mener at så lenge det tørker så er det ikke problem, og at det er som om det aldri har skjedd. Belønninger fungerer ikke, ei heller å ta bort spill osv.

Noen som har tips?

Anonymkode: babfb...c9e

Har du sjekket at han ikke blir ertet/mobbet? Barn kan være veldig stygge med andre barn. Når barn blir redde så er det lett å tisse på seg. Har det hendt noe hjemme som kan gjøre han utrygg? Dette er det første jeg tenkte på. Barn er ekstremt følsomme og ikke så flinke til å utrykke seg med ord som vi voksne. Har et barnebarn på 9 som helst ikke vil bruke do på skolen for den stinker så veldig, dessuten er de store gutta der og "tuller" med de mindre noe som kan virke skremmende. Ville sjekket ut noe av dette hvis jeg var deg. (La han lukte på tøyet med tørket urin og hør hva han sier om lukta)   Ville vel også forhørt meg med læreren om han/hun har registrert når det skjer. Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Fastlegen.  Det er rett og slett noen gutter som har svak muskler som klarer ikke å holde seg. Tror de har noe piller for sånt. 

Anonymkode: 4c3f1...a01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...