Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde en diskusjon rundt lunsjbordet på jobb i dag angående varsling til sjefen om fravær. Vi ble vel stort sett enig om at det ryddigste er å ringe samme morgen og fortelle dersom man er borte. Men så lurte vi på hva som er "ok" dersom man blir syk kvelden før, og skjønner at jobb dagen etter ikke er aktuelt. Er det ok å ringe sjefen på kveldstid, eller er det da mer høflig med en tekstmelding? vet at min leder har små barn og er sikkert travel etter arbeidstid.

Samme gjelder dersom jeg f.eks får omgangssyken søndag. Da er jobb mandag uaktuelt. Vi jobber som lærere, og ledelsen er avhegnig av å finne vikarer. Er det da bedre å sende en melding søndag kveld? Føler liksom ikke jeg kan ringe på en søndag og si at jeg ikke kommer dagen etter..Eller?

Anonymkode: 516c6...d8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er vel å høre med sjefen...

Anonymkode: 51df6...6ff

Skrevet

Er dette vgs. eller grunnskole? (evt. høyere studie?) 

Jeg går vgs. og her får vi engang i blant ikke beskjed om lærer ikke dukker opp. Derav får vi ikke vikar. Ofte får vi gjerne fellesmelding fra lærer. 

Anonymkode: f13a9...66c

Skrevet

Der jeg jobber har vi en vikarinnkaller og rutiner for når det er greit å ringe. En periode på kvelden og mellom 6.30 og 7 om morgenen. Da rekker vedkommende å sette inn vikar.

Skrevet

Hos meg så sender jeg gjerne en melding kvelden før om jeg blir dårlig og sier ifra at jeg dessverre ikke tror jeg kommer på jobb i morgen, men at jeg ringer på morgenen uansett for å gi videre beskjed.

Da får sjefen "forberedt" seg på at jeg mest sannsynlig ikke kommer på jobb, men at jeg i tillegg ringer på morgenen uansett hvilken vei det går :) 

Skrevet

Vi har egen vikaransvarlig på skolen jeg jobber på. Vi sender sms før klokken 07:00 dersom det er samme dag. Vi oppfordres til å sende sms kvelden før hvis vi vet at vi ikke kommer. Jo tidligere hen vet at vi ikke kommer, desto enklere er det for hen å få tak i vikar. 

Anonymkode: b888e...359

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...