Gå til innhold

Sex uten lyst, et problem for deg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I et forhold er selvfølgelig det beste at begge har lyst. Jeg er mann og spør ut i fra mitt ståsted. Jeg har hatt noen forhold og mine erfaringer er at kvinner i stor utstrekning strekker seg langt for ikke å avvise partneren selv om de ikke er kåte. Hva med deg, blir du "brukt" og i så fall er dette negative opplevelser eller helt ok?

Anonymkode: 70d26...3ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man blir vel ikke brukt selv om man ligger med kjæresten uten å være tent? Trodde det het sympatisex, jeg.

Og jeg driver ikke med sympatisex, orker ikke de greiene der når hodet ikke er med. Menn må rett å slett tåle å AV OG TIL bli avvist. 

• Liker 2
Skrevet

Nei jeg har aldri sex når jeg ikke har lyst, hodet må være med ellers blir man jo som en robot eller dukke. Sier alltid klart ifra også om jeg skulle miste lysten midt under sexen, sikkert noe menn synes er kjipt men jeg går ikke på akkord med meg selv når det kommer til sex.

Anonymkode: c7b65...ef0

• Liker 1
Skrevet

Ja det er et problem å ha sex når jeg ikke har lyst så derfor gjør jeg det ikke :) 

Anonymkode: dab11...1e7

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir brukt hele tiden! Men på den frivillige gode måten. 

Nei, jeg har ikke sex når jeg ikke har lyst på, men heldigvis er Kjære flink på å gi meg lyst ;)

Dessverre tror jeg at mange kvinner tror at de alltid MÅ ha sex bare fordi kjæresten vil ha sex, mange kvinner er ikke særlig flinke til å sette grenser for seg selv. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I et forhold er selvfølgelig det beste at begge har lyst. Jeg er mann og spør ut i fra mitt ståsted. Jeg har hatt noen forhold og mine erfaringer er at kvinner i stor utstrekning strekker seg langt for ikke å avvise partneren selv om de ikke er kåte. Hva med deg, blir du "brukt" og i så fall er dette negative opplevelser eller helt ok?

Anonymkode: 70d26...3ff

Vet ikke hva du har bedrevet i dine tidligere forhold men basert på hva du skriver om egne erfaringer kan det virke som om ubalansen har materialisert seg i at hun har akseptert sex selv om hun ikke har lyst. Det er ikke annet enn trist, mener jeg. 

Uansett: for meg er sex uten lyst definitivt et problem. På samme måte som det er et problem at den ene parten i forholdet ønsker sex vesentlig oftere enn den andre. Det er min erfaring og derfor har de forholdende endt i avslutning. Jeg kan faktisk ikke leve med det, så sær er jeg. 

Skrevet

Om jeg får den minste mistanke om "sympatisex", "pliktsex" eller at hun ikke er kåt, så er det bråstopp. Knuller rett og slett ikke damer som ikke nyter det. Denslags har overhodet ingen verdi for meg, er vel heller som en slags fornærmelse....

Skrevet

Om jeg ikke vil, avviser jeg, men om jeg mangler lyst (som i at jeg ikke er kåt) kan jeg fint ha sex likevel. Klarer ikke komme da, men går heller inn for å gi mannen nytelse i stedet :) Så gjengjelder han en annen gang. 

Anonymkode: c1bf9...228

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg ikke vil, avviser jeg, men om jeg mangler lyst (som i at jeg ikke er kåt) kan jeg fint ha sex likevel. Klarer ikke komme da, men går heller inn for å gi mannen nytelse i stedet :) Så gjengjelder han en annen gang. 

Anonymkode: c1bf9...228

Det var vel mer et spørsmål om vedvarende manglende lyst - ikke en gang i blant.

Men ja, jeg har prøvd å ha sex i forhold hvor enten jeg, han - eller begge ikke hadde lyst i en lang periode. Det var veldig ødeleggende for forholdet.

Vi er fortsatt sammen idag, med et helt annerledes sexliv - så nå er ikke dette en utfordring. Men den perioden det ikke var tilfellet ble det destruktivt for begge to - ble en vond sirkel av problemer i forholdet og dårlig sex/kjipe følelser etter sex(fordi man merket den andre ikke hadde lyst osv).

Den første tiden gikk det greit, men når det strekker seg over måneder og opptil ett år som det var for oss - så ble det skikkelig kjipt. Jeg var også lenge den som ønsket sex mens han manglet lyst og prioriterte andre ting, og dette gikk jo kraftig utover min selvtillit og førte til at jeg tok opp mulighet for å avslutte forholdet.

Anonymkode: bc8c9...aa8

Skrevet

Heldigvis aldri opplevd dette. Hadde aldri klart å hatt sex uten lyst. Uff! Tror ikke det er noe som får meg til å føle meg mer levende enn å være kåt. Er noe med å kjenne på den lysten :D

Anonymkode: b1401...44f

Skrevet

Jeg har mange ganger hatt sex uten at jeg har hatt lyst med mannen min. Som regel er der helt greit for meg.  Andre ganger føle jeg at jeg er en "tømme maskin" men da pleier jeg å si ifra- så stopper han. 

Men jeg føler meg veldig kjip, når jeg  avviser han. Selv om han gjør det ofte med meg. 

Anonymkode: 005ea...dc1

Skrevet

Jeg har lest at enkelte sexologer anbefaler å "gi" partneren sex selv om du ikke har lyst fordi det hjelper med å binde dere tettere sammen, men det der tror jeg ikke på. Jeg tror heller det får et par til å drive bort fra hverandre. For å orke det må man til en viss grad skru av følelsene, og jeg tror det gjør noe med begge partene når den ene er mentalt fraværende og egentlig ikke vil være der. Det må da bli en ganske ensom og stusselig greie å ha sex med en som ikke egentlig har lyst på deg? Jeg kan i alle fall si at det ville vært det for meg hvis jeg visste at det bare var jeg som virkelig hadde glede av det og partneren bare gikk med på det av medlidenhet eller pliktfølelse. 

Skrevet

Nå er jeg så kåt, at jeg er nesten alltid klar. Men selvfølgelig er det ganger jeg ikke er helt i humør, men da er det ofte sånn, at bare vi starter å kysse og ta på hverandre, får jeg lyst etter hvert. Hvis jeg overhodet ikke er i humør, så sier jeg nei. Men det skjer en gang i jubelåret.

Anonymkode: 61ec0...6c8

• Liker 1
Gjest Hannemor76
Skrevet

Ja i mitt tidligere forhold. Det ble etterhvert veldig destruktivt, og har endret hele tenningsmønsteret mitt. Jeg som tidligere elsket hard/røff sex og det å bli "brukt", klarer nå bare å ha sex når jeg føler meg veldig tatt vare på og elsket. Så nei; anbefales IKKE i lengden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...