Gå til innhold

Eksem og foundation - Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var til hudlege for to dager siden og fikk konstantert for andre gang seboreisk eksem som en dominerende faktor og en typisk atopi hud selv om den er fet. Jeg leter desperat etter en god BB krem eller foundation. Mineralfoundation er også OK. 
Hva er det beste av sminke for en hud som min? Det eneste jeg vet er at den må inneholde lite olje. 

Har tenkt på tikei, bodyshop eller evt vichy foundation fra apoteket. Er noe skeptisk til Body shop da jeg innbiller meg at teatree som er den som er ment for fet hudtype vil bli for irriterende for min hud. Jeg vil også at sminken skal inneholde solfaktor. Jeg er ikke veldig rød, men har irriterende områder i ansiktet som fort kan bli litt "blussende". 

Anonymkode: a39e9...055

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Bruk solkrem, ikke sminke med solfaktor. Det vil aldri beskytte uansett. 

2. Bruk sminke kun til fest, feks. i helger. Da får huden slippe sminke til hverdags. 

3. Jeg ville lett etter en dagkrem med mye fukt, dvs vann. Og lite fett. Se etter gel-kremer. Når du da kun bruker hudsminke i helger, så er det ikke krise hvilken du bruker, siden huden ikke vil bli så påvirket fire dager i måneden. 

Anonymkode: e844d...050

Skrevet

Takk for svar. :-) Bruker en veldig god dagkrem. Bytter på en fra la roche posay som er helt oljefri, og en fra Eucerin. 
Skal også begynne med differin for sorte prikker på nesa. Jeg bruker veldig lite sminke, men ser etter en litt lett en for uansett om det ikke er ofte så fordrar jeg ikke tunge kremer med farge i. Jeg tror jeg ønsker meg en BB krem. Men fit me foundation fra maybelline høres ikke så verst ut. Har og som sagt vurdert TBS.

Skrevet

En hudpleier vil kanskje kunne gi deg bedre svar enn meg, men Dr Obagi sine produkter er supre for de med diverse hudproblemer. Kanskje det er noen der du bor som selger dette, det selges ikke over disk og man må være registrert osv men se på www.hudhelse.no for eksempel, eller se FB sidene https://www.facebook.com/hudhelse/ kanskje du finner noe der som kan hjelpe deg..

Skrevet

Jeg bruker glo minerals pressed base. Forverrer ikke eksemen som noen andre foundation kan gjøre. Har seborresik eksem. 

Anonymkode: 36624...4f1

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 3.2.2017 den 12.27, AnonymBruker skrev:

Jeg var til hudlege for to dager siden og fikk konstantert for andre gang seboreisk eksem som en dominerende faktor og en typisk atopi hud selv om den er fet. Jeg leter desperat etter en god BB krem eller foundation. Mineralfoundation er også OK. 
Hva er det beste av sminke for en hud som min? Det eneste jeg vet er at den må inneholde lite olje. 

Har tenkt på tikei, bodyshop eller evt vichy foundation fra apoteket. Er noe skeptisk til Body shop da jeg innbiller meg at teatree som er den som er ment for fet hudtype vil bli for irriterende for min hud. Jeg vil også at sminken skal inneholde solfaktor. Jeg er ikke veldig rød, men har irriterende områder i ansiktet som fort kan bli litt "blussende". 

Hei, jeg er ansatt i The Body Shop og vi har Foundation og BB krem uten teatree 😊 Bare til å komme innom nærmeste butikk og få noen prøver med deg hjem 😊

Anonymkode: aae91...22f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har eksem i ansiktet og jeg elsker Clinique sin Even Better foundation. Clinique inneholder ikke parfyme og er allergitestet. Påfører med en damp beautyblender etter at jeg har smurt meg med krem. Personlig styrer jeg unna mineralfoundation og sminkekoster, det irriterer huden min.

Anonymkode: 07ae2...90c

AnonymBruker
Skrevet

Hallo, jeg har eksem og rød/irritert hud i ansiktet selv. Jeg bruker en La Roche Posay krem, også bruker jeg Estée Lauder Double Wear foundation, og den sitter kjempefint, selv på veldig tørre eller røde områder. Eneste er at den kan bli litt stygg om man tar på for mye med en gang. Ellers vil det kanskje være interessant for deg å prøve Cover FX Custom Cover drops? Da kan du bare dryppe pigment oppi hvilken som helst krem, primer eller serum du ønsker. Jeg har sykt lyst til å prøve det selv, men de har ikke fargen min (N10) på lager. Men kanskje du er heldigere :) 

Anonymkode: f125d...ac7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får vondt i sjela av folk med eksem og uren hud som bruker masse sminke/foundation og smører det inn med skittene sminkebørster for bare å gjøre problemene verre. Ville heller prøvd å ta vare på huden enn å prøve å sjule problene.

Anonymkode: 1d9d7...92d

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får vondt i sjela av folk med eksem og uren hud som bruker masse sminke/foundation og smører det inn med skittene sminkebørster for bare å gjøre problemene verre. Ville heller prøvd å ta vare på huden enn å prøve å sjule problene.

Anonymkode: 1d9d7...92d

Har du opplevd å leve med sånn hud selv, så du vet hva du uttaler deg om? Jeg vasker koster og svamper etter hvert eneste bruk, nettopp for å ikke forverre noen ting. Huden min er så stygg iblant at jeg nesten ikke tør å gå ut døra uten sminke. Så du kan få vondt i sjela til krampa tar deg.

Anonymkode: f125d...ac7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg Jane Iredale produkter. De produktene er meget godt kjent for å være hypoallergene og gode for alle type huder. Inneholder ikke mange av de "skumle" ingrediensene. Ville anbefalt deg å gå til en salong å prøve det. Jeg har kjøpt MAC, clinique, Everyday minerals osv men ingen av de er noe gode og irriterer huden eller ser ikke bra ut. Jane Iredale smelter inn i huden og ser kjempebra ut :) 

Anonymkode: 7092a...af3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...