Gå til innhold

Så mange kalorier i denne??

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.findus.no/produkter/indian-tikka-masala

Er på slankeren, men ville ha noe lett og supergodt til middag. Meeeen, så regnet jeg ut kaloriene i denne og fant ut at det var 2280 kcal i én?? 

Tar jeg helt feil, eller er det faktisk 1140 kcal i én porsjon(2 porsjoner i en pose)???

Anonymkode: d0ff9...838

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er 780kcal i en pakke. Under næringsverdi står det 130kcal pr 100g. På pakka på bildet står det at den veier 600g

130 x 6 = 780

Skrevet
2 minutter siden, noragrets skrev:

Det er 780kcal i en pakke. Under næringsverdi står det 130kcal pr 100g. På pakka på bildet står det at den veier 600g

130 x 6 = 780

Leste om den i en test og da stod det 380! Okei, takk. Da kan jeg spise den med god samvittighet :) 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste om den i en test og da stod det 380! Okei, takk. Da kan jeg spise den med god samvittighet :) 

Jeg vet jo ikke hva som sto i den testen, gikk bare utifra informasjonen på den siden du linket. 

Skrevet
22 minutter siden, noragrets skrev:

Jeg vet jo ikke hva som sto i den testen, gikk bare utifra informasjonen på den siden du linket. 

Neinei, ville bare at folk skulle vite hvorfor jeg tok så grundig feil:fnise:

Det du sier er sikkert rett, og mer logisk.

Takk for svar!

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neinei, ville bare at folk skulle vite hvorfor jeg tok så grundig feil:fnise:

Det du sier er sikkert rett, og mer logisk.

Takk for svar!

Jeg vil fortsatt vite hvorfor du "tok så grundig feil". Hvordan kom du fram til 2280 kcal? Hvordan fikk du 130 kcal per 100 g x 6 til å bli 2280. Not hating, just curious. 

Anonymkode: c00fa...667

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil fortsatt vite hvorfor du "tok så grundig feil". Hvordan kom du fram til 2280 kcal? Hvordan fikk du 130 kcal per 100 g x 6 til å bli 2280. Not hating, just curious. 

Anonymkode: c00fa...667

1 time siden, AnonymBruker skrev:

:)

• Liker 1
Skrevet

Regner med det er denne testen du har lest:
http://www.bramat.no/kosthold/tester/2213-bramat-tester-frosne-ferdigretter

Her står det som du sier 380 kcal per 100 gram. Men dette er feil. Regner med produsenten oppgir korrekte tall på sin hjemmeside. Ser faktisk ut som næringsinnholdet i alle produktene i testen er helt feil. Gudene vet hvor de som skrev denne artikkelen har disse tallene fra.

Anonymkode: 66eeb...80d

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

BkRegner med det er denne testen du har lest:
http://www.bramat.no/kosthold/tester/2213-bramat-tester-frosne-ferdigretter

Her står det som du sier 380 kcal per 100 gram. Men dette er feil. Regner med produsenten oppgir korrekte tall på sin hjemmeside. Ser faktisk ut som næringsinnholdet i alle produktene i testen er helt feil. Gudene vet hvor de som skrev denne artikkelen har disse tallene fra.

Anonymkode: 66eeb...80d

Det var den, ja. Visste at det ikke kunne være 2280'kcal!

Skrevet

Slik jeg leser den testen er det kalorier PR. Porsjon, ikke PR. 100 gram. En pakke på 600 gram tilsvarer 2 porsjoner av 300 gram med 130 kalorier PR. 100 gram. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...