Gå til innhold

En tante i nød! Årest kuleste gave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp meg, noen hvær så snill!

Jeg har ingen ide om hva som er hipt på julepresangfronten i år.

Hva er super presangen til jente 6,5 år og gutt 4,5 i år?

Har vært god på MyLittel Prinsess og Click its til henne og bra Byggmester Bob til Kaptein Sabeltann til ham. Men det er sikkert ut i år..

Hva kan en tante gi, viss eneste mål er å skjemme bort nevøer og nieser?

Spør her inne for dere med barn levere jo rett opp i hva disse ungene maser om :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jente på 6 år blir helt i hundre når hun får noe med Bratz på, alt fra sengetøy til dukkene. Nye spill til gameboyen er også topp, og titter man rundt kan man komme over en lekebutikk som selger de helt ned i 250 kr. Ellers er bøker som hun kan lese selv populært. Noen bokhandlere har en serie som heter Leseløven, da får man stor størrelse på bokstavene, og kan også velge de som heter min første leseløve som har bare store bokstaver.

Gutter på 4,5 år har jeg ikke, men en på 2,5 og en på 8 år, og det går på mye av det samme til begge faktisk, beyblade er topp, smålego til den alderen gjerne sånn som skal bygges til noe spesielt. Radiostyrte biler.

Skrevet

Jeg pleier å spørre foreldrene hva barna ønsker seg (har tantebarn på samme alder som deg). De pleier å gi noen tips i forskjellige prisklasser. Barna blir kjempefornøyde hver gang. :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Bratz til jente og bay blade til gutten

Skrevet

ROBOT er årets julegave til gutta. Spesielt dersom den kan programmeres litt. (Har du mye penger er det noe som heter robosapiens til ca 900,-. Jeg synes selv at det er altfor mye å bruke, men det koster ihvertfall den. Den er også på masse reklame på childrens channel, som en del barn ser. :-( )

Ellers så snakker de mye om dinosaurer og drager her hos oss (4 og 5 åringene, gutter). Tøffe radiostyrte biler er også gøy. Og snowracer dersom han ikke har det.

(Bayblade er litt "ut" her.)

Snakket med en venninne som mente at Bratz var populært for de litt eldre (ca 8 år). Men det varierer kanskje?

Ellers så spiller de mye spill i barnehagen, og puslespill. Men det er kanskje ikke den "kule" gaven du er på jakt etter? Men kan jo være hyggelig å spille med deg?

Gjest Anonymous
Skrevet

Bratz er stort hos min seks åring, men hun liker også scala-lego godt(jentelego). Spill er et annet tips, alt fra yatzy/ludo til mer avanserte. Vi har et lego-brettspill som blir spilt mye, og iår tenkte jeg å kjøpe monopol el.l. til henne.

Jeg har en gutt på tre, og er tante til en på fem. De liker begge briotogbane, og biler av alle slag. Begge to bygger med små-lego, og av lego finnes det jo så mange slags sett. Han på fem synes spider-man ting er veldig kult, men han på tre er ikke helt inne i det ennå.

Skrevet

ER det typisk leke du vil gi? Hva med noe hun kan ha på rommet sitt, som for eksempel bord og stoler i barnestørrelse, en lampe, ribbevegg, speil og ramme og smykkeskrin i samme stil?

Eller et spill dere kan spille sammen? Det vil kunne glede henne mange ganger framover, selv om det ikke er det hun ser først når gavene er pakket opp. En god ide er spillet Twister. Unger synes det er fantastisk moro med voksne som tør og vil leke og dumme seg ut.

Bøker er også en slik ting hun stadig vil kunne komme tilbake til, kanskje du kan lese høyt for henne av og til?

Eller karaokemaskin?

Skrevet

Jeg har ei jente på 5,5 år og her er Yano populært (selv om hun fort ble lei av den) Bratz står høyt i kurs! Baby born er vel enda bedre, men den er veldig dyr, det er yano også... Ellers er det klær med glitter på. Jentelego er populært (rosa, turkis, lilla osv)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...