Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg begynner sakte men sikkert å nærme meg slutten på mitt første studieår på bachelor i psykologi og har i den anledning begynt å tenke litt på hvordan veien skal se ut videre. 

Selv om jeg ikke kan pinpointe nøyaktig hva jeg kunne tenkt meg å jobbe som etter fullført utdanning (blir nok master etter bachelor), vet jeg at jeg gjerne vil jobbe med utviklingsarbeid, sosialarbeid / arbeid med barn og ungdom og vil derfor prøve å rette meg inn mot en mastergrad i denne retning, har kikket en del på mastergrad i Childhood studies. 

En form for jobb som feltarbeider gjennom FN eller Amnesty eller noe slikt tror jeg hadde vært drømmen, men jeg trenger litt tips til hvordan jeg faktisk kan gjøre dette til en realitet.

For det første er jeg litt usikker på hvordan jeg best kan dra nytte av breddeåret som er en integrert del av bacheloren? De fleste velger å fortsette med psykologiemner, men det er også mulig å velge nøyaktig de emnene du vil fra andre studier. Selvfølgelig vanskelig å si nøyaktig hvilken fagkombinasjon som vil være best, men bør jeg innlemme noen språkemner, eventuelt økonomi / sosialantropologi / sosiologi? 

Velger jeg emner herfra vil det jo da gå på bekostning av de vanlige psykologiemnene. 

Skal man jobbe i en slik internasjonal organisasjon er det vel nærmest et krav om at man kan et fremmedspråk som f.eks fransk, breddeåret ville i så fall vært den beste mulige anledning til å prøve å få til dette. 

Noen som har erfaring fra slikt arbeid som kan komme med litt tips? 

Anonymkode: d1d88...7e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med Amnesty og lignende organisasjoner og hørt litt. Du kan ta emner alt etter hva du ønsker, men sørg for at det er en sammenheng i det du velger. Ønsker du å jobbe med barn kan du kanskje fordype deg i utviklingspsykologi.

Går du på NTNU er det karrieredag på tirsdag. Det kan kanskje være noen tips å få der, om ikke nøyaktig det du tenker på, men noe som kan gi deg inspirasjon. 

Utover dette kan du jo tenke på om frivillig arbeid i røde kors f.eks kan være noe nå i studieårene. Der kan du jobbe som leksehjelp bl.a. Da får du noe på CVn der. 

Anonymkode: b8bfb...2a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...