Gå til innhold

Fortvilet etter 16 måneder med prøving..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sluttet med p-pillen for over 16 måneder siden, siden jeg mistet en liten en som jeg ikkje visste om et par måneder tidligere. Så vi bestemte oss for å prøve. Jeg fikk min første mensen som 11 åring, og siden den gang har den komt som en klokke hver andre måned (ikkje hver som hos de fleste). 

Etter spontanaborten, så har vi ikkje hatt noe hell. Kan det ha noe med at jeg har en unormal syklus i forhold til andre kvinner? Eller at jeg mistet den lille?  Har og hørt noe med at dersom den ene forelderen har rhesus minus og andre rhesus pluss i blod så kan dette føre til problemer,stemmer dette?(jeg er A- og han er pluss men husker ikkje bokstaven)

Legen vil ikkje hjelpe i og med at jeg fremdeles er under 25, så jeg spør her om råd. Jeg er for øyeblikket snart ferdig med barnehagelærer-utdanningen og han er lærling.

Hvor lang tid tokk det før dere? Hva kan være grunnen til at vi sliter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ganger kan det faktisk være noe galt med mannen. Det er ikke sånn at hver gang en kvinne sliter med å bli gravid, så er det alltid hos henne problemet ligger.

• Liker 5
Skrevet

Har man prøvd et år er det problemer et eller annet sted. Og som Nøste påpeker - det er 50% sannsynlighet for at de er hos mannen. Ikke spekuler i hva problemet kan være, ingenting du/dere får gjort med det uansett med mindre det er relatert til livsstil (røyk, alkohol eller overvekt reduserer fertiliteten). 

Dere må rett og slett få hjelp videre. Så her ville jeg krevd henvisning til gynekolog av legen, eller byttet fastlege. Så kan jo mannens lege henvise til spermprøve med en gang, så får dere en rask avklaring på om det er der problemet er. 

• Liker 4
Skrevet

Det at dere har prøvd i 16 måneder tilsier at dere burde få en vurdering og evt hjelp. At du er 25 skal ikke ha noe å si. Men økonomisk (student og lærling) kan gjøre at det vil ta tid før de vil hjelpe

Bestill time hos en gynekolog for å få en vurdering. Hvis du ikke får time via legen bestiller du hos privat aktør (aleris/volvat).

Lykke til!

• Liker 4
Skrevet

Tusen takk <3 

Skrevet

Du har krav på hjelp, jeg startet prossesen når jeg var 20 og startet IVF når jeg var 22 år

Skrevet

Om du har mensen annenhver mnd, så har du hatt 8PP, vanligvis prøver man 12 PP før man før hjelp.. ha is i magen litt til :) 

Anonymkode: a3874...5ba

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om du har mensen annenhver mnd, så har du hatt 8PP, vanligvis prøver man 12 PP før man før hjelp.. ha is i magen litt til :) 

Anonymkode: a3874...5ba

Det går på år, ikke prøveperioder. Jeg hadde en prøveperiode i løpet av ti mnd så skulle jeg telt til 12 hadde jeg måttet vente lenge.  Har man mensen annenhver mnd er det fare for at man ikke har eggløsning. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...