AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #1 Del Skrevet 2. februar 2017 Vi har en familiehytte som jeg liker å dra på. Problemet er at hver gang jeg drar dit kommer også min eldre mor. Nå planlegger jeg en lang ukestur på hytta men jeg har ikke lyst å ha henne der hele tiden! Jeg har behov for alenetid. Hvordan legge dette fram til henne uten å fornærme henne? Anonymkode: 9a26f...c26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 2. februar 2017 #2 Del Skrevet 2. februar 2017 Si at du drar på hytta for å være aleine noen dager og så spør om hun vil komme dit og tilbringe noen dager der sammen med deg. Smigre henne før hun rekker å bli fornærmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 2. februar 2017 #3 Del Skrevet 2. februar 2017 La vær å si at du drar om smiger ikke hjelper. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #4 Del Skrevet 3. februar 2017 Hva med å ringe henne og si "Du, skal du bruke hytten uke x? Om ikke, kan jeg bruke den da? Jeg har behov for å være litt alene, skjønner du". Anonymkode: 0459c...4aa 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #5 Del Skrevet 3. februar 2017 Hadde det vært så enkelt... problemet er at hun ikke er på hytten ellers. Hun liker ikke være der alene 😕 Så hun er der fordi hun har lyst å være sammen med meg. Hun ser ikke at jeg er voksen og ikke har behov for henne der 24/7. Anonymkode: 9a26f...c26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 3. februar 2017 #6 Del Skrevet 3. februar 2017 Kjøp egen hytte eller lei deg hytte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #7 Del Skrevet 3. februar 2017 Kan du ikke bare reise uten å si det til henne? Eller må det avklares noe med nøkler/du må spørre om lov til å bruke den? Om hun ringer skal du selvsagt ikke lyge om at du er på hytten, men det holder da å si noe som "Jeg er på hytten nå, jeg trengte å være litt for meg selv": Anonymkode: 0459c...4aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #8 Del Skrevet 3. februar 2017 Jeg kommer til å ta over den hytten etterhvert, så kjøpe egen hytte er utelukket. Jeg har også på en måte tatt over hovedansvaret for den da hun ikke er interessert. Jeg får så lett dårlig samvittighet over for henne. Anonymkode: 9a26f...c26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #9 Del Skrevet 3. februar 2017 Jeg hadde dratt uten å si noe Om hun har nøklene sier du at du trenger dem litt fordi du muligens skal oppom ila måneden for å ordne etellerannet(uten å være der). Om hun lurer på når du skal så bare sier du vet ikke helt enda, kommer an på jobb osv. Anonymkode: 8a8ed...dad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 3. februar 2017 #10 Del Skrevet 3. februar 2017 Jeg hadde også reist dit uten å si et ord. Hvis det kommer henne for øret likevel, så sier du bare at du måtte ha litt tid for deg selv, trøtt, sliten og måtte sove ut feks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 3. februar 2017 #11 Del Skrevet 3. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde det vært så enkelt... problemet er at hun ikke er på hytten ellers. Hun liker ikke være der alene 😕 Så hun er der fordi hun har lyst å være sammen med meg. Hun ser ikke at jeg er voksen og ikke har behov for henne der 24/7. Anonymkode: 9a26f...c26 Tenk på at om noen år finnes ikke moren din lengre og du ville betalt gull og grønne skoger for å få være sammen med henne igjen. Foreldre lever ikke evig. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #12 Del Skrevet 3. februar 2017 4 minutter siden, Honey Dew skrev: Tenk på at om noen år finnes ikke moren din lengre og du ville betalt gull og grønne skoger for å få være sammen med henne igjen. Foreldre lever ikke evig. Vi vet ingenting om hvor mye TS er sammen med henne i det daglige, men det vi vet er at TS akkurat nå trenger alenetid. Anonymkode: f9f10...b4e 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #13 Del Skrevet 3. februar 2017 Ikke si at du drar dit? Du trenger ikke å si alt du gjør Anonymkode: db5fd...66a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #14 Del Skrevet 3. februar 2017 Du er da vel voksen? Åpne munnen og kommuniser! Du har fått mange gode tips om å si at du trenger litt alenetid. Det er faktisk ikke så farlig om hun blir litt snurt, hun kommer over det. Ja, det er ekkelt å si det, men så mye bedre enn å lyve eller å dra dit uten å si noe. Anonymkode: 4c719...108 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Centrino Skrevet 3. februar 2017 #15 Del Skrevet 3. februar 2017 Hva med et kompromiss? Om du drar på hytta fredag, så inviter hu med til lørdag, men at fra lørdag til søndag vil du gjerne vær alene? Evt omvendt? Eller inviter hu med neste gang og si at gangen etter vil du gjerne være alene, da inkluderer du uten å stenge henne ute? er som en bruker over sier, om noen år er hu kanskje ikke her, og alt du skulle ønske var at du kunne invitere hu med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #16 Del Skrevet 3. februar 2017 Hun er mye sammen med meg. Så akkurat det har jeg ikke dårlig samvittighet over. Ts Anonymkode: 9a26f...c26 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #17 Del Skrevet 3. februar 2017 Har du tidligere forsøkt å fortelle henne at du har behov for å være alene, og hva har hun i så fall gjort da? Anonymkode: f9f10...b4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #18 Del Skrevet 3. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du tidligere forsøkt å fortelle henne at du har behov for å være alene, og hva har hun i så fall gjort da? Anonymkode: f9f10...b4e Lurer jeg også på. Hvor klar er du i din kommunikasjon? Ofte tror vi at andre burde skjønne osv osv, eller ser for oss at de blir blodig fornærmet hvis vi tar opp på. Men jeg har voksne barn selv som jeg elsker å tilbringe tid med, men jeg hadde virkelig ikke blitt støtt på en flekk hvis et av dem sa på en grei måte at de trengte tid til å være alene og slappe av. Med mindre moren din er en veldig vanskelig person, vil hun ha forståelse for det. Anonymkode: d1f58...5b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #19 Del Skrevet 3. februar 2017 Kan du ikke invitere henne med deg siste dagen eller noe slikt da? Så har du den uka uten, og så er du 2-3 dager med henne. Ikke si når du reiser opp; du har ikke noe ansvar for å fortelle henne at du skal bruke hytta. Anonymkode: b7df4...57d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #20 Del Skrevet 3. februar 2017 Er bare å si det som det er, enkelt og greit! Hun bør forstå at du, som alle andre trenger å koble av og ha alenetid. Anonymkode: 9aeab...80b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå