AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #41 Skrevet 3. februar 2017 Du kan kjøpe sånn knæsj grønn, gjennomsiktig, plastikk matpakke med ulike rom. Der kan du putte oppi et par skiver uten skorpe, vannmelon, frukt og grønnsaker trykt ut i hjerte eller stjerneform, og kanskje legge til en av de bitte små kjekspakkene. Du kan også legge oppi en lapp der du ønsker han en fin dag og be han om å huske å ta ut av oppvasken når han kommer hjem Anonymkode: d9c0b...f52 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #42 Skrevet 3. februar 2017 Forventet - nei. Koselig - ja. Jeg ble glad når jeg gjorde slikt for eksen, og det ble han også. Men nei, det var ikke forventet. Anonymkode: d2f03...700
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #43 Skrevet 3. februar 2017 Jeg lager mat til minstemann, de eldste barna har jeg lært opp til å lage egen lunsj etterhvert som de de ble stor. Jeg har hatt ansvar for lunsj og levering av barn i alle år grunnet at mannen begynner tidligere på jobb. Dette innebærer også at jeg har hatt oversikt over om det er klær klart til uken, at de er rene, lagt på plass ol. Videre fører det til at jeg må ha oversikt over at sekkene er pakket, gymlærer klart når det trengs, lapper og diverse blir levert. I tillegg fører det ofte til at jeg tar første sykedag pga at mannen er langt avgårde når jeg oppdager at noen er syke. Pga at jeg har morgenen har jeg også oversikt over mat/at vi har det som trengs/innkjøp. Det er jeg som må vekke sure barn, få de opp, klar og avgårde. Hadde mannen forventet at jeg i tillegg skulle stå for hans lunsj hadde jeg faktisk ledd. Dette igjen vil ikke si at jeg ikke gjør mye for han(les hva jeg gjør over) Dette gjør jeg av fri vilje og jeg gjør det jo for han også. Jeg lager i tillegg mesteparten av maten og har oversikt over familien AS. Det vil heller ikke si at han ikke gjør mye, selv om det kan leses slik. Vi er likestilte og har ulike oppgaver. For meg provoserer det med en hinting/forventning og en sammenligning til andre. Vi sier jo selv til barna at vi ikke bryr oss om hva alle andre gjør, det må også gjelde oss selv. Jeg har en kollega som våkner opp til ferskt brød og ferdig kaffe til frokost hver dag, mannen er gått på jobb og har klargjort. Dette høres fantastisk ut, men det ville ikke falle meg inn å forvente dette. Så til dere som synes det høres så trist ut med oss koner som ikke vil yte det lille ekstra for mannen vår, så gjør vi kanskje det, men ikke på samme måte som deg. Anonymkode: 5366a...075 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #44 Skrevet 4. februar 2017 11 timer siden, Chauve-Souris skrev: Det kan godt hende, men hvorfor ikke starte ett sted? Nå vet jeg jo så klart ikke noe om TS sin situasjon ellers, men tror du ikke at mannen er mer motivert og faktisk har lyst til å gjøre koselige ting for/til henne om hun er en god kone mot han? Om begge to ønsker seg forandring og den eneste måten de ytrer det på er å klage skaper man bare negativitet. Hva med å heller starte med å bli en bedre person selv? Nå prøver til og med mannen til TS og vise at det er noe han savner i forholdet, får bare håpe at han ikke blir møtt med like mye latterliggjøring som denne tråden blir møtt med. Jeg blir faktisk oppriktig trist når jeg leser slike tråder... Men å sammenligne konen med en annen og si hun er så mye bedre er helt ok? Det finnes også en respektfull måte å komme med ønsker uten å si at kollegaen har DEN konen som serverer, holder huset tipp topp. Som sagt, TS kjenner sikkert en mann som slår sin egen på mange baner, men er det virkelig noe man tar opp med partneren? Trykker de ned for å få noe tilbake? Synes det er rart du og andre her godkjenner slik oppførsel. Anonymkode: fd460...556 9
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #45 Skrevet 4. februar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: På dette forumet, om samliv og kjærlighetsrelasjoner, så finner jeg alltid en drøss med tråder om ting som kvinner IKKE vil gjøre for mannen sin, lage lunsj, holde seg slank, ha langt hår, ha sex... I tråder om husarbeid og renslighet, så er man helt utdatert hvis man lukker døren til do, går ut for å prompe, skifter sengetøy mer enn en gang per måned. Og barberer man seg på leggene, så har man ikke lengre noen integritet! Dere kan godt si at dere gjør andre ting for mennene deres, men hvorfor finnes det ikke en eneste tråd om hva kvinner gjør for å gjøre mannen glad? Handler det ikke om samliv og kjærlighetsrelasjoner? Hvorfor er da fokuset på alt annet i livet, karriere, barn, likestilling etc? Anonymkode: 49649...170 Det gjør jo tydleigvis ikke det for alt i innlegget ditt handler om hva vi kvinner kan gjøre for mannen og ikke ett eneste ord om hva en mann kan gjøre for oss. Et samliv handler om to, men ser du er av garden som mener en kvinne skal ses og ikke høres. Være pen for mannen og lage mat. Du finner det du leter etter. Jeg har ikke sett en eneste tråd om det du nevner. Anonymkode: fd460...556 3
Gjest Snuppi Skrevet 4. februar 2017 #46 Skrevet 4. februar 2017 10 timer siden, Arktis skrev: Haha, nå så jeg for meg en voksen mann med en lunchboks typ:
Gjest Jessica Skrevet 4. februar 2017 #47 Skrevet 4. februar 2017 Jeg er en slik kone som lager sunne og gode lunch til mannen min og det har jeg gjort i alle år. Han er enig takknemlig og jeg liker å glede han Men så lager han gode og kreative matpakker til alle våre barn. Vi gjør mye klart dagen før og stresser sjelden på morgen. Kollegaer til min mann har ofte kommentert hvor heldig han er som får så god mat. Han forteller ofte om menn som forteller at samboer nærmest ler av dem når de kommer med hint om dette. Men du, alle har ikke tid eller energi til dette. Vil han ha deilig mat med omsorg så må han ta noen av dine oppgaver slik at du får energi 🙄
Gjest Snuppi Skrevet 4. februar 2017 #48 Skrevet 4. februar 2017 3 minutter siden, Jessica skrev: Jeg er en slik kone som lager sunne og gode lunch til mannen min og det har jeg gjort i alle år. Han er enig takknemlig og jeg liker å glede han Men så lager han gode og kreative matpakker til alle våre barn. Vi gjør mye klart dagen før og stresser sjelden på morgen. Kollegaer til min mann har ofte kommentert hvor heldig han er som får så god mat. Han forteller ofte om menn som forteller at samboer nærmest ler av dem når de kommer med hint om dette. Men du, alle har ikke tid eller energi til dette. Vil han ha deilig mat med omsorg så må han ta noen av dine oppgaver slik at du får energi 🙄 Jeg lager alltid sunn mat og kan lage søte sunne matpakker til min kjære om jeg har tid og anledning til det. Men det går begge veier
Gjest Chauve-Souris Skrevet 4. februar 2017 #49 Skrevet 4. februar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Men å sammenligne konen med en annen og si hun er så mye bedre er helt ok? Det finnes også en respektfull måte å komme med ønsker uten å si at kollegaen har DEN konen som serverer, holder huset tipp topp. Som sagt, TS kjenner sikkert en mann som slår sin egen på mange baner, men er det virkelig noe man tar opp med partneren? Trykker de ned for å få noe tilbake? Synes det er rart du og andre her godkjenner slik oppførsel. Anonymkode: fd460...556 Jeg sier verken at TS er perfekt, mannen hennes eller meg for den saks skyld. Men jeg prøver hvert fall alltid å forstå hva som ligger bak det den andre personen sier. Det kan være vanskelig å sette ord på følelsene, spesielt for menn, da er det lettere å vise til konkreter (som i dette tilfellet er konenen til kollegaen som lager matpakker til mannen sin). Som sagt, det handler egentlig ikke om matpakkene, og det forstår nok de fleste når de tar et steg tilbake og legger vekk "krenkelsen"...
Gjest Minesveiper Skrevet 4. februar 2017 #50 Skrevet 4. februar 2017 Hvis han vil ha en fancy matpakke kan han lage den selv..
Atea Skrevet 4. februar 2017 #51 Skrevet 4. februar 2017 (endret) Vedder på at hun spiser lavkarbo. Og, nei, jeg ville ikke sendt med fancy lunsj hvis han ikke bidro med halvparten av innkjøp og matlaging, og heller ikke da. Men, frokost er jeg glad i å lage, men det ser ikke kollegaene. Spiser selv mest mulig lavkarbo. Hvis jeg hadde tid ville jeg kanskje gjort det samme som hun gjør, men akkurat den delen med å lage matpakke til voksne er litt drøy. Kunne kanskje gjort det av og til, er veldig opptatt av at de rundt meg skal dulles litt med i hverdagen. Kan hende han er typen som vil at hun skal vise sin omsorg ved å gi gaver? Har lest at det er fire måter å vise sin kjærlighet på, og at det er tre måter å ikke forstå ens partner. Det har jeg selvsagt lest om her på kg. Endret 4. februar 2017 av Atea
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #52 Skrevet 4. februar 2017 Hva med å foreslå at dere lager fancy matpakker til deg, han og barna sammen kvelden før eller noe? Anonymkode: ce563...1f5 1
Gjest Superbruker7 Skrevet 4. februar 2017 #53 Skrevet 4. februar 2017 ALLE kan uttrykket "veien til mannens hjerte går gjennom magen". Merkelig hvordan man kan bli overrasket over at andre kvinner lager mat til mannen for å vise kjærlighet.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #54 Skrevet 4. februar 2017 Spør han om dere skal begynne å smøre matpakker til hverandre? Hadde jo sikkert vært koselig det 😁 Anonymkode: 2687d...ef0 1
Gjest Jessica Skrevet 4. februar 2017 #55 Skrevet 4. februar 2017 15 timer siden, Snuppi skrev: Jeg lager alltid sunn mat og kan lage søte sunne matpakker til min kjære om jeg har tid og anledning til det. Men det går begge veier Det er så koselig å glede sin kjære 😚
a l'orange Skrevet 4. februar 2017 #56 Skrevet 4. februar 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Men å sammenligne konen med en annen og si hun er så mye bedre er helt ok? Det finnes også en respektfull måte å komme med ønsker uten å si at kollegaen har DEN konen som serverer, holder huset tipp topp. Som sagt, TS kjenner sikkert en mann som slår sin egen på mange baner, men er det virkelig noe man tar opp med partneren? Trykker de ned for å få noe tilbake? Synes det er rart du og andre her godkjenner slik oppførsel. Anonymkode: fd460...556 Ja uff, jeg glemte et øyeblikk at jeg var kvinne og dermed programforpliktet til å tolke trådstarter som "utslitt" og mannen hennes som "undertrykkende". Beklager! Jeg skal prøve så godt jeg kan å ikke tenke positivt, være pragmatisk eller omgjengelig. Jeg skal speide etter problemer hvor enn jeg går, og finner jeg en bagatell, så skal jeg blåse den opp så langt jeg klarer. For jeg er jo kvinne. En stakkars, stakkars kvinne. Må ikke glemme det. Må IKKE glemme det!!
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #57 Skrevet 4. februar 2017 Er det mulig. Hender jeg lager niste til mannen min og jeg står for 99 prosent av matlagingen i huset men å sammenligne med ei dame på jobb og hvorfor gjør ikke du slik holdning. Jeg hadde bare svart fordi du klarer å smøre brødskiver selv vennen. Så FLINK du er 😆 forhåpentligvis hadde han skjønt hvor dumt det var allerede da. Men seriøst hvorfor er det din jobb å servere han. Anonymkode: 09c12...c24 1
Vin_fruen Skrevet 4. februar 2017 #58 Skrevet 4. februar 2017 På 3.2.2017 den 7.48, AnonymBruker skrev: Lager dere fancy lunsj til mennene deres? Anonymkode: fb99f...c1a Ja det gjør jeg-noen ganger, ikke hver dag, men prøver minst en gang i uka, oftere hvis jeg har tid(jobber av og til til 23.00 å da lager jeg skiver) han nøyer seg med brødskiver de fleste dagene-han elsker brød da, så det er jo greit wraps går fort å lage+oppkuttet gulrøtter eller eple, dette prøver jeg å lage 1-2 ganger i uka til ham. Pynter av og til skiva med salat og paprika.
Vin_fruen Skrevet 4. februar 2017 #59 Skrevet 4. februar 2017 På 3.2.2017 den 19.21, AnonymBruker skrev: Jeg lagermatpakke til mannen min hver dag jeg. Litt frukt, brød og nøtter. Av og til en pizzabit eller en salatbolle med dressing. Trodde det var normalt jeg Anonymkode: 50e31...742 Jeg også 😊 fin enkel måte å gi "litt ekstra"
Gjest Gammeldags? Skrevet 4. februar 2017 #60 Skrevet 4. februar 2017 Selvsagt lager du lunsj til mannen din hvis han ber deg om det! Ærlig talt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå