AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #1 Skrevet 3. februar 2017 Skriver og skriver søknader for harde livet. Greier å skaffe meg intervjuer i ny og ne, men det er alltid noen andre som stikker av med jobben Jeg skjønner ikke hva som feiler meg. Har tenkt tanken. Er jeg ikke pen nok? Jo det er jeg. Er jeg kanskje litt feit? 74 kg fordelt på 165 cm. Har også spurt i ettertid hva som gjorde at jeg ikke nådde helt i topp, da har jeg fått svaret at jeg er en veldig god kandidat, men det skorter bare på erfaringen. Jeg synes det er flaut når familie og bekjente spør meg jobbrelaterte spørsmål. Er nesten sånn at jeg unngår fester og andre sosiale sammenkomster pga det er veldig ubehagelig å få sånn spørsmål. Dette har nå pågått i to år, jeg føler meg som verdens største taper. Anonymkode: 34606...3ef
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #2 Skrevet 3. februar 2017 Du får til svar at du har for lite erfaring, og det velger du å tolke som at det er noe galt med utseendet ditt? Anonymkode: fd7ce...bc7 8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #3 Skrevet 3. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får til svar at du har for lite erfaring, og det velger du å tolke som at det er noe galt med utseendet ditt? Anonymkode: fd7ce...bc7 Når man har søkt i to år og stått på veldig skal jeg love deg at man tenker mangt og mye. Det er heller ikke til å stikke under stol at pene folk har lettere få å få jobb, det er bevist. Det eneste du har klart å tolke fra innlegget mitt er det du skriver over her? Virkelig? Hadde du leste hele så hadde du sett at jeg skrev JO DET ET JEG!! Anonymkode: 34606...3ef 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #4 Skrevet 3. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når man har søkt i to år og stått på veldig skal jeg love deg at man tenker mangt og mye. Det er heller ikke til å stikke under stol at pene folk har lettere få å få jobb, det er bevist. Det eneste du har klart å tolke fra innlegget mitt er det du skriver over her? Virkelig? Hadde du leste hele så hadde du sett at jeg skrev JO DET ET JEG!! Anonymkode: 34606...3ef Jeg er så utrolig lei fokus på utseende, bare for å ha sagt det så har jeg bmi på 37 og har likevel fått alle tre jobbene jeg har søkt på siste året. Du har ikke erfaring, forsøk å skaffe deg erfaring med frivillig arbeid e.l., eller i det hele tatt hvilken som helst jobb. Anonymkode: 29271...462 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #5 Skrevet 3. februar 2017 For å være litt mer konstruktiv enn i mitt første svar (unnskyld for det svaret), hva slags jobber søker du på, hva slags jobber har du hatt, og har du utdannelse? Kjenner du som f.eks. er daglig leder et sted og kan se over søknaden din og/eller simulere et jobbintervju med deg? På den måten kan du kanskje få noen ærlige tilbakemeldinger på hva du kan forandre. Har du vært på CV-kurs e.l. hos NAV, eller fått noen det til å se over CVen din? Angående spørsmålene fra familie/venner/bekjente. Bare svar at du søker på alle jobber du finner, men at det ikke har gitt napp foreløpig. Ikke føl deg mindre verdt fordi du sliter med å få jobb, det er du ikke! Anonymkode: fd7ce...bc7 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #6 Skrevet 5. februar 2017 På 3.2.2017 den 14.28, AnonymBruker skrev: For å være litt mer konstruktiv enn i mitt første svar (unnskyld for det svaret), hva slags jobber søker du på, hva slags jobber har du hatt, og har du utdannelse? Kjenner du som f.eks. er daglig leder et sted og kan se over søknaden din og/eller simulere et jobbintervju med deg? På den måten kan du kanskje få noen ærlige tilbakemeldinger på hva du kan forandre. Har du vært på CV-kurs e.l. hos NAV, eller fått noen det til å se over CVen din? Angående spørsmålene fra familie/venner/bekjente. Bare svar at du søker på alle jobber du finner, men at det ikke har gitt napp foreløpig. Ikke føl deg mindre verdt fordi du sliter med å få jobb, det er du ikke! Anonymkode: fd7ce...bc7 Jeg søker ALLE slags jobber, alt fra butikk til kontorjobber. Ja jeg har utdannelse, har et års kurs fra økonomi. Har erfaring fra finans. Ja, jeg har også hatt sånn kurs fra NAV. De har sett over CV'en min. Ingen feil. Takk for det Men jeg kan ikke noe for den følelsen. Er ikke sånn at jeg alltid går og føler slikt. Bare de dagene jeg har fått avslag på jobb. Anonymkode: 34606...3ef
Kvalitet Skrevet 5. februar 2017 #7 Skrevet 5. februar 2017 Et tips fra meg til deg er å søke utdanningsrelevante jobber i mer utenforliggende strøk. Det er mindre søkere til denne typen jobber, ergo større mulighet for deg. Du jobber deg opp med jobberfaring for så å søke deg tilbake mer sentralt.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #8 Skrevet 7. februar 2017 På 5.2.2017 den 10.14, Kvalitet skrev: Et tips fra meg til deg er å søke utdanningsrelevante jobber i mer utenforliggende strøk. Det er mindre søkere til denne typen jobber, ergo større mulighet for deg. Du jobber deg opp med jobberfaring for så å søke deg tilbake mer sentralt. Jeg søker 1-2 timer unna her jeg bor også. Men fortsatt ingen napp. Pga barn kan jeg heller ikke flytte. Anonymkode: 34606...3ef
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #9 Skrevet 7. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg søker 1-2 timer unna her jeg bor også. Men fortsatt ingen napp. Pga barn kan jeg heller ikke flytte. Anonymkode: 34606...3ef Hvorfor ikke? Anonymkode: 05aa2...a35
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #10 Skrevet 7. februar 2017 På 5.2.2017 den 10.07, AnonymBruker skrev: Jeg søker ALLE slags jobber, alt fra butikk til kontorjobber. Ja jeg har utdannelse, har et års kurs fra økonomi. Har erfaring fra finans. Ja, jeg har også hatt sånn kurs fra NAV. De har sett over CV'en min. Ingen feil. Takk for det Men jeg kan ikke noe for den følelsen. Er ikke sånn at jeg alltid går og føler slikt. Bare de dagene jeg har fått avslag på jobb. Anonymkode: 34606...3ef Hva slags utdannelse har du? Det er ikke rart at du ikke får ufaglærte butikkjobber når du sitter med en utdannelse. Hvordan er arbeidsmarkedet for det du er utdannet i da? En CV (samt søknad) har alltid forbedringspotensiale. "Ingen feil." er et så kunnskapsløst og arrogant utsagn. Dersom CV'en og søknadene dine hadde vært perfekt hadde du vil sittet med jobb for lenge siden. Husk: Jo mindre erfaring du har, jo mer må du skille deg på søknadsskrivingen. Anonymkode: 05aa2...a35
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #11 Skrevet 7. februar 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva slags utdannelse har du? Det er ikke rart at du ikke får ufaglærte butikkjobber når du sitter med en utdannelse. Hvordan er arbeidsmarkedet for det du er utdannet i da? En CV (samt søknad) har alltid forbedringspotensiale. "Ingen feil." er et så kunnskapsløst og arrogant utsagn. Dersom CV'en og søknadene dine hadde vært perfekt hadde du vil sittet med jobb for lenge siden. Husk: Jo mindre erfaring du har, jo mer må du skille deg på søknadsskrivingen. Anonymkode: 05aa2...a35 Det der er bare tull. Hjelper ikke å ha fin CV og bra søknad hvis noen andre har like bra, men har 15 år mer erfaring eller norsk navn når du har utenlandsk. Anonymkode: 3c087...7b2
QueenOfTheSidewalk Skrevet 7. februar 2017 #12 Skrevet 7. februar 2017 De sier du har for lite erfaring, du konkluderer med at du er for feit. Akkurat ja
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #13 Skrevet 7. februar 2017 Akkurat nå, Evilposelos skrev: De sier du har for lite erfaring, du konkluderer med at du er for feit. Akkurat ja Følte du deg litt truffet her? Har man gjentatte gangner blitt avvist så kan man tenke mye rart. Det er menneskelig.... Anonymkode: 34606...3ef
QueenOfTheSidewalk Skrevet 7. februar 2017 #14 Skrevet 7. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Følte du deg litt truffet her? Har man gjentatte gangner blitt avvist så kan man tenke mye rart. Det er menneskelig.... Anonymkode: 34606...3ef Nei, jeg synes det var litt morsomt, ikke vondt ment altså. Jeg har også hatt sånne rare tanker, bare skyv de fra deg
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 #15 Skrevet 7. februar 2017 23 minutter siden, Evilposelos skrev: Nei, jeg synes det var litt morsomt, ikke vondt ment altså. Jeg har også hatt sånne rare tanker, bare skyv de fra deg Hehe, da så 😂 Anonymkode: 34606...3ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå