AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #1 Skrevet 3. februar 2017 Jeg skrev nettopp et dikt om det å ha angst, og lurer på om noen vil si sin mening om det? Jeg er nemlig en noob foreløpig, men tar gjerne imot konstruktiv kritikk! Eg kjennar det velkjente jaget, det gjer enno vondt etter det førre slaget. Eg veit det visast på heile ansiktsdraget, Gud, måtte du forby det her mishaget. Vil eg måtte slost til det siste andedraget? Anonymkode: 44f60...acb
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #3 Skrevet 3. februar 2017 Nei. Utdrag fra Lexin.udir.no (ordbok): [slost slåst (el slegest)] Anonymkode: 44f60...acb
Rumle Skrevet 3. februar 2017 #5 Skrevet 3. februar 2017 (endret) Jeg synes det er en god begynnelse, men tenker at du kan gå mer inn på hva du virkelig føler (gi litt blaffen i form og rim osv) - for å få leseren til å virkelig (!) kjenne det også Endret 3. februar 2017 av Rumle
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #6 Skrevet 3. februar 2017 Ikke helt min smak. Anonymkode: ceb41...2dc
Rumle Skrevet 3. februar 2017 #7 Skrevet 3. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Teit Anonymkode: 5ceb4...f8e Har du ikke noe mer konstruktivt å skrive enn dette kan du bare la være. Seriøst? 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #8 Skrevet 4. februar 2017 Fem rimende linjer på rad får det til å høres ut som et tulledikt. Anonymkode: 564a3...767
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #9 Skrevet 5. februar 2017 Jeg likte innholdet godt, men litt usikker på formen. Enderim i mønsteret AAAA blir litt kjedelig - for det første så klinger ikke alle verselinjene like bra, sikkert fordi du har anstrengt deg for å holde rimmønsteret, og for det andre så savner jeg et omslag eller vendepunkt - altså et brudd med rimet på et eller annet sted, kanskje det ville vært mer virkningsfullt med en avslutning som ikke rimer på resten? Ellers så ville jeg prøvd å eksperimentert med ulike variasjoner i formuleringene. Hva om du dropper enderim, men prøver å bruke bokstavrim med lette/tunge stavelser om hverandre? Ellers er jeg også veldig glad i dikt i frie vers. Anonymkode: 1cfc9...a87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå