Gå til innhold

Reise til Dubai, tips?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten min har veldig lyst til å reise til Dubai, og siden det er fint vær året rundt har vi ikke bestilt enda. Vil gjerne høre tips til hotell og ting vi kan gjøre når vi er der.

Må jeg dekke til håret, eller er det bare å ikke kle seg "utfordrende"? Hvordan er det med kjøp av alkohol?

Vi har veeeldig lyst til å besøke Burj Khalifa, det hadde vært noe. Noen som har vært på toppen?

Anonymkode: ea971...e09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du holder deg i turistområdet så vil det ikke være så mange restriksjoner.

Anonymkode: e60b4...c17

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du holder deg i turistområdet så vil det ikke være så mange restriksjoner.

Anonymkode: e60b4...c17

Hva er det "typiske" turistområdet da? Dubai mall feks?

Skrevet

Hvorfor gidder dere å reise til Dubai, og legge igjen penger der som rurist?   

Anonymkode: fde43...cb3

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gidder dere å reise til Dubai, og legge igjen penger der som rurist?   

Er veldig fint der vel. Sol og shopping. Eksklusivt

Skrevet

Var der i oktober. Er virkelig ingenting du som turist bør tenke på, med mindre du vanligvis går veldig utfordrende kledd. Kos deg på stranden, ikke gå i bikini for å kjøpe deg noe i butikken eller spise lunsj. På sentrene bør du uansett kle deg litt varmere med en cardigan eller noe for de ELSKER klimaanlegg. Jeg kledde meg slik jeg gjør i Norge om sommeren :-) 

Anonymkode: fb42e...ffd

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er veldig fint der vel. Sol og shopping. Eksklusivt

0g dette finner dere liksom ingen andre steder, i heile verden ? 

• Liker 6
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var der i oktober. Er virkelig ingenting du som turist bør tenke på, med mindre du vanligvis går veldig utfordrende kledd. Kos deg på stranden, ikke gå i bikini for å kjøpe deg noe i butikken eller spise lunsj. På sentrene bør du uansett kle deg litt varmere med en cardigan eller noe for de ELSKER klimaanlegg. Jeg kledde meg slik jeg gjør i Norge om sommeren :-) 

Anonymkode: fb42e...ffd

Takk! Hvilket hotell bodde du på? Hvordan er prisene der?

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så klart, men jeg vil til Dubai?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Anbefaler å styre unna i de varmeste månedene (mai til september), da er det så varmt at jeg synes det er ubehagelig.  Jeg måtte kapitulere for varmen og orket nesten ikke gjøre noen ting utendørs da jeg var der i mai.

Nei, du trenger ikke dekke til håret, men i respekt for at det er et muslimsk land er det greit å ikke kle seg i den korteste shortsen eller det korteste skjørtet man eier.  Og styr unna bar mage og singlet også.  I alle fall når dere forlater hotellområdet.  Selv holdt jeg meg til skjørt eller shorts som minimum rakk til kneet og topper med kort erm og uten dyp utringing.  

Alkohol selges (med noen unntak) kun på restauranter og barer i tilknytning til hotellene (fastboende med lisens kan kjøpe i butikken, men det er ikke mulig for turister).  Det er 21 års aldersgrense på alkohol i Dubai.  Ingen av spisestedene på Dubai Mall serverer alkohol, men går du over til Souk al Bahar som er tilknyttet Palace Downtown Hotel er det ikke noe problem å få seg et glass øl, vin eller en drink.

Hotelltips: Jumeirah Creekside Hotel - 5-stjerners hotell ca 10 minutter fra flyplassen i samme kjede som Burj al Arab.  Store, komfortable rom, to basseng og greit utvalg av spisesteder.  Fantastisk takbar med basseng og utsikt over Dubais skyline.  Rett over plenen på baksiden av hotellet ligger The Irish Village Pub og ikke minst Century Village som er et område med flere forskjellige spisesteder.  Koster ca 60 AED med taxi til Dubai Mall.  

Jeg har ikke vært oppe i Burj Khalifa, men anbefaler å forhåndskjøpe billett. Det sparer dere mye penger på.  Vi hadde ikke forhåndskjøpt billett og tenkte å ta turen opp litt på impuls da vi tilbrakte en ettermiddag på Dubai Mall.  Viste seg at prisen for billett "i døra" i "prime hours" var 300 AED pr person og vi droppet det.  Hadde vi forhåndskjøpt og besøkt utenfor "prime hours" var prisen 125 AED.  Forhåndskjøpt i "prime hours" koster 200 AED. (Dette er snakk om 124 og 125 etg, ikke toppetasjen for besøkende, 148 etg)

Ellers er Souk Madinat et fint område, dog litt turistfelle. Godt utvalg spisesteder og bra med shopping.

Prisnivået i Dubai er vel som i Norge og oppover.  Det er ikke en billig by å være turist i.

Endret av Christiane_W
  • Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og kjæresten min har veldig lyst til å reise til Dubai, og siden det er fint vær året rundt har vi ikke bestilt enda. Vil gjerne høre tips til hotell og ting vi kan gjøre når vi er der.

Må jeg dekke til håret, eller er det bare å ikke kle seg "utfordrende"? Hvordan er det med kjøp av alkohol?

Vi har veeeldig lyst til å besøke Burj Khalifa, det hadde vært noe. Noen som har vært på toppen?

Vet ikke, det sto om Dubai i vg, eller en eller annen nettavis og der er det meget strengt, så jeg ville gått for full dekning. Hm... 

Anonymkode: b082b...8f0

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

:fnise:
Det er tydeligvis sånn at noen tror dette bare finnes i Dubai. :sarkasme: 
Folk må jo få reise til Dubai eller hvor enn dem vil, men det er ikke mitt favorittreise-mål.

Anonymkode: b082b...8f0

Skrevet

Harry reisested, men hver sin smak.

Bare husk at du for all del ikke må anmelde om du skulle bli voldtatt. Bare kom deg hjem så fort som mulig. 

Anonymkode: 5c234...921

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville reist til et så kvinnehatende land, uansett hvor flott og eksklusivt det måtte vært!

• Liker 6
Skrevet

Jeg elsker Dubai. Har vært der to ganger, og gleder meg til neste ferietur dit🙌🏻😃

Anonymkode: 51b92...8ac

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hold dere unna sommermånedene, da er det grusomt varmt. Du kan også bli forkjølet fordi du stadig veksler mellom ekstrem varme og aircondition.

Alkohol får du nok ikke kjøpt, med mindre du drar til et faktisk utested. Liker dere ikke å dra på byen så er ikke dette noe feststed altså.

Anonymkode: a385c...cde

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor vil du støtte et samfunn som straffer folk for å bli voldtatt? Blir typen din voldtatt kan han bli dømt for homofili. 

Anonymkode: c1207...8ff

• Liker 5
Skrevet

Jeg og typen er i 20 årene og ikke gift, vil de reagere dersom vi bestiller rom med dobbelseng?? Vil ikke bli arrestert, haha :P

Anonymkode: 3b049...26c

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og typen er i 20 årene og ikke gift, vil de reagere dersom vi bestiller rom med dobbelseng?? Vil ikke bli arrestert, haha :P

Anonymkode: 3b049...26c

Teknisk sett har ikke ugifte par lov til å sove og bo i samme rom i Dubai. Så sant de ikke er familie da. Men det sier seg selv med 15 mill turistovernattinger i året i Dubai så ønsker de turister velkommen, og sheiken og resten av emiratets og landets ledelse ville aldri tillatt politi og domstoler (sharia) å gå etter turistene. Har aldri skjedd og kommer ikke til å skje. Til det er turismen altfor viktig. De vet inderlig godt at mange vestlige par som ikke er gifte drar dit og bor sammen på hotell. 

Myndighetene i Dubai vil kun gå etter fastboende. Dvs de som er der med oppholdstillatelse pga jobb. Det skjer nå og da at de gjennomfører rassia av boligkompleks for å avdekke folk som bor ulovlig sammen. Men jeg har aldri noen gang hørt i løpet av de årene jeg har bodd der at de har gjennomført rassia av hotell. Det hadde jo vært slutten for Dubai som reisemål for veldig mange.

Ikke glem. Dubai er midtøstens Las Vegas. Og antall prostituerte er mange. Arabere fra mer konservative land som Saudi Arabia, Kuwait og Iran drar dit for å feste og kose seg med prostituerte.. 

Anonymkode: ab86c...021

Skrevet (endret)
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Teknisk sett har ikke ugifte par lov til å sove og bo i samme rom i Dubai. Så sant de ikke er familie da. Men det sier seg selv med 15 mill turistovernattinger i året i Dubai så ønsker de turister velkommen, og sheiken og resten av emiratets og landets ledelse ville aldri tillatt politi og domstoler (sharia) å gå etter turistene. Har aldri skjedd og kommer ikke til å skje. Til det er turismen altfor viktig. De vet inderlig godt at mange vestlige par som ikke er gifte drar dit og bor sammen på hotell. 

Myndighetene i Dubai vil kun gå etter fastboende. Dvs de som er der med oppholdstillatelse pga jobb. Det skjer nå og da at de gjennomfører rassia av boligkompleks for å avdekke folk som bor ulovlig sammen. Men jeg har aldri noen gang hørt i løpet av de årene jeg har bodd der at de har gjennomført rassia av hotell. Det hadde jo vært slutten for Dubai som reisemål for veldig mange.

Ikke glem. Dubai er midtøstens Las Vegas. Og antall prostituerte er mange. Arabere fra mer konservative land som Saudi Arabia, Kuwait og Iran drar dit for å feste og kose seg med prostituerte.. 

Anonymkode: ab86c...021

De bryr seg ikke så fryktelig mye om turistene sine om de er så dumme at de blir voldtatt, da blir du fengslet i 1 år og 4 måneder for å ha hatt sex utenfor ekteskapet.      Men sove på samme rom som en man ikke er gift med et heeelt iorden.  For et for jævlig land!!

Endret av Boomonster
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...