Drakan Skrevet 3. februar 2017 #1 Skrevet 3. februar 2017 Tenker å endre navn, da jeg hater navnet mitt. Fikk avslag på tåpelige utsagn som "det er et etternavn", men brukes som fornavn i et annet land (som jeg hadde skrevet i søknaden), og fikk også svaret at "det er ikke et etternavn", men jeg ønsker det som etternavn (et utryddet norsk navn, ikke etternavn, men det passet). Til dels har jeg lyst å diskutere hvorfor man ikke kan endre navnet akkurat slik man ønsker det, og også vite hvordan man klager best mulig. Har foreløpig endret etternavnet til fornavn, og fornavnet til etternavn (men finner dette latterlig unødvendig pirking over navnendring). Om navnet eksisterer fra før av eller ikke, burde være likegyldig om mennesket liker og vil hete det. Om ingen andre har navnet, så burde det ikke være noen problemer engang. ._. Har klaget, vet ikke hvordan man best kan klage, men har sagt ifra at jeg liker navnet. Har forsåvidt søkt om navnendring med et annet oppsatt av akkurat samme navn (uten den flotte enden, som føltes riktig).
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #2 Skrevet 3. februar 2017 Vel. Når Espen Thoresen Hværsaagod-Takkskalduha får lov, så burde du også få lov. Anonymkode: c353b...eb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå