AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #1 Del Skrevet 2. februar 2017 Det er slik jeg opplever det med en venninne nå. Vi var venner på fritiden før, og trodde vi hadde mye til felles. Men i større sosiale sammenkomster så unngår hun meg. Sitter jeg vedsiden av henne forde det er ledig, så flytter hun seg vekk og sitter med andre. Hun gjør alt hun kan for å komme overens med andre, men blir ikke sluppet helt inn. Slik er det med meg også, for vi hører begge ikke hjemme der vi er nå. På tomannshånd er hun langt mer åpen og viser sine beste verdier. Ja, hun gir utrykk for at vi er venner. Men dette viser hun ikke når flere er til stede. Da vil hun ikke sitte sammen med meg eller prate med meg Men alene som sagt, så er hun åpen og slik en skal være.. For å si det rett ut så tror jeg ikke at dette vennskapet er liv laget. Hvorfor har hun begynt med dette, og hvordan skal jeg tolke dette som? Anonymkode: 86eaf...ec9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #2 Del Skrevet 2. februar 2017 Kanskje at dette er en vanlig sosial kode, som jeg ennå ikke har forstått? At det er slik det skal være. Anonymkode: 86eaf...ec9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #3 Del Skrevet 2. februar 2017 Antakeligvis vil hun bruke muligheten til å snakke med andre? Anonymkode: 9cf20...733 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #4 Del Skrevet 2. februar 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Antakeligvis vil hun bruke muligheten til å snakke med andre? Anonymkode: 9cf20...733 Hvorfor later hun som at hun ikke kjenner meg, når flere er tilstede? Jeg føler at hun er to ulike personer. Anonymkode: 86eaf...ec9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #5 Del Skrevet 2. februar 2017 Nei, det er ikke slik det skal være. Kanskje hun veldig gjerne vil passe inn sammen med de andre, og at hun føler at både du og hun "ikke hører hjemme" med de andre, som du skriver. At det er derfor hun fjerner seg fra deg, for å øke sjansen for å passe inn. Men det er jo selvsagt galt å oppføre seg slik. Hun er usikker på seg selv. Du kan jo snakke med henne om det, uten å anklage henne. Si at du kan forstå hvis hun gjerne vil passe inn og være som en av de andre. Men at du også opplever det rart å bli oversett og tatt avstand fra, når dere er venner ellers. Anonymkode: 96105...aa7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #6 Del Skrevet 3. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke slik det skal være. Kanskje hun veldig gjerne vil passe inn sammen med de andre, og at hun føler at både du og hun "ikke hører hjemme" med de andre, som du skriver. At det er derfor hun fjerner seg fra deg, for å øke sjansen for å passe inn. Men det er jo selvsagt galt å oppføre seg slik. Hun er usikker på seg selv. Du kan jo snakke med henne om det, uten å anklage henne. Si at du kan forstå hvis hun gjerne vil passe inn og være som en av de andre. Men at du også opplever det rart å bli oversett og tatt avstand fra, når dere er venner ellers. Anonymkode: 96105...aa7 Vet ikke. Hun har jo blitt så rar.. Fortalte henne en gang om ei i nær krets som alltid skulle være bedre enn meg. At den personen overgikk meg på alle plan. Men nå plutselig, har venninnen min begynt ned akkurat det samme Hun har nå begynt å skryte, med intensjon om at hun er bedre enn meg.. Det er det hun vil at jeg skal føle.. Lurer veldig på hvorfor hun har gått over til å ligne på mine gamle "fiender".. Anonymkode: 86eaf...ec9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #7 Del Skrevet 3. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke. Hun har jo blitt så rar.. Fortalte henne en gang om ei i nær krets som alltid skulle være bedre enn meg. At den personen overgikk meg på alle plan. Men nå plutselig, har venninnen min begynt ned akkurat det samme Hun har nå begynt å skryte, med intensjon om at hun er bedre enn meg.. Det er det hun vil at jeg skal føle.. Lurer veldig på hvorfor hun har gått over til å ligne på mine gamle "fiender".. Anonymkode: 86eaf...ec9 Hun er ikke en god venn. Hun virker ikke som en venn i det hele tatt, når hun gjør slike ting mot deg. Det hun gjør er typiske ting som mennesker som er helseskadelige for andre gjør mot mennesker. Les gjerne boken Sjarmør og tyrann for å lære mer om slike mennesker, og for å lære å avsløre slike mennesker og å beskytte deg. Boken kan leses gratis på Nasjonalbibliotekets sider på nettet. Anonymkode: 5dc1e...9f0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #8 Del Skrevet 3. februar 2017 Har du flere venninner, trådstarter? Jeg ville valgt å være med andre venninner i steden for hun som du forteller om her. Ta avstand fra henne. Det hun gjør mot deg er nedbrytende for deg. Anonymkode: 5dc1e...9f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #9 Del Skrevet 3. februar 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun er ikke en god venn. Hun virker ikke som en venn i det hele tatt, når hun gjør slike ting mot deg. Det hun gjør er typiske ting som mennesker som er helseskadelige for andre gjør mot mennesker. Les gjerne boken Sjarmør og tyrann for å lære mer om slike mennesker, og for å lære å avsløre slike mennesker og å beskytte deg. Boken kan leses gratis på Nasjonalbibliotekets sider på nettet. Anonymkode: 5dc1e...9f0 Takk for tips! Har lest det nå, og fått meg en vekker eller to.. Ja, jeg må erkjenne at min venninne er en psykopat. Hun rett før hun avviste meg, så rakk hun å skaffe seg mange raske bekjentskaper. Hun er på fornavn med hele barnehagen, og har stiftet vennskap men personer som har plaget oss begge tidligere. Hun har som mål å henge med de "store". Jeg er medlem av en gruppe som hun har startet, og der er hun en klar favoritt. Jentene i gruppe er avvisende overfor meg, så jeg regner med at min venninne har baksnakket meg. Jentene i gruppa er hennes tilhengere, og vil bare se det beste i henne. Så jeg kan ikke si noe som helst.. Har bestemt meg for å trekke meg forsiktig tilbake, smilende og hemmelighetsfull. Jeg kommer aldri til å si sannheten til henne, da hun bare vil benekte alt:) Vennskapet er over for min del, og hun kan ikke komme tilbake. Hun er jo syk i sjelen, falsk, glatt, bedragersk og sjarmerende. Jeg trekker meg tilbake, og håper at hun vil finne seg et nytt offer snart. Da er jeg ikke lengre alene.. Jeg er så lei av å alltid havne borti psykopater! Trodde at hun ene fra gamlejobben ble den siste. Men nei! Føler at jeg alt har tapt ansikt i bøgda. Venninnen min har nemlig gitt seg ut for å være min venninne, til plutselig å kopiere væremåten til andre populære kvinner. Hun er sulten på makt og sosial status. Og igjen står jeg, ekte, ærlig, empatisk og forvirret. Hvorfor lønner det seg å være slem, og hvorfor er det så mange av de? Selv om jeg nå skal trekke meg tilbake, føler jeg meg både sint og latterliggjort. Mange ser så rart på meg nå, og ingen tør å henge sammen med meg nå. Psykopaten har vunnet tillit, hjertet og hele bygderiket. Mitt navn og ære er for alltid ødelagt. End of Story Anonymkode: 86eaf...ec9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå