Gå til innhold

Gå opp i vekt av 10kalorier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går jeg opp i vekt av 10 kalorier når kroppen min knake er i sparebluss ?? 

Anonymkode: 160c7...5ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hva spiser du som inneholder 10 kalorier bare? Og nei, tror ikke det.

Endret av Nøste~
Skrevet

Jeg leste spørsmålet ditt 3 ganger, men det gir fremdeles ikke mening. 10 kcal forbrenner du ved å tygge dem, men det kommer jo an på hva du ellers spiser ila en dag. "Sparebluss" er ikke et reelt fenomen. "Kroppen min knake" skjønte jeg ikke. 

Anonymkode: 8ea90...825

• Liker 4
Skrevet

10 kcal = 10kg..

Anonymkode: 9c3d3...072

• Liker 3
Skrevet

7000kcal = 1 kg. 

Hvis du forbrenner 7000 kalorier mer enn du spiser vil du teoretisk gå ned 1 kilo, hvis du spiser 7000 kalorier mer enn du forbrenner vil du teoretisk gå opp 1 kilo. 

Gå til legen og få hjelp med spiseforstyrrelsene. 

Anonymkode: fa7c0...53d

• Liker 4
Gjest GoldenLioness
Skrevet

Har du en spiseforstyrrelse?

Skrevet

1000 gram kroppsfett er ca 7000 kcal. 1 gram kroppsfett er ca 7 kcal. 10 kcal er ca 1,4 gram kroppsfett.

Dersom du i utgangspunktet spiser akkurat nok til at vekten er stabil og deretter legger til 10 kcal og all denne energien lagres som fett vil vekten øke med 1,4 gram. Dette er rent teoretisk. I praksis betyr det ingen verdens ting.

Anonymkode: 74ebe...513

Skrevet

Hvis du er i sparebluss, så suger kroppen til seg all næring den kan få. I tillegg skrur den ned andre organers funksjoner sånn at du forbrenner minst mulig. Du kommer nok mest sannsynlig ikke til å legge på deg noen verdens ting av 10 usslige kalorier. Det er jo bare noen smuler! Man får i seg flere kalorier ved å slikke i seg lebestift og svelge støv gjennom en hel dag. Kroppen kommer til å bruke den der det er aller mest nødvendig. Hvis du er heldig lagres det noen miligram i ei fettcelle en plass.
Hvis det er slik at du henger deg opp i 10 kalorier +/- så må du ta deg selv i nakken før du ender opp med en spiseforstyrrelse.

Skrevet
2 timer siden, Hypnosee skrev:

Hvis du er i sparebluss, så suger kroppen til seg all næring den kan få. I tillegg skrur den ned andre organers funksjoner sånn at du forbrenner minst mulig. Du kommer nok mest sannsynlig ikke til å legge på deg noen verdens ting av 10 usslige kalorier. Det er jo bare noen smuler! Man får i seg flere kalorier ved å slikke i seg lebestift og svelge støv gjennom en hel dag. Kroppen kommer til å bruke den der det er aller mest nødvendig. Hvis du er heldig lagres det noen miligram i ei fettcelle en plass.
Hvis det er slik at du henger deg opp i 10 kalorier +/- så må du ta deg selv i nakken før du ender opp med en spiseforstyrrelse.

Henger meg ikke opp i det, bare lurte liksom. Men man får ikke inn flere kalorier av å puste inn støv og lipgloss. Det er en helt absurd tanke som ikke henger på grep hos meg.

Skrevet

Tråden er rapportert. Ta dette med legen din, evt. kostholdsekspert

Anonymkode: a513d...104

• Liker 2
Skrevet

Ja, hvis du er en mus. 

Anonymkode: fb546...716

Skrevet

Man legger ikke på seg av 10 kalorier. Men, hvis man spiser 10 kalorier her, 40 kalorier der flere ganger i løpet av dagen i tillegg til normal mat blir det en del til sammen, og summen av alle disse små, unødvnedige kaloriene kan føre til at du legger på deg.

Du legger ikke på deg av en liten bit sjokolade, men om du spiser en liten bit sjokolade mange ganger i løpet av dagen legger du på deg. Det er den totale summen som teller.

Anonymkode: f971e...4c0

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Henger meg ikke opp i det, bare lurte liksom. Men man får ikke inn flere kalorier av å puste inn støv og lipgloss. Det er en helt absurd tanke som ikke henger på grep hos meg.

Det var jo tull da. Satte det litt på spissen. :P
Men all mat har variasjoner i kalori-innhold, sånn at man kan ikke alltid stole på at f.eks en frøbaguett ineholder nøyaktig 346 kalorier. Det er alltid avvik på sikkert 10 kcal +/-. Kanskje mer av og til. Da er det unødvendig å bry seg om et så lite tall. Det er bra du ikke henger deg opp i det. :) 

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...