AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #1 Skrevet 3. februar 2017 Hei. Jeg bare lurer på om han egentlig har noen rett til å klage når jeg nå sitter nede og ser på tv med normal lyd. Ikke veldig høyt idet hele tatt, men normalt. Må jeg ta hensyn ved å skru av alt som lager litt lyd bare fordi det er natta? Ble bare lettere irritert her nå Anonymkode: 5cd83...356
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #2 Skrevet 3. februar 2017 Hvorfor er det så vanskelig å ta hensyn om det plager din nabo i natten? Sett på deg et headset om du må ha lyd for høyt på til at andre kan sove. Anonymkode: 6d68b...347 8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #3 Skrevet 3. februar 2017 Fordi jeg bor i egen leilighet her. Jeg har lav tv. Jeg hører så vidt hva som blir sagt Anonymkode: 5cd83...356 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #4 Skrevet 3. februar 2017 Man skal kunne leve normalt, men ikke bråke etter kl. 23. Dvs, å se på tv er helt i orden. Hvis det forstyrrer så synes jeg dere skal spleise på lydisolering i taket ditt/gulvet hans. Det er veldig plagsomt om det er veldig lytt, så må vel være bedre å gjøre noe med situasjonen. Anonymkode: ac758...454 10
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #5 Skrevet 3. februar 2017 Beklager. Ser nå at jeg formulerte meg litt feil. Jeg er altså ikke eier av leiligheten, men jeg har bodd her lenge og det har aldri vært noe problem. Han I andre etasje har nettopp flyttet inn og allerede gitt et relativt dårlig inntrykk både for meg og huseier. Han hadde godtatt at jeg skulle ha nøkkel til hans leilighet hvis noe skulle skje, og for en stund siden klikka han I vinkler da jeg måtte låse meg inn for å skru på sikringa. Sikringsboksen min er oppe hos han. I tillegg har han nekta å dele regninga på noe parafin som vi hadde avtalt å betale sammen. Så ja, han virker ikke helt god. Men isoleringa av leiligheten er det ikke noe jeg kan gjøre med ettersom det ikke er min bolig. Anonymkode: 5cd83...356 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #6 Skrevet 3. februar 2017 Bruk hodetelefoner. Det er ikke ok å forstyrre naboene om natten. Etter kl 23 skal det være stille. Anonymkode: a6da8...d95 7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #7 Skrevet 3. februar 2017 Det er ok å høre på tv om natta hvis det er lav lyd. Ikke bry deg om hva andre sier. Dette er din bolig. Anonymkode: e184b...7a0 6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #8 Skrevet 3. februar 2017 Jeg fikk også klager på tv-lyd som jeg selv syntes var lav. Etter en hørselstest hos legen skjønte jeg at det var jeg som tok feil... Anonymkode: cbf06...5f0 15
GammelKaktus Skrevet 3. februar 2017 #9 Skrevet 3. februar 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Beklager. Ser nå at jeg formulerte meg litt feil. Jeg er altså ikke eier av leiligheten, men jeg har bodd her lenge og det har aldri vært noe problem. Han I andre etasje har nettopp flyttet inn og allerede gitt et relativt dårlig inntrykk både for meg og huseier. Han hadde godtatt at jeg skulle ha nøkkel til hans leilighet hvis noe skulle skje, og for en stund siden klikka han I vinkler da jeg måtte låse meg inn for å skru på sikringa. Sikringsboksen min er oppe hos han. I tillegg har han nekta å dele regninga på noe parafin som vi hadde avtalt å betale sammen. Så ja, han virker ikke helt god. Men isoleringa av leiligheten er det ikke noe jeg kan gjøre med ettersom det ikke er min bolig. Anonymkode: 5cd83...356 Da hadde jeg faktisk ikke brydd meg om klagingen hans visst det er slik situasjonen er. Ta en prat med huseier om hva han tenker. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #10 Skrevet 3. februar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Bruk hodetelefoner. Det er ikke ok å forstyrre naboene om natten. Etter kl 23 skal det være stille. Anonymkode: a6da8...d95 Så hvis jeg ser på en film med kjæresten som varer til 24 så skal vi sette på hodetelefoner fra 23? Eh, nei. Lav tv er ikke bråk. Anonymkode: 5cd83...356 8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #11 Skrevet 3. februar 2017 Oppdatering: han sa at hvis tv ikke er skrudd av innen klokka 23 så tar han sikringa mi.......... Anonymkode: 5cd83...356
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #12 Skrevet 3. februar 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Beklager. Ser nå at jeg formulerte meg litt feil. Jeg er altså ikke eier av leiligheten, men jeg har bodd her lenge og det har aldri vært noe problem. Han I andre etasje har nettopp flyttet inn og allerede gitt et relativt dårlig inntrykk både for meg og huseier. Han hadde godtatt at jeg skulle ha nøkkel til hans leilighet hvis noe skulle skje, og for en stund siden klikka han I vinkler da jeg måtte låse meg inn for å skru på sikringa. Sikringsboksen min er oppe hos han. I tillegg har han nekta å dele regninga på noe parafin som vi hadde avtalt å betale sammen. Så ja, han virker ikke helt god. Men isoleringa av leiligheten er det ikke noe jeg kan gjøre med ettersom det ikke er min bolig. Anonymkode: 5cd83...356 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oppdatering: han sa at hvis tv ikke er skrudd av innen klokka 23 så tar han sikringa mi.......... Anonymkode: 5cd83...356 Da krever du at huseier isolerer mellom etasjene. Men når du låste deg inn for å ordne sikringen, ringte du han først og gav han beskjed? Jeg synes jo dette er en kjempedårlig løsning av huseier her. Har du vanlig tv, eller tilkoblet lydplanke eller noe? Ofte kan det hjelpe mye å skru ned bassen feks. Jeg har selv bodd over noen som forstyrret meg noe vanvittig med tv, men de hadde anlegg så det var bassen jeg hørte gjennom (ting ristet i skapene). Det er huseiers ansvar å isolere slik at begge beboere kan bo på en normal måte uten å forstyrre hverandre. Anonymkode: ac758...454 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #13 Skrevet 3. februar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oppdatering: han sa at hvis tv ikke er skrudd av innen klokka 23 så tar han sikringa mi.......... Anonymkode: 5cd83...356 What. Det har han aldeles IKKE lov til. Ihvertfall ikke når dere BEGGE leier. Sa han dette på sms? Har du dokumentert det? Kontakt huseier sporenstreks! Anonymkode: db6b6...4ef 8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #14 Skrevet 3. februar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oppdatering: han sa at hvis tv ikke er skrudd av innen klokka 23 så tar han sikringa mi.......... Anonymkode: 5cd83...356 Det er en ganske alvorlig trussel. Anonymkode: e184b...7a0 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #15 Skrevet 3. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da krever du at huseier isolerer mellom etasjene. Men når du låste deg inn for å ordne sikringen, ringte du han først og gav han beskjed? Jeg synes jo dette er en kjempedårlig løsning av huseier her. Har du vanlig tv, eller tilkoblet lydplanke eller noe? Ofte kan det hjelpe mye å skru ned bassen feks. Jeg har selv bodd over noen som forstyrret meg noe vanvittig med tv, men de hadde anlegg så det var bassen jeg hørte gjennom (ting ristet i skapene). Det er huseiers ansvar å isolere slik at begge beboere kan bo på en normal måte uten å forstyrre hverandre. Anonymkode: ac758...454 Dette er viktig. Anonymkode: 267f6...95f 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #16 Skrevet 3. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da krever du at huseier isolerer mellom etasjene. Men når du låste deg inn for å ordne sikringen, ringte du han først og gav han beskjed? Jeg synes jo dette er en kjempedårlig løsning av huseier her. Har du vanlig tv, eller tilkoblet lydplanke eller noe? Ofte kan det hjelpe mye å skru ned bassen feks. Jeg har selv bodd over noen som forstyrret meg noe vanvittig med tv, men de hadde anlegg så det var bassen jeg hørte gjennom (ting ristet i skapene). Det er huseiers ansvar å isolere slik at begge beboere kan bo på en normal måte uten å forstyrre hverandre. Anonymkode: ac758...454 Jeg sendte melding og sa fra før jeg gikk opp. Huseier ringte meg nettopp og sa han hadde kjefta på han i andre etasje. Nevnte at flere har bodd over meg tidligere og det har aldri vært noe problem før. Sa også at hvis det skjedde igjen så skulle jeg ringe huseier med en gang Anonymkode: 5cd83...356 11
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #17 Skrevet 3. februar 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: What. Det har han aldeles IKKE lov til. Ihvertfall ikke når dere BEGGE leier. Sa han dette på sms? Har du dokumentert det? Kontakt huseier sporenstreks! Anonymkode: db6b6...4ef Jau, sendte melding. Så jeg sa fra til huseier som ringte for å kjefte på han. Han I andre hadde sagt til meg at han har barn som jeg må ta hensyn til. Disse barna hadde ikke våkna i natt en gang.. Anonymkode: 5cd83...356 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #18 Skrevet 3. februar 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sendte melding og sa fra før jeg gikk opp. Huseier ringte meg nettopp og sa han hadde kjefta på han i andre etasje. Nevnte at flere har bodd over meg tidligere og det har aldri vært noe problem før. Sa også at hvis det skjedde igjen så skulle jeg ringe huseier med en gang Anonymkode: 5cd83...356 Jeg synes ikke det er nok. Når man må låse seg inn i noen andres leilighet så ringer man, og sørger for at beskjeden er mottatt før man låser seg inn. For alt du vet kan det hende han ikke hadde lyd på telefonen og lå og sov i sin egen leilighet. Hvis du ikke får kontakt med den i 2.etasje, så ringer du huseier slik at noen andre enn deg selv har gitt deg "godkjenning" til å låse deg inn. 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jau, sendte melding. Så jeg sa fra til huseier som ringte for å kjefte på han. Han I andre hadde sagt til meg at han har barn som jeg må ta hensyn til. Disse barna hadde ikke våkna i natt en gang.. Anonymkode: 5cd83...356 Meld deg ut av denne konflikten. Dette er huseiers problem, som ikke har isolert godt nok. Altså en sak mellom han i 2.etasje, og huseieren. Gi beskjed til han i toppen at dette må han ta med huseier, ikke deg. Og at du har oppfordret huseier til å isolere bedre (gjør det altså, ikke bare si det). Det er jo ikke noe hyggelig for deg å se tv hvis du vet det forstyrrer heller. Anonymkode: ac758...454 10
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #19 Skrevet 3. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ikke det er nok. Når man må låse seg inn i noen andres leilighet så ringer man, og sørger for at beskjeden er mottatt før man låser seg inn. For alt du vet kan det hende han ikke hadde lyd på telefonen og lå og sov i sin egen leilighet. Hvis du ikke får kontakt med den i 2.etasje, så ringer du huseier slik at noen andre enn deg selv har gitt deg "godkjenning" til å låse deg inn. Meld deg ut av denne konflikten. Dette er huseiers problem, som ikke har isolert godt nok. Altså en sak mellom han i 2.etasje, og huseieren. Gi beskjed til han i toppen at dette må han ta med huseier, ikke deg. Og at du har oppfordret huseier til å isolere bedre (gjør det altså, ikke bare si det). Det er jo ikke noe hyggelig for deg å se tv hvis du vet det forstyrrer heller. Anonymkode: ac758...454 Huseier har sagt at jeg bare skal låse meg inn uten å si fra hvis sikringen går ettersom han blir så sur hvis jeg gjør det. Og han I andre etasje er ofte vekk 3 uker av gangen og er egentlig ganske sjeldent her. Så han forventer egentlig at jeg skal sitte uten strøm til Jan kommer tilbake. Anonymkode: 5cd83...356
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå