AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #1 Skrevet 2. februar 2017 http://www.morshjemmebakte.no/Oppskrifter/Sjokolademuffins-med-krem når det står: rør smør og sukker hvitt! Skal jeg smelte smøret`? Det er melange. KAN jeg smelte? Det er ikke kun denne oppskriften men det står andre steder også uten å stå om det skal smeltes! takkkkk! Anonymkode: 4a3ee...d8d
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #2 Skrevet 2. februar 2017 Dett vil alltid stå om smøret skal være smeltet. Her skal du blande (usmeltet) smør og sukker. Synes det er en fordel at smøret har stått en stund på benken så det er mykere enn rett fra kjøleskapet. Anonymkode: 3bf31...ef0 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #3 Skrevet 2. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dett vil alltid stå om smøret skal være smeltet. Her skal du blande (usmeltet) smør og sukker. Synes det er en fordel at smøret har stått en stund på benken så det er mykere enn rett fra kjøleskapet. Anonymkode: 3bf31...ef0 Takk, dette visste jeg ikke! så det er helt umulig å følge oppskriften hvis jeg smelter smøret og gjør akkurat sånn som det ellers står ? Anonymkode: 4a3ee...d8d
Fru Uperfekt Skrevet 2. februar 2017 #4 Skrevet 2. februar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: http://www.morshjemmebakte.no/Oppskrifter/Sjokolademuffins-med-krem når det står: rør smør og sukker hvitt! Skal jeg smelte smøret`? Det er melange. KAN jeg smelte? Det er ikke kun denne oppskriften men det står andre steder også uten å stå om det skal smeltes! takkkkk! Anonymkode: 4a3ee...d8d Bruk ikke Melange, usaltet smør er langt bedre å bake med. Husk å romtemperere smør, egg osv da får du ett bedre resultat
Fru Uperfekt Skrevet 2. februar 2017 #5 Skrevet 2. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk, dette visste jeg ikke! så det er helt umulig å følge oppskriften hvis jeg smelter smøret og gjør akkurat sånn som det ellers står ? Anonymkode: 4a3ee...d8d Ja, og Melange er ikke smør 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #6 Skrevet 2. februar 2017 Vita hjertegod da? har ikke noe annet og skal bake nå. Det står bakpå: "baking: egnet" Hvis jeg skal kjøpe usaltet smør en annen gang hva skal jeg kjøpe? hvilket merke? Anonymkode: 4a3ee...d8d
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #7 Skrevet 2. februar 2017 det var svar til @Fru Uperfekt Anonymkode: 4a3ee...d8d
Fru Uperfekt Skrevet 2. februar 2017 #8 Skrevet 2. februar 2017 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vita hjertegod da? har ikke noe annet og skal bake nå. Det står bakpå: "baking: egnet" Hvis jeg skal kjøpe usaltet smør en annen gang hva skal jeg kjøpe? hvilket merke? Anonymkode: 4a3ee...d8d Vita er verre så da er Melange å foretrekke av to onder Samme hvilket merke du kjøper men handle inn en pakke usaltet smør neste gang du er på butikken, det er topp til søt bakst og smørkremer Endret 2. februar 2017 av Fru Uperfekt 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #9 Skrevet 2. februar 2017 2 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Vita er verre så da er Melange å foretrekke av to onder Samme hvilket merke du kjøper men handle inn en pakke usaltet smør neste gang du er på butikken, det er topp til søt bakst og smørkremer ok, takk for hjelpen din! Anonymkode: 4a3ee...d8d
Fru Uperfekt Skrevet 2. februar 2017 #10 Skrevet 2. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: ok, takk for hjelpen din! Anonymkode: 4a3ee...d8d NP Kjekt å kunne være til nytte :-)
dillyduzit Skrevet 2. februar 2017 #11 Skrevet 2. februar 2017 Ja, du kan bruke melange nå. Det vil nok ikke bli helt likt, og du må eventuelt tilføre noe mer mel dersom du har smeltet melangen, men dette kan du eventuelt se. Konsitensen skal være mellomtynn/tykk, hvor deigen slipper slikkepotten lett og renner ned. Noen liker å bake med melange, noen liker å bake med usaltet smør. 1
Fru Uperfekt Skrevet 2. februar 2017 #12 Skrevet 2. februar 2017 1 time siden, dillyduzit skrev: Ja, du kan bruke melange nå. Det vil nok ikke bli helt likt, og du må eventuelt tilføre noe mer mel dersom du har smeltet melangen, men dette kan du eventuelt se. Konsitensen skal være mellomtynn/tykk, hvor deigen slipper slikkepotten lett og renner ned. Noen liker å bake med melange, noen liker å bake med usaltet smør. Det stemmer men resultatet blir best med usaltet smør, samt at det er litt sunnere enn Melange
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #13 Skrevet 2. februar 2017 3 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Det stemmer men resultatet blir best med usaltet smør, samt at det er litt sunnere enn Melange Hva som er best avhenger vel strengt tatt av hvem som skal spise baksten. Jeg baker alltid med melange så lenge det går an, liker det bedre enn smør, og ingen har klaget på det hittil. Anonymkode: 93902...9af 3
Fru Uperfekt Skrevet 2. februar 2017 #14 Skrevet 2. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva som er best avhenger vel strengt tatt av hvem som skal spise baksten. Jeg baker alltid med melange så lenge det går an, liker det bedre enn smør, og ingen har klaget på det hittil. Anonymkode: 93902...9af Har jobbet md det proft så merker stor forskjell, og som før nevnt så er Melange langt mer usunt enn smør/usaltet smør
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #15 Skrevet 2. februar 2017 12 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Har jobbet md det proft så merker stor forskjell, og som før nevnt så er Melange langt mer usunt enn smør/usaltet smør Ja, jeg merker også forskjell, med det betyr ikke nødvendigvis at det er bedre med smør, det kommer an på hvem som skal spise kaken og hva de liker. Om det er sunnere eller ikke er en ikke-sak, hun baker muffins liksom, det er ikke akkurat helsekost. Og smør er ikke mye sunnere enn margarin sånn egentlig. Anonymkode: 93902...9af 3
Gjest Sugemerke Skrevet 2. februar 2017 #16 Skrevet 2. februar 2017 Det står alltid smelt smøret når du skal smelte smøret. Rør smør og sukker hvitt betyr alltid romtemperert smør og sukker.
Brunhilde Skrevet 3. februar 2017 #17 Skrevet 3. februar 2017 9 timer siden, Fru Uperfekt skrev: Det stemmer men resultatet blir best med usaltet smør, samt at det er litt sunnere enn Melange Hvorfor er det sunnere? Og hvorfor kan du bestemme hva som er best for andre? TS: jeg syns kaker ofte virker å bli mer saftige når jeg rører smør og sukker hvitt, men det jo være noe jeg innbiller meg. Håper muffinsene ble bra! 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #18 Skrevet 3. februar 2017 29 minutter siden, Brunhilde skrev: Hvorfor er det sunnere? Og hvorfor kan du bestemme hva som er best for andre? TS: jeg syns kaker ofte virker å bli mer saftige når jeg rører smør og sukker hvitt, men det jo være noe jeg innbiller meg. Håper muffinsene ble bra! tusen takk, de ble gode! jeg brukte melange, også i smørkremen men da "smeltet" jeg den litt. Varmet en kjele og tok den av platen så puttet jeg smøret oppi så det ble raskt mykt og nesten rennende. Det fungerte bra fordi for meg ble resultatet ikke bare spiselig men også godt! Jeg kan jo prøve med usaltet smør en annen gang for å se hva jeg foretrekker. takk for all hjelp og innspill her! Anonymkode: 4a3ee...d8d 1
Fru Uperfekt Skrevet 3. februar 2017 #19 Skrevet 3. februar 2017 9 timer siden, Brunhilde skrev: Hvorfor er det sunnere? Og hvorfor kan du bestemme hva som er best for andre? TS: jeg syns kaker ofte virker å bli mer saftige når jeg rører smør og sukker hvitt, men det jo være noe jeg innbiller meg. Håper muffinsene ble bra! Om du leser bakpå en margarin pakke (har ikke en tilgjengelig siden det ikke kommer inn i huset her) og på usaltet smør så ser du hvilken farlige saker det er i det blandingsproduktet
Brunhilde Skrevet 3. februar 2017 #20 Skrevet 3. februar 2017 1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev: Om du leser bakpå en margarin pakke (har ikke en tilgjengelig siden det ikke kommer inn i huset her) og på usaltet smør så ser du hvilken farlige saker det er i det blandingsproduktet Nei. Din påstand, din bevisbyrde. Eller skal jeg bare avskrive utsagnet ditt som det det er? Vås! 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå