Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen har fått en ny kollega på jobb som hver dag kommer med veldig fine lunsjer. Salater, wraps, sandwicher, masse grønt og sunt. Jeg lager matpakke til meg selv og barna, mannen får fikse selv siden jeg også leverer i barnehagen. 

Nå har han begynt å hinte om at han føler seg dum ved lunsjbordet med brødskivene sine og han føler at han ikke blir satt pris på av MEG. For kollegaen hans var visst DEN kona som fikser lunsj, holder huset fint og ja.... jeg googlet litt og fant ut at hun både er veldig pen og jobber 100% OG har tre barn, akkurat som oss. 

Lager dere fancy lunsj til mennene deres?

Anonymkode: fb99f...c1a

Nei vettu hva. Det får man klare selv altså! Har ikke mann, men har hatt samboer og jeg kommer aldri til å lage niste til min fremtidige mann. Det klarer han fint selv, han er voksen. Om matpakken ikke er bra nok, så får han gjøre noe med det selv..

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner jeg blir litt barnslig og får lyst til å si : "så gift deg med henne da for søren"

Anonymkode: a418c...072

• Liker 8
Gjest NorahLudoAllis
Skrevet

:legrine:

Man respekterer da ingen gjennom å lage salater en har sett på Instagram. For all del, det er veldig hyggelig med oppmerksomhet gjennom mat - men at det skal gjøres til en kjønnsgreie i forholdet skal en være litt forsiktig med å ønske seg. Da blir jeg fristet til å dra det dit at jeg synes det er så romantisk med kollegaen hans som har kona hjemme og forsørger hele husholdningen på egenhånd så hun kan ta seg av hus og hjem - er nok godt mulig han gir seg på den romantiske ideen sin da.

Skrevet

Er du nå helt sikker på at han ikke bare tuller litt med deg, ts? Det ville jeg antatt i alle fall :ler: 

Skrevet

Jeg er en av dem som liker "50-talls - stilen", og trives med det. Jeg gjør det jeg kan for at mannen min skal ha det godt, det er helt naturlig for meg. Ber han meg om noe, så gjør jeg det.

Jeg forstår at "moderne" kvinner mener at mannen skal gjøre en større del i hjemmet enn tidligere, og at de ikke skal klage så mye. "Be han gjøre det selv" - holdningen går igjen i tråden ser jeg. Men helt ærlig; hvis du uansett lager lunsj til deg selv og barna: tar det deg veldig mye lengre tid å lage mat til mannen din i samme slengen? Jeg regner med du slenger oppi litt grønt til barna dine og, så hvis han ønsker seg det kan du vel legge i litt til han og? Jeg føler bare at det er en såpass liten ting å gjøre, at det egentlig ikke er noe å lage oppstyr ut av?

Anonymkode: a141c...2cb

Skrevet

Haha, nå så jeg for meg en voksen mann med en lunchboks typ:  

love lunch.jpg          love lunch 2.jpg

lunch.jpg     :fnise:

• Liker 14
Skrevet
2 minutter siden, Arktis skrev:

Dette burde være et slags minstekrav. Jeg lager sånn matpakke til mannen min hver eneste dag!

Ånei, vent jeg er singel jeg... glem det! :fnise:

• Liker 5
Gjest canacas
Skrevet

Jeg lager ganske fancy lunsj til meg selv hver dag, så jeg kunne sikkert funnet på å gjøre det samme. Har jo ingrediensene fremme. Men ikke om det var forventet. Jeg er vanskelig sånn. Gjør en hel masse fint for folk stadig vekk, så lenge de ikke forventer det - da blir jeg vanskelig (sta) og vil helst ikke. 

Skrevet
58 minutter siden, Chauve-Souris skrev:

Det handler vel kanskje egentlig ikke direkte om denne matpakken. Det er nok noe han ønsker ja, men mer fordi det er noe han ser foran seg. Hva han egentlig ønsker er en kone som setter pris på han og viser at hun er stolt over han. Det finnes utallige mange flere måter å gjøre det på enn å lage han gode matpakker. Hva med å heller vise at du er stolt av han, setter pris på hva han gjøre for deg/dere, at du stoler på han og ser opp til han, rett og slett la han føle seg som mannen i forholdet. :) Eneste kravet er at det er ektefølt og så klart ikke sagt sarkastisk...  Det er ikke noe galt i å respektere mannen sin. :)

Han kollegaen er kanskje også mer oppmerksom mot kona si siden hun føler for bruke tid på å lage fancy matpakker til voksne mannen? Noe sier meg at mannen til ts kanskje ikke heller er den som er flinkest med romantiske og hyggelige små gester, og da blir det som det blir da :) 

Gjest Chauve-Souris
Skrevet
4 minutter siden, antbug skrev:

Han kollegaen er kanskje også mer oppmerksom mot kona si siden hun føler for bruke tid på å lage fancy matpakker til voksne mannen? Noe sier meg at mannen til ts kanskje ikke heller er den som er flinkest med romantiske og hyggelige små gester, og da blir det som det blir da :) 

Det kan godt hende, men hvorfor ikke starte ett sted? Nå vet jeg jo så klart ikke noe om TS sin situasjon ellers, men tror du ikke at mannen er mer motivert og faktisk har lyst til å gjøre koselige ting for/til henne om hun er en god kone mot han? Om begge to ønsker seg forandring og den eneste måten de ytrer det på er å klage skaper man bare negativitet. Hva med å heller starte med å bli en bedre person selv? Nå prøver til og med mannen til TS og vise at det er noe han savner i forholdet, får bare håpe at han ikke blir møtt med like mye latterliggjøring som denne tråden blir møtt med. Jeg blir faktisk oppriktig trist når jeg leser slike tråder...

Skrevet
Akkurat nå, Chauve-Souris skrev:

Det kan godt hende, men hvorfor ikke starte ett sted? Nå vet jeg jo så klart ikke noe om TS sin situasjon ellers, men tror du ikke at mannen er mer motivert og faktisk har lyst til å gjøre koselige ting for/til henne om hun er en god kone mot han? Om begge to ønsker seg forandring og den eneste måten de ytrer det på er å klage skaper man bare negativitet. Hva med å heller starte med å bli en bedre person selv? Nå prøver til og med mannen til TS og vise at det er noe han savner i forholdet, får bare håpe at han ikke blir møtt med like mye latterliggjøring som denne tråden blir møtt med. Jeg blir faktisk oppriktig trist når jeg leser slike tråder...

Jeg synes det høres ut som hun er ganske sliten og kanskje er den av dem som mest kunne trengt litt oppmerksomhet og hjelp, men kanskje jeg leser for mye inn i det hun skriver. I alle fall, hvis man er sliten og lei og blir møtt med hinting og bebreidelser om å gjøre enda mer synes i alle fall ikke jeg det er rart om man mister lysta. Jeg hadde ikke giddet hvis jeg allerede var den som gjorde mest og mannen sutret for å få ferdigsmurt fin matpakke med seg på jobben. Hvis han anstrengte seg litt selv derimot, og gjorde hyggelige ting for meg en gang iblant hadde jeg gjort det med glede.

Skrevet
2 minutter siden, Chauve-Souris skrev:

Jeg og. Trist og litt oppgitt. Virker som man ikke kan gjøre noe som helst for tiden - verken sende med mann eller barn en boks minitomater eller trykke play på vaskemaskinen - uten at det blir regnet som en kjønnspolitisk fallitterklæring.

Ikke rart det blir trøbbel i forholdet viss alt skal kontrolleres av "Dersom dette var noe kvinner gjorde på femtitallet, så vil jeg ikke!" og deretter av "Du først!"

27 minutter siden, Arktis skrev:

:nordvesta:

Gjest Chauve-Souris
Skrevet
24 minutter siden, a l'orange skrev:

Jeg og. Trist og litt oppgitt. Virker som man ikke kan gjøre noe som helst for tiden - verken sende med mann eller barn en boks minitomater eller trykke play på vaskemaskinen - uten at det blir regnet som en kjønnspolitisk fallitterklæring.

Ikke rart det blir trøbbel i forholdet viss alt skal kontrolleres av "Dersom dette var noe kvinner gjorde på femtitallet, så vil jeg ikke!" og deretter av "Du først!"

Det er jo viktig at alt er likt i et forhold vet du, om jeg tar oppvasken i dag så bør mannen gjøre det i morgen, ellers så skal han virkelig få høre det! :jolie:

Skrevet

Jeg pleide å lage matpakke til meg og eksen samtidig da vi bodde sammen. Men vi hadde ikke barn. Og mat på kvelden/etter jobb ble gjerne noe lett.

Anonymkode: 30a0d...43d

Skrevet

De konene som har tid til å lage slike lunsjer,er vel gjerne de som har matlaging som hobby. Du har tydeligvis ikke matlaging som hobby,og det kan du si til han.

Anonymkode: 4d56e...f7d

• Liker 5
Skrevet

En sjelden gang lager jeg lunsj til kjæresten min. Men det er kun for at jeg ønsker å gjøre noe fint for han.

Om han vil ha flotte lunsjer så får han legge i litt energi selv, du har jo nok å gjøre med å ordne til barna deres. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg kunne gjerne laget matpakke til mannen dersom han spurte meg pent om det, det tar ikke akkurat så lang tid å mekke i stand en matpakke, men det hadde ikke blitt noe fænsyschmænsy opplegg som wraps og lekre smørbrød og gudene vet hva. Det hadde blitt enkle brødskiver med pålegg, en enkel salat eller matrester, og kanskje noe frukt/grønt på siden om han ønsket det.

Skrevet

På dette forumet, om samliv og kjærlighetsrelasjoner, så finner jeg alltid en drøss med tråder om ting som kvinner IKKE vil gjøre for mannen sin, lage lunsj, holde seg slank, ha langt hår, ha sex...

I tråder om husarbeid og renslighet, så er man helt utdatert hvis man lukker døren til do, går ut for å prompe, skifter sengetøy mer enn en gang per måned. Og barberer man seg på leggene, så har man ikke lengre noen integritet!

Dere kan godt si at dere gjør andre ting for mennene deres, men hvorfor finnes det ikke en eneste tråd om hva kvinner gjør for å gjøre mannen glad? Handler det ikke om samliv og kjærlighetsrelasjoner? Hvorfor er da fokuset på alt annet i livet, karriere, barn, likestilling etc?

Anonymkode: 49649...170

Skrevet

Jeg lagermatpakke til mannen min hver dag jeg. Litt frukt, brød og nøtter. Av og til en pizzabit eller en salatbolle med dressing. Trodde det var  normalt jeg :fnise:

Anonymkode: 50e31...742

• Liker 2
Skrevet

Himmel og hav! Man kan ikke forvente at kona skal lage matpakke, nei, blir gretten bare av tanken. En jeg kjenner tok det som en selvfølge at jeg stryker mannens skjorter (som han bruker hver dag på jobb) og det ble jeg helt satt ut av!

Han klarer da det selv! Jeg gjør det innimellom hvis han er spesielt sliten el l, men til daglig? Ikke tale om!

Jeg forventer heller hverken matpakke eller strøkne kjoler eller at han steller håret mitt eller bruker tanntråd på meg. Jeg klarer det selv, er voksen.

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...