AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #1 Del Skrevet 2. februar 2017 Ja dette spør jeg om fordi jeg leste det i en annen tråd, men ville ikke avspore der. (Jeg et heller ikke ts i den andre.) Så er å være glad i noen det samme som å bry seg om noen og omvendt? (snakker ikke om psykolog her, men hvem som helst.) Og hvis en psykolog sier det til pasienten, betyr det det samme som når du sier det til en venn? Eller er følelsene annerledes. Anonymkode: 42ec6...510 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjønnsleppa Skrevet 2. februar 2017 #2 Del Skrevet 2. februar 2017 Jeg bryr meg om alle jeg er glad i, men jeg er ikke glad i alle jeg bryr meg om 😉 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest End Skrevet 2. februar 2017 #3 Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) Klart det er forskjell på det. Det er også veldig avhengig av personligheten. Noen har lettere for å si det til både venner, klienter og bekjente, mens andre kun bruker det på de som de virkelig bryr seg om og ikke vil unnvære i sitt eget liv. Endret 2. februar 2017 av End Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #4 Del Skrevet 2. februar 2017 25 minutter siden, Kjønnsleppa skrev: Jeg bryr meg om alle jeg er glad i, men jeg er ikke glad i alle jeg bryr meg om 😉 Ok men hva er forskjellen? Anonymkode: 42ec6...510 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #5 Del Skrevet 2. februar 2017 23 minutter siden, End skrev: Klart det er forskjell på det. Det er også veldig avhengig av personligheten. Noen har lettere for å si det til både venner, klienter og bekjente, mens andre kun bruker det på de som de virkelig bryr seg om og ikke vil unnvære i sitt eget liv. når noen har lettere å si det så mener du at de har lettere for å si det, men ikke at det samtidig betyr at de har lettere for å bry seg om noen og være glad i noen? Som at de sier det uten egentlig å mene det? er det meningen vi skal skjønne forskjellen? Anonymkode: 42ec6...510 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Listen Skrevet 2. februar 2017 #6 Del Skrevet 2. februar 2017 For meg har dette likhetstegn. Jeg er glad i alle jeg bryr meg om. Å bry seg om noen bunner jo i omsorg og kjærlighet til dette mennesket. Dersom det ikke er der, blir det for meg å bry seg, eller engasjere seg i... Da er det mer distansert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest End Skrevet 2. februar 2017 #7 Del Skrevet 2. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: når noen har lettere å si det så mener du at de har lettere for å si det, men ikke at det samtidig betyr at de har lettere for å bry seg om noen og være glad i noen? Som at de sier det uten egentlig å mene det? er det meningen vi skal skjønne forskjellen? Anonymkode: 42ec6...510 Noen har lettere for å være glad i mange. Dvs de liker mange. Det betyr ikke at de nødvendigvis ser på alle som sine beste venner, noen av de har egentlig ikke nære venner, men er bare glad i mange. Så har du de som sier at de er glad i og som egentlig ikke mener det. Det er ikke alltid like åpenbart hvem som sier og virkelig mener det de sier. Dessverre. Og derfor er det og mange som mener at vi må se på handlingene til personene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Listen Skrevet 2. februar 2017 #8 Del Skrevet 2. februar 2017 19 minutter siden, End skrev: Noen har lettere for å være glad i mange. Dvs de liker mange. Det betyr ikke at de nødvendigvis ser på alle som sine beste venner, noen av de har egentlig ikke nære venner, men er bare glad i mange. Så har du de som sier at de er glad i og som egentlig ikke mener det. Det er ikke alltid like åpenbart hvem som sier og virkelig mener det de sier. Dessverre. Og derfor er det og mange som mener at vi må se på handlingene til personene. Men handlinger kan ofte være misvisende. Noen ganger tror mennesker at det å holde seg på avstand er den beste form for omsorg, noe som kan vise seg å være fundamentalt galt! Kanskje en kombinasjon av forklarende ord og forsterkende handling er det beste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest End Skrevet 2. februar 2017 #9 Del Skrevet 2. februar 2017 6 minutter siden, Listen skrev: Men handlinger kan ofte være misvisende. Noen ganger tror mennesker at det å holde seg på avstand er den beste form for omsorg, noe som kan vise seg å være fundamentalt galt! Kanskje en kombinasjon av forklarende ord og forsterkende handling er det beste? Ja, vi mennesker er utrolig rare til tider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå