Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mannen har fått en ny kollega på jobb som hver dag kommer med veldig fine lunsjer. Salater, wraps, sandwicher, masse grønt og sunt. Jeg lager matpakke til meg selv og barna, mannen får fikse selv siden jeg også leverer i barnehagen. 

Nå har han begynt å hinte om at han føler seg dum ved lunsjbordet med brødskivene sine og han føler at han ikke blir satt pris på av MEG. For kollegaen hans var visst DEN kona som fikser lunsj, holder huset fint og ja.... jeg googlet litt og fant ut at hun både er veldig pen og jobber 100% OG har tre barn, akkurat som oss. 

Lager dere fancy lunsj til mennene deres?

Anonymkode: fb99f...c1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får svare at du er heldigere enn henne, som har en mann som setter pris på deg! Og som samarbeider om hus og hjem! Verdsette er vel ikke kvinnens plikt og mannens rett? Og han kan renske en gulrot og brette en wrap? Se der saken løst. 😋

• Liker 33
Skrevet

Jeg må si jeg tenkte umiddelbart på "en som er lege, seksbarnsmor og livsnyter", da jeg leste dette :P 

Det er noen som bare er sånn "fatter ikke at hun får det til!"-mennesker. Kan være fint å ha noe å strekke seg etter...men huske på at man vet ikke alt om de selv om alt ser fantastisk fint og flott ut på google!

• Liker 14
Skrevet

Mannen smører brødskivene sine sjøl. På samme måte som jeg gjør, og har gjort siden jeg begynte på skolen. 

Makan.. Mannen din kan ta seg en bolle. Vi lever ikke på 50-tallet. Det er ikke din jobb å lage lunsj til ham noe mer enn det er hans jobb å lage fancy lunsj til deg. 

Anonymkode: 7642b...b6a

• Liker 31
Skrevet

Jeg klarer ikke å ta dette seriøst jeg.. Sikker på at du bare tuller. 

Men nei, mannen min vil nok ikke at jeg skal lage såpass kule matpakker hver dag, han setter pris på det han har :) 

Anonymkode: 85c0c...d50

• Liker 5
Skrevet

Hadde jeg vært mann, ville jeg blitt flau om kona mi lagde slike matpakker til meg hver dag :fnise:

Anonymkode: 51902...249

• Liker 24
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen smører brødskivene sine sjøl. På samme måte som jeg gjør, og har gjort siden jeg begynte på skolen. 

Makan.. Mannen din kan ta seg en bolle. Vi lever ikke på 50-tallet. Det er ikke din jobb å lage lunsj til ham noe mer enn det er hans jobb å lage fancy lunsj til deg. 

Anonymkode: 7642b...b6a

Vi har alle vårt eget kjærlighetsspråk og måte vi foretrekker å vise og motta kjærlighet. Sånn sett synes jeg ikke det er noen vits å dømme mennesker for at de foretrekker 50-tallsmåten.

...men litt betenkelig er det at dette ønsket dukket opp akkurat nå, kanskje :) 

• Liker 7
Skrevet (endret)

Nei, dette er ikke forventet av deg kjære du :hoho:Måte på, matpakkene klare vel menn å smøre like godt som kvinner vel. Betyr det at han ikke setter pris på deg siden han ikke smører dine?

Endret av mummu
  • Liker 10
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mannen har fått en ny kollega på jobb som hver dag kommer med veldig fine lunsjer. Salater, wraps, sandwicher, masse grønt og sunt. Jeg lager matpakke til meg selv og barna, mannen får fikse selv siden jeg også leverer i barnehagen. 

Nå har han begynt å hinte om at han føler seg dum ved lunsjbordet med brødskivene sine og han føler at han ikke blir satt pris på av MEG. For kollegaen hans var visst DEN kona som fikser lunsj, holder huset fint og ja.... jeg googlet litt og fant ut at hun både er veldig pen og jobber 100% OG har tre barn, akkurat som oss. 

Lager dere fancy lunsj til mennene deres?

Anonymkode: fb99f...c1a

Han får lage seg noe bedre da? Eventuelt kan han begynne å lage til deg og barna, så lager du til han. Ellers synes jeg det er teit av han å sammenligne deg med en annen og klage. Unødvendig slemt. Du kjenner sikkert en mann som bidrar mer i huset, holder seg bedre utseendetmessig og er flink på kjøkkenet.

Anonymkode: fd460...556

• Liker 18
Skrevet

Hadde du oppdratt din datter til å lage lunsj til mannen? Ikke forventet av deg, han kan vel smøre matpakkene sine selv og lage noe fancy.

Anonymkode: f01d5...e5d

• Liker 5
Skrevet

Han kan vel lage akkurat det han har lyst på? Kvelden før, så er det klart i kjøleskapet. Jeg blir så frustrert over mennesker som bare evner å se én ting ut av sammenhengen. Han vet ingenting om forholdet til kollegaen og kona bortsett fra den ene tingen; matpakken. Så sammenlikner han..? Hvis han har hender, kan han lage mat. Hvis han er for dum til det, hvordan går det med ungene om du hadde blitt borte? Døde av sult etter en uke?

• Liker 20
Skrevet
4 minutter siden, Cronosgjesten skrev:

Han kan vel lage akkurat det han har lyst på? Kvelden før, så er det klart i kjøleskapet. Jeg blir så frustrert over mennesker som bare evner å se én ting ut av sammenhengen. Han vet ingenting om forholdet til kollegaen og kona bortsett fra den ene tingen; matpakken. Så sammenlikner han..? Hvis han har hender, kan han lage mat. Hvis han er for dum til det, hvordan går det med ungene om du hadde blitt borte? Døde av sult etter en uke?

Dette!

Anonymkode: da42c...6df

• Liker 4
Skrevet

PS trodde man slutta å få matpakker med hjemmefra når man gikk ut av barneskolen.. 

Anonymkode: da42c...6df

• Liker 12
Skrevet

Eh, nei. Det klarer man å lage selv. Herrelighet.

• Liker 3
Skrevet

Hvis han vil ha fancy matpakke så får han lage seg fancy matpakke da. Herlighet. 

T.o.m barna lager jo sine egne matpakker fra de går på barneskolen. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ser ikke hensikten med å slå ned på dette forslaget.

Her man en glimrende mulighet til å si "Jo kjære, jeg skal lage sunn mat til oss begge, og så kan kanskje du [fyll inn valgt aktivitet som du ønsker han skal gjøre]!"

VINN - VINN! :rolleyes:

• Liker 5
Skrevet

Barna mine har laget nistepakkene sine selv i åresvis, de er nå 12 og 14 år. 

Dere får kjøpe inn lefser, spekemat, philadelfiaost og grønnsaker så kan han lage seg wraps.

Anonymkode: b875c...2a1

• Liker 3
Gjest Chauve-Souris
Skrevet (endret)

Det handler vel kanskje egentlig ikke direkte om denne matpakken. Det er nok noe han ønsker ja, men mer fordi det er noe han ser foran seg. Hva han egentlig ønsker er en kone som setter pris på han og viser at hun er stolt over han. Det finnes utallige mange flere måter å gjøre det på enn å lage han gode matpakker. Hva med å heller vise at du er stolt av han, setter pris på hva han gjøre for deg/dere, at du stoler på han og ser opp til han, rett og slett la han føle seg som mannen i forholdet. :) Eneste kravet er at det er ektefølt og så klart ikke sagt sarkastisk...  Det er ikke noe galt i å respektere mannen sin. :)

Endret av Chauve-Souris
Skrevet (endret)

Men hallo! Dette handler ikke bare om mat, det handler om kjærlighet.

Dersom du hadde en kollega med en kjæreste eller ektefelle som hele tiden sendte hjerter på kaffikruset, og så sa du; "Åh, sånn skulle jeg også hatt det!" Da ville det vært nokså stusslig om kjæresten svarte; "Du får gå til bokhandelen da, og kjøpe klisterhjerter og så kan du sette de på kruset ditt!"

Bedre da at man svarer at "Nei, jeg synes ikke noe om så mye kliss og romantikk!" eller viser hensyn for at kjæresten i alle fall sier fra. Hvor mange er det ikke som skulle ønske at mannen tok mer hensyn? Da skulle det vel bare mangle at man kunne gjøre det i retur?

Endret av a l'orange
  • Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Chauve-Souris skrev:

Det handler vel kanskje egentlig ikke direkte om denne matpakken. Det er nok noe han ønsker ja, men mer fordi det er noe han ser foran seg. Hva han egentlig ønsker er en kone som setter pris på han og viser at hun er stolt over han. Det finnet utallige mange flere måter å gjøre det på enn å lage han gode matpakker. Hva med å heller vise at du er stolt av han, setter pris på hva han gjøre for deg/dere, at du stoler på han og ser opp til han, rett og slett la han føle seg som mannen i forholdet. :) Eneste kravet er at det er ektefølt og så klart ikke sagt sarkastisk...  Det er ikke noe galt i å respektere mannen sin. :)

Nettopp! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...