AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #1 Del Skrevet 2. februar 2017 Hei, føler jeg tjener dårlig. Møtte bytte fra privat til statlig sektor pga konkurs i bedriften jeg jobbet i før. Nå tjener jeg 20 000 under det som var startlønnen min for 5 år siden.... kan dere si noe om: master eller bachelor? ansiennitet? lønn? jeg har 5 års ansiennitet, master/siviløkonom og tjener 460 000 i staten.. er dette dårlig? Anonymkode: fb53b...eed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #2 Del Skrevet 2. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei, føler jeg tjener dårlig. Møtte bytte fra privat til statlig sektor pga konkurs i bedriften jeg jobbet i før. Nå tjener jeg 20 000 under det som var startlønnen min for 5 år siden.... kan dere si noe om: master eller bachelor? ansiennitet? lønn? jeg har 5 års ansiennitet, master/siviløkonom og tjener 460 000 i staten.. er dette dårlig? Anonymkode: fb53b...eed Jeg jobber ikke med økonomi, men er straks ferdig utdannet lektor (mastergrad). Min startlønn kommer til å være på 477 000. Bare ut fra det vil jeg nå tro at lønna di ikke er så god? Anonymkode: a8707...6ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #3 Del Skrevet 2. februar 2017 Bachelor.. etter 4 år i bedriften har jeg steget til ca. ~460 000kr. Fikk vel noen års ansennitet ekstra da jeg ble ansatt også. Anonymkode: f22c7...984 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #4 Del Skrevet 2. februar 2017 Ikke særlig god lønn nei, men sånn er det vel i staten. Men hensyntatt alle godene en har, er det vel ikke så ille. Jeg har selv jobbet i staten, og jeg har aldri jobbet så lite noen gang. Fri med lønn til flytting, foreldresamtaler, planleggingsdager, timer på helsestasjon mm. Ikke sikkert det er sånn hos dere da... Anonymkode: cdcd0...f9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #5 Del Skrevet 3. februar 2017 Jeg har mastergrad, jobber i staten som førstekonsulent, 11 års ansiennitet. Tjener ca 470 000 i året. Det er slik det er.... Stillingen min har ikke mye mer å gå på lønnsmessig, heller, jeg er nest øverst i lønns-skalaen, lønnstrinnmessig. Har en mann som er lektor og tjener godt over 500 000.... Lærere er flinke til å bruke fagforeningene sine og det har gitt resultater. Er fornøyd med fleksitid, men her er det ikke fri på planleggingsdager, og vi må avspasere dersom vi skal på foreldresamtaler. Så det er tydligvis litt ulik praksis. Anonymkode: 8eda8...e23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #6 Del Skrevet 3. februar 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber ikke med økonomi, men er straks ferdig utdannet lektor (mastergrad). Min startlønn kommer til å være på 477 000. Bare ut fra det vil jeg nå tro at lønna di ikke er så god? Anonymkode: a8707...6ae Lurer litt på hvor du har den startlønna fra? Er også straks utdannet lektor og har kommet frem til at starlønna er på nesten 490 000 fra 1.8.17. Er vertfall det som er ført opp som garantilønn på norsk lektorlag sine sider blant annet. Bare lurer på om jeg har misforstått noe Anonymkode: a2039...ace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 3. februar 2017 #7 Del Skrevet 3. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har mastergrad, jobber i staten som førstekonsulent, 11 års ansiennitet. Tjener ca 470 000 i året. Det er slik det er.... Stillingen min har ikke mye mer å gå på lønnsmessig, heller, jeg er nest øverst i lønns-skalaen, lønnstrinnmessig. Har en mann som er lektor og tjener godt over 500 000.... Lærere er flinke til å bruke fagforeningene sine og det har gitt resultater. Er fornøyd med fleksitid, men her er det ikke fri på planleggingsdager, og vi må avspasere dersom vi skal på foreldresamtaler. Så det er tydligvis litt ulik praksis. Anonymkode: 8eda8...e23 Merkelig at du ikke har fått opprykk til rådgiver i løpet av de 11 årene? Har du framsatt krav? Sikker på at du ikke har mulighet til å søke velferdspermisjon ved planleggingsdager? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #8 Del Skrevet 3. februar 2017 Master ++, 18 års ansiennitet, lønnstrinn 68 (knappe 600 000 brutto). Hvilket lønnstrinn har du da? 54? 20 000 mindre brutto i året er ikke ille, du har sikkert goder som overskrider det (ingen risiko for konkurs, pensjonsordning, regulerte forhold mht permisjoner og IA). Virker som en grei og vanlig startlønn. Etter 15 år, da bør du ha økt jevnt og trutt. Anonymkode: 57326...571 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #9 Del Skrevet 3. februar 2017 Er økonom, jobber i staten, tjener 550 000, 8år ansiennitet. Fordelen med staten er god pensjonsordning( sies det ikke at det utgjør et lønnstillegg på ca. 15 % kontra privat sektor), flexitid, sommertid, velferdspermisjoner ved flytting, planleggingsdager osv, og sikker og trygg jobb. Får ikke sparken eller fare for konkurs f.eks. Anonymkode: f080e...693 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #10 Del Skrevet 3. februar 2017 Jeg er arbeidsledig økonom i Stavanger med erfaring fra oljebransjen. Akkurat nå er staten min drømmearbeidsplass. Godene som anonym over nevner, og sikkerheten i jobben, er det som tiltrekker meg nå. Selv om jeg tjente mer tidligere, er lønninger på rundt 500.000 helt ok. Anonymkode: d76e1...8c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #11 Del Skrevet 3. februar 2017 2 timer siden, Anonym90059005 skrev: Merkelig at du ikke har fått opprykk til rådgiver i løpet av de 11 årene? Har du framsatt krav? Sikker på at du ikke har mulighet til å søke velferdspermisjon ved planleggingsdager? Jeg jobber ved et universitet. Alle her i min enhet er førstekonsulenter, selv de som har jobbet siden tidenes morgen. De få som har prøvd å endre stillingen til rådgiver el.l. har ikke kommet noen vei hos ledelsen. Så det er rimelig provoserende nå som universitetet har fusjonert med noen høyskoler. Der de er seniorkonsulenter og rådgivere, de ansatte i høyskolene som gjør AKKURAT samme arbeidsoppgaver som oss og blir våre nye kolleger... Lønnsutjevning har ikke vært et tema i fusjonen i det hele tatt. Vi hadde et møte med HR-kontakten nylig, som gjorde det klart at foreldresamtaler og planleggingsdager IKKE var mulig å få permisjon for. Legetimer, derimot, og tannlege, går. Anonymkode: 8eda8...e23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #12 Del Skrevet 3. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber ved et universitet. Alle her i min enhet er førstekonsulenter, selv de som har jobbet siden tidenes morgen. De få som har prøvd å endre stillingen til rådgiver el.l. har ikke kommet noen vei hos ledelsen. Så det er rimelig provoserende nå som universitetet har fusjonert med noen høyskoler. Der de er seniorkonsulenter og rådgivere, de ansatte i høyskolene som gjør AKKURAT samme arbeidsoppgaver som oss og blir våre nye kolleger... Lønnsutjevning har ikke vært et tema i fusjonen i det hele tatt. Vi hadde et møte med HR-kontakten nylig, som gjorde det klart at foreldresamtaler og planleggingsdager IKKE var mulig å få permisjon for. Legetimer, derimot, og tannlege, går. Anonymkode: 8eda8...e23 Merkelig, jobber selv som seniorrådgiver i administrasjon på et fakultet ved norges største høyskole. Fått opprykk fra rådgiver. Masse førstekonsulenter, rådgivere og seniorrådgivere her. Får fri inntil 5 planleggingsdager i året. Anonymkode: f080e...693 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #13 Del Skrevet 3. februar 2017 På 2/2/2017 den 19.53, AnonymBruker skrev: Hei, føler jeg tjener dårlig. Møtte bytte fra privat til statlig sektor pga konkurs i bedriften jeg jobbet i før. Nå tjener jeg 20 000 under det som var startlønnen min for 5 år siden.... kan dere si noe om: master eller bachelor? ansiennitet? lønn? jeg har 5 års ansiennitet, master/siviløkonom og tjener 460 000 i staten.. er dette dårlig? Anonymkode: fb53b...eed Sammenlignet med privat sektor er jo ikke lønnen din supergod. Men, du har en meget god pensjonsordning: Statens Pensjonskasse. Der får du også meget gode rentebetingelser til et eventuelt boliglån. Anonymkode: 89ae4...cef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #14 Del Skrevet 3. februar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber ved et universitet. Alle her i min enhet er førstekonsulenter, selv de som har jobbet siden tidenes morgen. De få som har prøvd å endre stillingen til rådgiver el.l. har ikke kommet noen vei hos ledelsen. Så det er rimelig provoserende nå som universitetet har fusjonert med noen høyskoler. Der de er seniorkonsulenter og rådgivere, de ansatte i høyskolene som gjør AKKURAT samme arbeidsoppgaver som oss og blir våre nye kolleger... Lønnsutjevning har ikke vært et tema i fusjonen i det hele tatt. Vi hadde et møte med HR-kontakten nylig, som gjorde det klart at foreldresamtaler og planleggingsdager IKKE var mulig å få permisjon for. Legetimer, derimot, og tannlege, går. Anonymkode: 8eda8...e23 Har dere ikke tillitsvalgte? Anonymkode: 89ae4...cef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #15 Del Skrevet 3. februar 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Er økonom, jobber i staten, tjener 550 000, 8år ansiennitet. Fordelen med staten er god pensjonsordning( sies det ikke at det utgjør et lønnstillegg på ca. 15 % kontra privat sektor), flexitid, sommertid, velferdspermisjoner ved flytting, planleggingsdager osv, og sikker og trygg jobb. Får ikke sparken eller fare for konkurs f.eks. Anonymkode: f080e...693 Jo, du kan bli oppsagt hvis du vanskjøter din stilling og ikke møter opp, ikke gjør jobben din, etc. Anonymkode: 89ae4...cef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #16 Del Skrevet 3. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo, du kan bli oppsagt hvis du vanskjøter din stilling og ikke møter opp, ikke gjør jobben din, etc. Anonymkode: 89ae4...cef Jeg tror du skjønte at det var ikke oppsigelse av de grunnene Anonymkode: f080e...693 tenkte på, det var nok oppsigelse grunnet manglende ordretilgang (ingen oppdrag). Anonymkode: a621d...049 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #17 Del Skrevet 3. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har dere ikke tillitsvalgte? Anonymkode: 89ae4...cef Tillitsvalgte kan bidra til å forhandle frem en bedre avtale enn den som allerede eksisterer. Men de kan ikke ensidig endre gjeldende avtale. I henhold til generelt regelverk har man ikke krav på permisjon ved foreldresamtaler og planleggingsdager. Du jobber åpenbart på en svært heldig arbeidsplass der ledelsen har blitt enige med tillitsvalgte om å gi dette. Anonymkode: 5fced...94b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå