Gå til innhold

Dårlig ånde - Fy faen æsj!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig funnet ut at jeg tydeligvis sliter med mandelstein! Har kanskje 2-3 ganger i måneden oppdaget en liten hvit klump med størrelse på et sandkorn plutselig legge seg på tunga mi eller noe. Alltid tatt det ut/spytta det ut og trodd det har vært matrester, men nå i kveld kom det ut en svær hvit klump!!! Munnen min lukter forferdelig, enda jeg ikke er sulten og nylig har pusset tennene mine. 

Pleier alltid å tygge tyggis når jeg er ute blant folk. Putter gjerne 2 tyggis i munn og bytter hver time, og drikker og spiser mye vann så tror ikke mange har lagt særlig merke til ånden, men er livredd for at ånden likevel skal ha nådd folk uten at jeg har hatt noen anelse!!!

Hva skal jeg gjøre? MÅ jeg dra til legen, eller kan jeg dra på apotek og skaffe noe?

Anonymkode: dd2c7...b3f

Skrevet

Du kan klemme ut mandelproppene selv, trykk på mandlene med tunga, en tannbørste, q-tip e.l. Skyll med listerine. Om du har alvorlige problemer kan du få fjernet mandlene.

Anonymkode: 2fca4...686

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan klemme ut mandelproppene selv, trykk på mandlene med tunga, en tannbørste, q-tip e.l. Skyll med listerine. Om du har alvorlige problemer kan du få fjernet mandlene.

Anonymkode: 2fca4...686

Hvordan får man til å trykke på mandlene med tunga?

Jeg er ikke trådstarter, men mine mandler ligger langt nede i halsen.

Anonymkode: 15d7d...3eb

• Liker 2
Skrevet

Aner ikke hvordan noen får til med tunga :P

De må bare klemmes ut så fort de kommer. Utrolig kjipt :( men man blir vandt til det. 

Anonymkode: bc100...252

Skrevet

Gå til legen for å få henvisning til øre-nese-hals for en konsultasjon. De avgjør om du har behov for å få operasjon. Om du er mye plaget med forkjølelse eller annen sykdom samt hovne mandler kan du også få operert dem bort. 

Anonymkode: 5c8de...27f

Skrevet

Dytt den ut med en q tips 😊 Masse klipp om det på YouTube. Søk tonsil stone removal. Det hvite klumpene heter tonsilitt, og er en av hovedårsakene til halsbetennelse. Full av bakterier. Å fjerne dem er bra for helsa og ånden, de lukter miltsakt grusomt 

Skrevet

Jeg er liksom ikke sånnalvorlig plaget med store tonslitt, det er flrste gang en stor en kommer ut. Andre haralltid vært på størrelse med sandkorn. Problemet mitt er atmunnen min lukter dritt. Har jeg fingern i munn så lukter den dritt med en gang den også.

Er nok sånn 20-50% forskjøla meste parten av året, men aldri spnn skikkelig alvorlig syk.

Har prøvd å presse ut, men brekker meg så fort jeg nærmer meg mandlene.

Skrevet
1 time siden, aicelain skrev:

Dytt den ut med en q tips 😊 Masse klipp om det på YouTube. Søk tonsil stone removal. Det hvite klumpene heter tonsilitt, og er en av hovedårsakene til halsbetennelse. Full av bakterier. Å fjerne dem er bra for helsa og ånden, de lukter miltsakt grusomt 

Å fy, hvorfor måtte jeg Google det. 

Anonymkode: df865...6f8

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å fy, hvorfor måtte jeg Google det. 

Anonymkode: df865...6f8

For å se hvordan det er? Jeg jobber i helsevesnet i er herdet 😂

Anonymkode: 17c86...c09

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er liksom ikke sånnalvorlig plaget med store tonslitt, det er flrste gang en stor en kommer ut. Andre haralltid vært på størrelse med sandkorn. Problemet mitt er atmunnen min lukter dritt. Har jeg fingern i munn så lukter den dritt med en gang den også.

Er nok sånn 20-50% forskjøla meste parten av året, men aldri spnn skikkelig alvorlig syk.

Har prøvd å presse ut, men brekker meg så fort jeg nærmer meg mandlene.

Ikke bry deg om brekkereflelsen 😊 Man den gir seg kn du forsetter. Ellers er det ingen smart hjemmemåte å fjerne dem på

Anonymkode: 17c86...c09

Skrevet

Jeg brukte en avlang "stang" som var rund for å fjerne tonsilene fra mine mandler, fikk de under graviditet og de forsvant aldri, hullene ble bare større og jeg var ofte syk. Det lureste jeg noensinne har gjort har vært å fjerne mandlene, problemet løst og jeg er så og si aldri syk lenger. Be om henvisning og få fjernet de, når de først har oppstått forsvinner de ikke.

Anonymkode: 94374...3a5

Skrevet

Forøvrig er det gjerne de små som kommer ut først, dersom du presser opp mot ganen der mandlene er og nedover vil det komme store ut også. Det funker ikke med qtips, de blir for myke.

Anonymkode: 94374...3a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...