AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #1 Skrevet 3. februar 2017 Jeg har så smått begynt med YNAB, fordi det trengs. Men jeg skjønner det ikke helt... Har sett videoer på nettet men blir ikke klok. Jeg tenkte jo at jeg kunne budsjettere med de utgiftene jeg tror jeg kommer til å ha månedlig, og gi resten av pengene den oppgaven at de er til sparing av diverse. Har lagt inn to kontoer, men den ene er en bufferkonto, men virker som bufferen regnes som brukspenger... De er jo det, men kun til større ting. Dessuten så får jeg ikke lønn før i slutten av måneden. Så nå står budsjettet mitt rødt.... Er helt grønn på dette. Anonymkode: 5b7e3...6d5
ajarRun Skrevet 25. februar 2017 #2 Skrevet 25. februar 2017 På 3.2.2017 den 8.41, AnonymBruker skrev: Jeg har så smått begynt med YNAB, fordi det trengs. Men jeg skjønner det ikke helt... Har sett videoer på nettet men blir ikke klok. Jeg tenkte jo at jeg kunne budsjettere med de utgiftene jeg tror jeg kommer til å ha månedlig, og gi resten av pengene den oppgaven at de er til sparing av diverse. Har lagt inn to kontoer, men den ene er en bufferkonto, men virker som bufferen regnes som brukspenger... De er jo det, men kun til større ting. Dessuten så får jeg ikke lønn før i slutten av måneden. Så nå står budsjettet mitt rødt.... Er helt grønn på dette. Anonymkode: 5b7e3...6d5 Prinsippet i YNAB er at du budsjetterer alle penger du har. Alle pengene du har skal du gi en jobb. Bufferkontoen din har en jobb, den er en buffer. Lag en post i budsjettet som heter buffer, putt beløpet på bufferkontoen der. For faste utgifter lager du sånne mål om hvor mye du skal putte i hver post. Spareposter bør ha navn på hva du sparer til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå