AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #21 Skrevet 6. februar 2017 På 2/5/2017 den 2.59, Boomonster skrev: De bryr seg ikke så fryktelig mye om turistene sine om de er så dumme at de blir voldtatt, da blir du fengslet i 1 år og 4 måneder for å ha hatt sex utenfor ekteskapet. Men sove på samme rom som en man ikke er gift med et heeelt iorden. For et for jævlig land!! Men jævlig fint også da! Jeg har reist til Dubai som singel kvinne under 30, og hadde lett dratt dit igjen. Fantastisk flott der! Anonymkode: a385c...cde 2
Gjest Elseby13 Skrevet 8. februar 2017 #22 Skrevet 8. februar 2017 Dubai er herlig! Du kan gå i vanlige klær, type jeans, skjørt og kjole. Trenger ikke å dekke hodet. Så mye å se på og å gjøre! Anbefaler hotell på palmen. Det er dyrt men verdt det. Ca 25 min til byen med taxi. Taxi er superlett å finne og billig også. Dubai er nok ikke noe shoppingparadis selv om Dubai Mall er himmelriket for merkeinteresserte. Prisene er altfor stive. Du kan shoppe merkevarer i London isteden. Få med deg Dubai Mall, Burj Khalifa og Dessert Safari. God tur!!! Ps: sommeren er glovarm, i juli-august blir det fort opp mot 50 grader.
Example Skrevet 11. februar 2017 #23 Skrevet 11. februar 2017 Tipset mitt er å reise til at annet sted, med litt mer sjel enn Dubai. 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #24 Skrevet 11. februar 2017 Burj Kalifa er fint, høyt. Og så ikke noe mer enn det. Men, utenfor Dubai Mall har de vannshow, det er fantastisk å se på. Hvis jeg husker rett så starter nytt show hver halvtime. Det er sikkert noen videoer på youtube du kan se, men det er selvfølgelig noe helt annet å være der og oppleve det. Safari i ørkenen er litt morsomt, og så er det stopp sånn midtveis og servering av mat og underholdning av ei magedanserinne. Og selv om du reiser med kjæresten din og det er greit at dere har hotellrom sammen så ikke hold hender eller kysse utendørs. Hva du gjør bak lukkede dører er det ingen som bryr seg med, men vær tekkelig utenfor hotellet. Jeg var der i slutten av januar og det var deilig temperatur der. Jeg takler ikke varmen så godt, så de 24-25 gradene som var der den uka jeg var der passet meg veldig bra. Hvis du sover lett så anbefaler jeg å ta med ørepropper. Bønneropene starter vel kl. 5 eller 6 eller noe sånt. Anonymkode: 8f9e9...c99 3
Gjest Surfrukt Skrevet 11. februar 2017 #25 Skrevet 11. februar 2017 (endret) Vi har bodd her flere ganger: JA jebel Ali Du kan velge mellom høybygg med begrenset mulighet for både strender, service og restauranter. Eller velge å bo i leiligheter med balkong og alt som et hjerte kan begjære. Vi har bodd i leilighet hver gang. Fantastisk service! Nydelig mat! Flere restauranter å velge mellom, og det er bar med alkohol på stranda og alkohol serveres til middag. Vi valgte all-inc, og det anbefales. Mat og drikke er dyrt. Og jeg har aldri opplevd AI-mat og drikke på et slikt nivå. For to personer i midtsesong betaler vi 40 000 for en uke. Fly og hotell, samt personlig pickup på flyplassen. All Inclusive. Det er BILLIG for en slik fantastisk ferie! Endret 11. februar 2017 av Surfrukt 1
Kjetil E Skrevet 11. februar 2017 #26 Skrevet 11. februar 2017 14 timer siden, Example skrev: Tipset mitt er å reise til at annet sted, med litt mer sjel enn Dubai. Hadde vært kult å vært i Dubai, da det er så helt ekstremt. Men hvis jeg skulle reist et sted for å oppleve mer autentisk arabisk tror jeg at jeg ville besøkt Oman. Oman er og et rikt land og et sikkert sted og reise til for turister. Og i motsetning til steder som Dubai og Qatar så har de beholdt det mer arabiske. Slik at du faktisk forstår at du er i et arabisk land og ikke blir forledet til å tro du er på Manhattan. 1
Example Skrevet 11. februar 2017 #27 Skrevet 11. februar 2017 2 timer siden, Kjetil E skrev: Hadde vært kult å vært i Dubai, da det er så helt ekstremt. Men hvis jeg skulle reist et sted for å oppleve mer autentisk arabisk tror jeg at jeg ville besøkt Oman. Oman er og et rikt land og et sikkert sted og reise til for turister. Og i motsetning til steder som Dubai og Qatar så har de beholdt det mer arabiske. Slik at du faktisk forstår at du er i et arabisk land og ikke blir forledet til å tro du er på Manhattan. Jepp, det og at man er med og sponser moderne slaveri, og allerede styrtrike mennesker. Bedre å reise til steder hvor den mer fattige lokalbefolkningen får noe igjen. Men det er nå meg da.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #28 Skrevet 11. februar 2017 På 4.2.2017 den 16.37, AnonymBruker skrev: Teknisk sett har ikke ugifte par lov til å sove og bo i samme rom i Dubai. Så sant de ikke er familie da. Men det sier seg selv med 15 mill turistovernattinger i året i Dubai så ønsker de turister velkommen, og sheiken og resten av emiratets og landets ledelse ville aldri tillatt politi og domstoler (sharia) å gå etter turistene. Har aldri skjedd og kommer ikke til å skje. Til det er turismen altfor viktig. De vet inderlig godt at mange vestlige par som ikke er gifte drar dit og bor sammen på hotell. Så lenge ikke man er dum nok til å rapportere det hvis man blir voldtatt og man holder seg i turiststrøkene så vil det sannsynligvis gå bra. http://www.independent.co.uk/news/world/asia/rape-victim-dubai-united-arab-emirates-uae-extra-marital-sex-report-detained-in-dubai-police-charity-a7422326.html Hvorfor kvinner ønsker å hjelpe å finansiere så kvinneundertrykkende samfunn går derimot langt utenfor min fatteevne. Anonymkode: 162c4...84b 8
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2017 #29 Skrevet 11. februar 2017 På 2. februar 2017 den 19.48, AnonymBruker skrev: Jeg og kjæresten min har veldig lyst til å reise til Dubai, og siden det er fint vær året rundt har vi ikke bestilt enda. Vil gjerne høre tips til hotell og ting vi kan gjøre når vi er der. Må jeg dekke til håret, eller er det bare å ikke kle seg "utfordrende"? Hvordan er det med kjøp av alkohol? Vi har veeeldig lyst til å besøke Burj Khalifa, det hadde vært noe. Noen som har vært på toppen? Anonymkode: ea971...e09 Dubai fremstår vestlig på grunn av sin rikdom og luksus, men rettssystemet deres er forkastelig, kvinner har ingen rettigheter. Så lenge du ikke blir voldtatt, påkjørt eller frastjålet ting går det nok bra. At noen vil ta sjansen på å reise til et land der du ikke har rettigheter noe skulle skje deg men derimot selv kan bli straffet er for meg uforståelig, men kanskje et tegn på ung optimisme og uovervinnelighet. Anonymkode: 7de93...1b0 3
Olaug Olsen Skrevet 11. februar 2017 #30 Skrevet 11. februar 2017 (endret) hr er fra wikipedia: Women in UAE can be victims of flogging.[12] Flogging and stoning are legal judicial punishments in the UAE due to the Sharia courts. Flogging is used in UAE as a punishment for several criminal offences, such as adultery, premarital sex and prostitution.[13] In most emirates, floggings are frequent with sentences ranging from 80 to 200 lashes.[14][15] Between 2007 and 2013, many women were sentenced to 100 lashes.[13][16][17][18][19][20][21][22] Moreover, in 2010 and 2012, several Muslims were sentenced to 80 lashes for alcohol consumption.[23][24] Under UAE law, premarital sex is punishable by 100 lashes.[25] Så hvis dere er gift, og ikke har tenkt å drikke alkohol, så blir det sikkert en fin tur I tilfelle noen lurer, så er flogging, det samme som pisking... Mye er feil her i Norge, det vet alle med mus, som går på to ben. Men snakker vi likestilling og kvinners rettigheter, så er vi nesten på to ulike planeter. Heldig er den damen som kan kaste seg på kne, i lydighet, og bli med typen til Emiratene. Dette er jo nesten som en drømmesituasjon, hvis man er en sånn SM-er. TS, er du SMer? Gleder du deg? Endret 11. februar 2017 av Olaug Olsen
The Kitten Skrevet 11. februar 2017 #31 Skrevet 11. februar 2017 På 2/8/2017 den 13.14, Elseby13 skrev: Dubai er herlig! Du kan gå i vanlige klær, type jeans, skjørt og kjole. Trenger ikke å dekke hodet. Så mye å se på og å gjøre! Anbefaler hotell på palmen. Det er dyrt men verdt det. Ca 25 min til byen med taxi. Taxi er superlett å finne og billig også. Dubai er nok ikke noe shoppingparadis selv om Dubai Mall er himmelriket for merkeinteresserte. Prisene er altfor stive. Du kan shoppe merkevarer i London isteden. Få med deg Dubai Mall, Burj Khalifa og Dessert Safari. God tur!!! Ps: sommeren er glovarm, i juli-august blir det fort opp mot 50 grader. Det var jeg på da jeg var i Dubai. Var kjempegøy! Andre ting dere kan gjøre der er, ri på kameler, ta sjøflytur over palmen (vår tur ble kanselert p.g.a været) dra på båttur, og besøke gullsouken. Vi leide leilighet, så har dessverre ikke noe tips til hotel. Bare husk å ikke ha med sesamfrø. Det er strengt forbudt i Dubai. 2
tirben Skrevet 12. februar 2017 #32 Skrevet 12. februar 2017 På Thursday, February 02, 2017 den 23.57, Boomonster skrev: Jeg tror ikke jeg ville reist til et så kvinnehatende land, uansett hvor flott og eksklusivt det måtte vært! Nei, så lar du bare være da! Men dine meninger er ikke styrende for andre mennesker. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #33 Skrevet 12. februar 2017 19 timer siden, Olaug Olsen skrev: hr er fra wikipedia: Women in UAE can be victims of flogging.[12] Flogging and stoning are legal judicial punishments in the UAE due to the Sharia courts. Flogging is used in UAE as a punishment for several criminal offences, such as adultery, premarital sex and prostitution.[13] In most emirates, floggings are frequent with sentences ranging from 80 to 200 lashes.[14][15] Between 2007 and 2013, many women were sentenced to 100 lashes.[13][16][17][18][19][20][21][22] Moreover, in 2010 and 2012, several Muslims were sentenced to 80 lashes for alcohol consumption.[23][24] Under UAE law, premarital sex is punishable by 100 lashes.[25] Så hvis dere er gift, og ikke har tenkt å drikke alkohol, så blir det sikkert en fin tur I tilfelle noen lurer, så er flogging, det samme som pisking... Mye er feil her i Norge, det vet alle med mus, som går på to ben. Men snakker vi likestilling og kvinners rettigheter, så er vi nesten på to ulike planeter. Heldig er den damen som kan kaste seg på kne, i lydighet, og bli med typen til Emiratene. Dette er jo nesten som en drømmesituasjon, hvis man er en sånn SM-er. TS, er du SMer? Gleder du deg? For noe tull!!!! Har bodd i Dubai i flere år, og har aldri hørt om eller sett pisking ! Bodde der sammen med min samboer og det var ikke noe problem. Anonymkode: 461e4...1b7 1
Olaug Olsen Skrevet 12. februar 2017 #34 Skrevet 12. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: For noe tull!!!! Har bodd i Dubai i flere år, og har aldri hørt om eller sett pisking ! Bodde der sammen med min samboer og det var ikke noe problem. Anonymkode: 461e4...1b7 Dette betyr ikke at alle blir pisket, men det innebærer at som kvinne, har du ikke noen rettssikkerhet. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2017 #35 Skrevet 12. februar 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: For noe tull!!!! Har bodd i Dubai i flere år, og har aldri hørt om eller sett pisking ! Bodde der sammen med min samboer og det var ikke noe problem. Anonymkode: 461e4...1b7 Det er nok av referanser i Wikipedia-artikkelen så hvis ikke du har hørt om det er det fordi du er ignorant og unngår slik informasjon. Anonymkode: 162c4...84b
Charlotteul Skrevet 12. februar 2017 #36 Skrevet 12. februar 2017 Hei! Jeg har vært i Dubai, og bodde på Armani Hotel (burj khalifa). Faktisk ikke det fineste hotellet jeg har vært på, men over gjennomsnittet fint og upåklagelig utsikt. Anbefaler en restaurant/bar ovenfor hotellet som heter Atmosphere (?). Fantastisk! Ellers anbefaler jeg ørkenrally med lunch/middag. Håper dere får en fin ferie 😊 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #37 Skrevet 16. februar 2017 Jeg bodde på Fairmont the palm. Fantastisk flott hotell😃 Jeg elwker Dubai! Drar tilbake for 3 gang i påsken. Gleder meg😃😃 Anonymkode: 51b92...8ac 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #38 Skrevet 16. februar 2017 Jeg skjønner ikke hvordan noen kan reise til Dubai. Ikke bare støtter du et land som er generelt motbydelig med tanke på menneskyn og menneskerettigheter, og spesielt da kvinnesyn, men om du skulle være uheldig risikerer du å bli fengslet for ting som sex utenfor ekteskap eller å bli voldtatt. Dette sier UD: Per i dag eksisterer det ingen utleveringsavtale mellom Norge og Dubai. Dubai er en muslimsk politistat, med strenge regler og skikker sett med vestlige øyne. Dette betyr at turister og besøkende er trygge så lenge man følger gjeldende lovverk. Det er generelt lite kriminalitet, men voldtekter av kvinner skjer. Ifølge Den norske ambassaden er lovverket slik at man kun kan nyte alkohol i restauranter og barer tilknyttet de største hotellene, men man bør ikke være synlig beruset utenfor hotellområdet. Man bør også unngå å fysisk demonstrere følelser mellom kvinner og menn offentlig. Flere eksempler Tidligere i år fortalte 27 år gamle Alicia Gali at hun ble fengslet i åtte måneder fordi hun anmeldte en gjengvoldtekt i Dubai i 2008, skrver flere australske medier. I 2010 anmeldte en britisk kvinne en voldtekt i det arabiske emiratet Dubai. Hun ble ikke trodd, men istedet arrestert sammen med sin kjæreste for å ha hatt sex utenfor ekteskapet. Steining, pisking og dødsstraff er for øvrig tillatt i UAE. Kvinner har ingen rettigheter, arbeiderklassen og fattige blir grovt utnyttet av overklassen og dette velger dere å lukke øynene for og aktivt støtte med pengene deres fordi dere vil ha en eksklusiv ferie. Det er DERE som velger å reise til og bruke penger på sånne steder, som muliggjør for mange av disse menneskerettighetsbruddene. Dubai har en flott fasade men det finnes masse informasjon tilgjengelig om hva som ligger bak, det å lukke øynene og la seg forføre er forkastelig. Anonymkode: 53a65...823 2
sommermor Skrevet 17. februar 2017 #39 Skrevet 17. februar 2017 På 12.02.2017 den 16.53, AnonymBruker skrev: For noe tull!!!! Har bodd i Dubai i flere år, og har aldri hørt om eller sett pisking ! Bodde der sammen med min samboer og det var ikke noe problem. Anonymkode: 461e4...1b7 Pisking foregår vel i fengslene tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #40 Skrevet 17. februar 2017 Kan dere som syter bare pelle dere ut av tråden og slutte å avspore; gå og se hvordan kvinnene i India blir behandlet, det er vel ikke så farlig de som støtter slike land som India, med klasse forskjellene, dårligere rettigheter for kvinner og et land hvor det å bli voldtatt i rumpa med et stålrør til innvollene tyter ut og dø en grusom død, nei det har vi aldri hørt om! ta dere en f***bolle! TS; anbefaler movenpick jumeirah beach hotel. Hotellet er nære marina mall og stranda, nære Atlantis water park og nære t banen som tar deg til mall of Dubai og mall of the emirates Anonymkode: 4e836...1ed 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå