Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid bruker du fra du går ut av døra og er klar til å jobbe?

Inkluderer det kun spasering, eller må du ta tog/buss/trikk (+gå/venting), eller bare bilkjøring?

Jeg tenker at 1 time bør være smertegrensen, men lurer på hva dere synes er innenfor rimelighetens grenser.

Anonymkode: ea3be...e2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bytta jobb mye pga avstand til jobb, bruker nå toppen 15 minutter fra dør til dør. Sykler på 5 minutter. 45 minutter er abolutt nok for min del, må være drømmejobb med vanvittig god lønn skal det være over det;-)

Skrevet

Bruker ca 30-40 min. på reisetiden, etter 5 min klar for jobb, så si 45-50 minutter vanligvis, fra jeg går ut døra hjemme til jeg er klar til å jobbe. Inkluderer kollektivtransport og gåing for min del. 

Rundt en time er en fornuftig grense, men det komme selvfølgelig an på hvor lange arbeidsdager man har. For min del, som fort kan havne opp mot 14 timer på jobb, så er det avgjørende å optimalisere tidsbruk fra/til jobb slik at man får mest mulig tid til andre ting man må gjøre. 

Anonymkode: a826f...385

Skrevet

30 minutter fra jeg låser døra hjemme til jeg har hengt fra meg jakka og sykkelhjelmen og er klar til å begynne å jobbe. Noen minutter ekstra hvis jeg har regntøy og støvler og må skifte til vanlige sko før jeg begynner å jobbe. 22 minutter fra jeg setter meg på sykkelsetet til jeg er framme på jobb. Kan klare det på kortere tid, men tar det rolig for å slippe å være helt gjennomsvett når jeg kommer fram.

Skrevet

ca en time dør til dør

Anonymkode: 51f7a...117

Skrevet

Jeg går hjemmefra til jobb på ca 35 minutter. Bruker 13-15 minutter på sykkel og ca. 10-12 minutter med bil, hvis det er trafikk. Kjører jeg uten om rush, så noen minutter mindre. Så bruker jeg vel ca 2 minutter fra parkeringsplassen på jobb til jeg er inne på kontoret. 

Med små barn er det svært viktig for meg med kort vei til og fra jobb. Tidligere har jeg hatt reiseveg på 40 minutter og synes det var helt greit, men det var før jeg fikk barn å ta hensyn til. Nå synes jeg det er for lenge. 

Skrevet

Jeg bruker ca 30 minutter fra dør til dør. Litt gange, t-bane, og litt gange. Helt ok for min del.

Anonymkode: 4bd80...3fd

Skrevet

Jeg bruker ca 25 minutter fra dør til dør. Det innebærer å ta verdens treigeste heis ned fra 14. etasje, gå til bilen, kjøre til jobb, og gå over parkeringsplassen. 

Smertegrensen går også på 1 time for meg. 

Før brukte jeg 45 minutter til jobb, det innebar ca 20 min gåing og resten bussing. Det var helt ok, når deler av veien gikk til gåing. Da fikk jeg frisk luft og mosjon, og det er ok å bruke tid på. 

Men da jeg byttet jobb, brukte jeg over 1 time med buss, og det var i tillegg bussbytte, med kaving og stressing og masse folk og skumping og dytting. Ikke ok... Så da ble det bil i stedet. 

Anonymkode: 1aae7...c9c

Skrevet (endret)

5 minutter til t-banen, 10 minutter med t-banen og 5 minutter til jobb, dvs nesten akkurat 20 minutter.

Valgte å flytte tilbake til byen nettopp for å få kortest mulig reisevei til jobb, og det er herlig. Tidligere pendlet jeg og brukte mellom 1-1 1/2 time hver vei til jobb. Fant ut at det rett og slett ikke var verdt det. :) 

Mvh Yvonne :heiajente: 

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Skrevet

Det tar det ca 15 min å gå til togstasjonen. Toget tar ca 20 min. Også bytte tog. Vente i 10 min. Neste togtur tar 20 min. Og 1-2 min å gå fra togstasjonen til kontoret.

Skrevet

Kommer ann på når eg begynner.. Kan bruke alt i fra 40 min til en time fra eg går ut døren og til står på jobb, og det samme når eg ska heim igjen frå jobb.. Kjører bil, holder på å søke ny jobb for å komme nærmere heimen.. 

Anonymkode: abb69...e5c

Skrevet

Jeg bruker 7 min fra jeg låser døren hjemme til jeg drar nøkkelkortet inn døren på jobb. Flyttet med vilje nærmt, fordi jeg var drittlei av dyr parkering, lang ventetid hvis jeg skulle ta kollektiv, stengte veier, dårlig brøyting o g rushtid der jrg bodde før. Det er superdigg å bo så kort fra, står opp etter kolleger med lengre reisevei er kjørt hjemmefra :)

Anonymkode: c6354...e9d

Skrevet

Jeg bruker 15 min med bil, 35 min med tog så 12 min med tbane og 2 min å gå.

Skrevet

15 minutter med bil, hvis jeg busser har jeg 7 minutt å gå til bussen, 25 minutt på bussen og 2 minutt å gå til jobb. Litt lenger å gå til busstopp når jeg skal hjem igjen. 

Gjest Gammeldags?
Skrevet

Mellom 45-60 minutter, avhengig av føre, hjort i veien, eller treige biler foran meg. Vaktene mine er på 5 timer, der den siste er med kveldstillegg. Jobber der to dager i uka :)

Skrevet

De dagene jeg tar bussen bruker jeg ca en halvtime fra jeg går ut døra til jeg er framme på jobben. 

De dagene jeg kjører bruker jeg ca 20 minutter. 

Jeg kunne godt brukt i alle fall fem minutter mindre, men jeg liker å ha god tid i tilfelle uforutsette hendelser. 

Anonymkode: 2d62b...a00

Skrevet

15 min fra dør til dør. Med bil. 45 min når jeg skal levere barna i barnehage og SFO først. 

Skrevet

Bruker rundt 30-40 minutter dør til dør avhengig av trafikk og korrespondanse mellom bussene. Absolutt ikke ille til å være Oslo, særlig med tanke på at mitt arbeidssted ligger i et område jeg ikke kunne tenkt meg å bo i selv. 

Har dog planer om å flytte litt nærmere jobben etter hvert, eventuelt til et sted hvor det er en mer praktisk reiserute kollektivt. Det gjør meg ikke så mye å bruke litt tid på å ta buss frem og tilbake, koser meg med lydbok og kaffe, men jeg hater å stå og vente på bussen når jeg skal bytte.

Anonymkode: 3e99e...f22

Skrevet

Med bil: 20 min fra jeg går ut døra til jeg er på jobb om morgenen, opptil 15 min mer på ettermiddagen, avhengig av trafikken. 

Med buss: 1t 40min om morgenen, inkl gåtid og venting på bytte av buss, 5-10 min mer på ettermiddagen. Går ikke direktebuss så må en laaang omvei. 

Har barn i barnehage så kan ikke ta buss nå. 30-40 min er maks. Uten barn hadde det gått greit med en time, ikke mer. 

Anonymkode: 3841b...0df

Skrevet

10 minutter å gå til toget (sykler på ca 6 minutter om sommeren). Regiontoget tar 42 minutter. 10 minutter å gå fra stasjonen og opp på jobb. Altså 1 time og 5 minutter fra jeg låser døra hjemme og til jeg er inne på mitt kontor. Slipper å bytte tog underveis. Det er deilig, det setter jeg stor pris på.

For meg som slapper av på toget, leser meg litt opp på saker, tenker og tar tankenotater, så er den togturen gull verd. Det jeg vant ved å ta den togturen er for meg verd enormt mye mer enn den gode tiden på toget.

Anonymkode: 4841b...ff1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...