Gå til innhold

Bæresele - hvor lenge?

Plonk

Anbefalte innlegg

Plonkeliten er tre måneder og vi har ikke brukt bæresele til henne fram til nå. Er det noen vits å ønske seg det til jul, eller blir hun snart for tung til å ha i bæresele uansett? Hvor lenge har dere brukt bæresele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min sønn satt i bæresele til han ble for tung. Det skjedde omtrent samtidig med at han kunne sitte selv oppreist i vogna, ved ca seks mnd alder.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper et bæresjal i stedet, kan du bruke det til ungen blir så stor at du ikke gidder å bære lenger (2-3 år for eksempel).

Du kan se bilder her:

'>http://www.naturbarn.no/

Hvis du er smart og heldig, kan du kjøpe et pent brukt sjal på e-bay til litt over halv pris, det har jeg gjort!

Bare som et litt mer langvarig alternativ til en vanlig bæresele. Mange får vondt i ryggen av den fordi den legger all tyngde på et lite område på skuldrene, og barna blir fort for store til å bæres på den måten.

Men det trengs trening for å knyte, jeg driver og øver nå. Hvis du kjøper av dem i Oslo (og bor der), kan du få gratis demonstrasjon hjemme hos dem har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på størrelsen til barnet, men jeg ville ikke kjøpt til en baby på 3 mnd. Vi brukte vel bæreselen til vesla var 5-6 mnd., da begynte det å bli ganske tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...