Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må skrive en analyse av en episode av Skam. Problemet er bare at jeg er litt usikker på hvordan oppbygningen skal være. Jeg har startet med å presentere serien og de mest sentrale hovedpersonene, er det en grei måte eller bør jeg heller starte med å si at jeg analysere en episode av Skam? 

Jeg må også ha med filmatiske virkemidler. Har glemt både norskboka og skriveboka med notater hjemme, men tenker å ha med lys (noen fagbegreper innenfor lys?), lyd/musikk og bildeutsnitt. Kanskje målgruppe også? Noe mer jeg bør ha med? Jeg liker norskfaget, men å analysere noe annet enn tekster er ikke helt min greie...

Anonymkode: 0984c...83f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slike spørsmål burde du ha stilt til læreren da du fikk oppgaven.

Anonymkode: 228fd...b96

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slike spørsmål burde du ha stilt til læreren da du fikk oppgaven.

Anonymkode: 228fd...b96

Vi fikk oppgaven til å jobbe selvstendig med hjemme siden læreren skulle være bortreist.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må skrive en analyse av en episode av Skam. Problemet er bare at jeg er litt usikker på hvordan oppbygningen skal være. Jeg har startet med å presentere serien og de mest sentrale hovedpersonene, er det en grei måte eller bør jeg heller starte med å si at jeg analysere en episode av Skam? 

Jeg må også ha med filmatiske virkemidler. Har glemt både norskboka og skriveboka med notater hjemme, men tenker å ha med lys (noen fagbegreper innenfor lys?), lyd/musikk og bildeutsnitt. Kanskje målgruppe også? Noe mer jeg bør ha med? Jeg liker norskfaget, men å analysere noe annet enn tekster er ikke helt min greie...

Jeg ville skrevet det på samme måte som ved tekstanalyse omtrent. Ta med tema, budskap, fortellervinkler osv. Så kan du som du nevner også ta med filmatiske virkemidler osv. Målgruppe er vel også fint.

Anonymkode: b00ce...acf

Skrevet

Takk for svar, nå er den levert og jeg må skrive en ny analyse av en tegneseriestripe... 

Skrevet

Selvom det var en selvstendig hjemmeoppgave bør du rådføre deg med læreren din først, eller i det minste huske på bøkene dine. Læreren din skal informere i sine timer om hva som er viktig å ha med i en slik analyse. Men kanskje du ikke fulgte med i timen? Lærerne gir dere ikke oppgaver uten å informere hva som er viktig å ha med. Enten så har det skjedd en glipp, ellers så har du vært dårlig til å følge med. Jeg vedder på at det er siste nevnte, da du sier at du glemte av dine bøker og notater igjen. Du må ta ansvar for egen læring. 

Anonymkode: f22ea...7de

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvom det var en selvstendig hjemmeoppgave bør du rådføre deg med læreren din først, eller i det minste huske på bøkene dine. Læreren din skal informere i sine timer om hva som er viktig å ha med i en slik analyse. Men kanskje du ikke fulgte med i timen? Lærerne gir dere ikke oppgaver uten å informere hva som er viktig å ha med. Enten så har det skjedd en glipp, ellers så har du vært dårlig til å følge med. Jeg vedder på at det er siste nevnte, da du sier at du glemte av dine bøker og notater igjen. Du må ta ansvar for egen læring. 

Anonymkode: f22ea...7de

Har 5 i bokmål og nynorsk og 6 muntlig, vil si jeg tar ansvar for egen læring. Tok jo notater til det læreren sa om oppgaven, men glemte altså skriveboka på skolen (noe jeg ikke har til vane for å gjøre). Selvsagt var det talentløst av meg å glemme bøkene, men nå ba jeg ikke folk skrive oppgaven for meg heller. Ble faktisk veldig fornøyd med analysen til slutt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...