AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #1 Skrevet 3. februar 2017 Jeg kjøpte dagligvarer i går kveld, og glemte dem av i gangen. Det var blant annet sånn påleggssalat og bremykt og yoghurt og servelat, og nå er jeg redd for at de er ødelagte. Jeg vet at jeg kan åpne dem og lukte og smake, men jeg skulle faktisk ikke bruke dem med en gang, så jeg skulle helst latt være å åpne dem til over helga. Tror dere det gikk bra? Veldig bekymret, spesielt siden jeg har så lite penger nå at jeg ikke uten videre kan erstatte dem. Anonymkode: f6de6...2d8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #3 Skrevet 3. februar 2017 Har du kald gang så er det ikke et problem, men hvis du har 20 grader på gangen så ville ikke jeg spist det iallfall. Anonymkode: 8dc95...bdf 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #4 Skrevet 3. februar 2017 To timer går helt sikkert fint hvis du har en kjølig gang Anonymkode: 5b802...f23 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #5 Skrevet 3. februar 2017 Det går helt fint. Titusenvis av nordmenn har med seg slike varer i lunsjen hver dag, som blir liggende i skolesekker og vesker i mange timer frem til lunsj. Anonymkode: cdcbc...43e 18
pautina Skrevet 3. februar 2017 #6 Skrevet 3. februar 2017 (endret) Hvis det er litt kjølig romtemperatur i gangen burde det ikke være problem med Youghurt. Bremykten er garantert OK uansett, men hvis påleggsalaten har egg iog greier ville jeg nok luktet ekstra på både den og servelaten ved åpning hvis det er inne temp i gangen.. Trodde det var hele natten jeg, hvis to timer hadde jeg ikke bekymret meg ett sekund, det bruker man jo hjem fra butikken av og til:) Endret 3. februar 2017 av pautina 3
Petra75 Skrevet 3. februar 2017 #7 Skrevet 3. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har du kald gang så er det ikke et problem, men hvis du har 20 grader på gangen så ville ikke jeg spist det iallfall. Anonymkode: 8dc95...bdf Kjære vene. Vi snakker to timer her, ikke døgn. 15
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #8 Skrevet 3. februar 2017 Å få respons som dette så kjapt når jeg har bekymret meg siden i går, minner meg på hvor fint kg kan være. Anonymkode: f6de6...2d8 2
AmandaVI Skrevet 3. februar 2017 #9 Skrevet 3. februar 2017 Handleposene har stått lenger enn det hos meg og jeg lever i beste velgående 😃 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #10 Skrevet 3. februar 2017 21 minutter siden, Petra75 skrev: Kjære vene. Vi snakker to timer her, ikke døgn. Kjære vene. Jeg sa ikke at hun ikke skulle spise det, jeg sa at jeg hadde ikke spist det. Anonymkode: 8dc95...bdf
Petra75 Skrevet 3. februar 2017 #11 Skrevet 3. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kjære vene. Jeg sa ikke at hun ikke skulle spise det, jeg sa at jeg hadde ikke spist det. Anonymkode: 8dc95...bdf Ja, og det syns jeg er å overdrive. Vi kaster altfor mye mat som det er. 13
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #12 Skrevet 3. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjære vene. Jeg sa ikke at hun ikke skulle spise det, jeg sa at jeg hadde ikke spist det. Anonymkode: 8dc95...bdf Men hvorfor ikke? Det er jo ikke farlig i det hele tatt? Er det rart tallene for hvor mye mat folk kaster er skyhøye, når folk kaster mat for så lite som dette?? Anonymkode: cdcbc...43e 6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #14 Skrevet 3. februar 2017 Spis og kost deg. Jeg ville spist det uten å nøle Anonymkode: 93a89...9f9 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #15 Skrevet 3. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men hvorfor ikke? Det er jo ikke farlig i det hele tatt? Er det rart tallene for hvor mye mat folk kaster er skyhøye, når folk kaster mat for så lite som dette?? Anonymkode: cdcbc...43e Har du først hatt matforgiftning en gang så vil du helst ikke ha det igjen, da gjør man det man kan for å unngå det. Men nå er ikke jeg i ts sin situasjon der hun har dårlig råd og kanskje ikke har mulighet til å erstatte maten hvis hun kaster den. Og når det gjelder mat som blir kastet så er ikke det en sak jeg engasjerer meg så veldig mye i. Hva jeg velger å gjøre som privatperson når det gjelder kasting av mat er min sak. Hva butikker og spisesteder velger å gjøre er en annen diskusjon. Anonymkode: 8dc95...bdf 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #16 Skrevet 3. februar 2017 De av dere som ville kastet maten, tror dere varene går rett på kjøla når de kommer til butikken?? Kan bli stående lenge på lager før man rekker å sette de på kjøl.. Anonymkode: 067c4...b35 6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #17 Skrevet 3. februar 2017 Tenk på hvor lenge lunsj gjerne blir liggende sånne ting går helt fint Anonymkode: 26688...570 4
Petra75 Skrevet 3. februar 2017 #18 Skrevet 3. februar 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du først hatt matforgiftning en gang så vil du helst ikke ha det igjen, da gjør man det man kan for å unngå det. Men nå er ikke jeg i ts sin situasjon der hun har dårlig råd og kanskje ikke har mulighet til å erstatte maten hvis hun kaster den. Og når det gjelder mat som blir kastet så er ikke det en sak jeg engasjerer meg så veldig mye i. Hva jeg velger å gjøre som privatperson når det gjelder kasting av mat er min sak. Hva butikker og spisesteder velger å gjøre er en annen diskusjon. Anonymkode: 8dc95...bdf Nja. Det er faktisk min sak også: "At vi kaster så mye mat som vi gjør, får konsekvenser for miljøet. Det produseres mer mat enn det som er nødvendig, og produksjon og distribusjon fører blant annet til utslipp, avskoging og vannmangel. Men matkasting har også en økonomisk og en sosial-etisk dimensjon. For å sette det på spissen, fører sløsingen vår til økte priser på råvarebørsene i fattige land." http://forskning.no/mat-miljo-hus-og-hjem/2015/06/derfor-kaster-vi-mat 8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #19 Skrevet 3. februar 2017 2 timer kan jo maten bli stående på bordet når man spiser eller lager mat så det kan umulig være noe problem. Anonymkode: 1572a...b5c 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #20 Skrevet 3. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: De av dere som ville kastet maten, tror dere varene går rett på kjøla når de kommer til butikken?? Kan bli stående lenge på lager før man rekker å sette de på kjøl.. Anonymkode: 067c4...b35 Det er jeg og fullt klar over, hadde en periode arbeid i forskjellige butikker da jeg satt opp utstillinger. Og ble faktisk sjokkert over hvor lenge ting ble stående ute som feks, egg, melk og den slags. Enda mye større sjanse for at det surner når man lar det stå i romtemperatur hjemme. Anonymkode: 8dc95...bdf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå