AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #1 Skrevet 2. februar 2017 Hei ! Hvordan er arbeidsmarkedet for en som har master i kjemi ?? Anonymkode: 77011...370
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #2 Skrevet 3. februar 2017 Dårlig. Samboeren min har master i kjemi. Han har god kontakt med dem han studerte med, og arbeidsledigheten blant dem er høy. Mange av dem som har jobb har i tillegg måtte ta jobber som er fullstendig irrelevant i forhold til studiet. Siden så mange oljejobber er borte, er det mange kjemikere derfra som har fått fyken, og kampen om de andre jobbene blir desto høyere. Anonymkode: 6cb37...e3b
Gjest Lilli My Skrevet 3. februar 2017 #4 Skrevet 3. februar 2017 Kommer helt an på hvilken spesialisering man tar. For tiden er det vanskelig for de som har satset på en karriere innen oljeindustrien, men det finnes mange andre retninger, og dette vil også være i fluks fremover. Ingen av de jeg uteksaminerte sammen med for fem år siden er per idag arbeidsledige, men flere har måttet bytte jobb de siste årene.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #5 Skrevet 3. februar 2017 Jeg tror dessverre det er relativt dårlig. I Norge er det slik at de "Myke" realfagene(biologi, kjemi) har vesentlig dårligere arbeidsmarket enn de "harde" realfagene(matematikk, fysikk og informatikk) Anonymkode: 6de34...b23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå