Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jobb, hvor jeg søkte for å flytte nærmere kjæresten min for noen år siden. Men ting ble ikke som planlagt etterhvert og vi slo opp. Jeg trives i jobben og "holdt ut" en stund, men kjenner nå at jeg føler meg litt ensom uten nettverket til xen rundt meg.

Fått meg ny kjæreste nå da, som bor i oslo, der har jeg også flere venner og familie, så jeg er der mye på helge- og feriebesøk.

Skal nå søke nye jobber, og tenker å søke i noen byer der jeg aldri har vært i og ikke aner noe om, men som er nærme Oslo. Skal søke i Oslo også, men det har jeg gjort før og fikk ikke noe napp. Derfor prøver jeg meg nå på stedene rundt også.

Har jo vært på noen intervjuer før, og siden jeg kommer fra et helt annet sted i landet så har en gjenganger ofte vært type spørsmål som "hvorfor søker du her? Har du noe tilknytning til stedet?" Det virker viktig for den type jobb jeg har. Svaret mitt nå vil jo bli "fordi jeg har venner og kjæreste i Oslo, så da søker jeg i noen av nabobyene rundt for å komme nærme hovedstaden". Kan jeg si sånt på intervju? Evt hva annet kan jeg si? Aner ingenting om disse stedene. Er jo stor sjanse for at jeg kommer til å bli hvis jeg får jobb da, har ingenting imot litt reisetid inn til Oslo, og kjæresten min har ikke noe imot pendling til sin jobb hvis han må flytte på seg for å bo med meg.

Anonymkode: 7ce7c...1a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gjort det klart at nærhet til venner og kjæreste er grunnen til at jeg ønsker jobb der. Litt avhengig av hvor langt unna Oslo du faktisk søker så ville jeg vært forsiktig med å si at nærhet til Oslo er grunnen. Det vil jo variere fra person til person hva som er nært og ikke :) 

Anonymkode: 0dece...f7e

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville gjort det klart at nærhet til venner og kjæreste er grunnen til at jeg ønsker jobb der. Litt avhengig av hvor langt unna Oslo du faktisk søker så ville jeg vært forsiktig med å si at nærhet til Oslo er grunnen. Det vil jo variere fra person til person hva som er nært og ikke :) 

Anonymkode: 0dece...f7e

Ja sant :) Tusen takk for svar! Jeg kan jo bare si at venner osv bor i nærheten. Må vel ikke presisere hvor.

Anonymkode: 7ce7c...1a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...